שלושת השבועות ועד לחורבן בתי מקדשנו, והיחס לזמן הזה️
פלאשנט לוקאלי יום רביעי,
24 ביולי 2024, 17:07
*הסדק במוחלט … המגיד ממזריטש ביאר את הפסוק באיכה: "כל רודפיה השיגוה בין המצרים", כך: "כל מי שרודף להמליך את הבורא יתברך - יוכל להשיג יותר דווקא בימים אלו, בין המצרים".
המגיד הוסיף והמשיל את המשל המופלא הבא: "כשהשר יושב בביתו - אז אימתו מוטלת, ולא כל איש ואיש יכול לבא פנימה.
מה שאין כן, אם השר עובר בשוקים וברחובות חוץ לפלטרין שלו - אז הוא קרוב לכל קוראיו ויאזין שוועת כל הקוראים בשמו… לכן הרשות נתונה לכל אדם להתקרב אל מלכו של עולם, והוא עונה אליהם", מצטט ה'עבודת ישראל' את דברי המגיד.
אנו נמצאים בתקופת קשה מאד מאז אוקטובר האחרון השחור, ימים שעדיין קשים ואף אחד מאיתנו לא יודע מתי ייגמרו, לעניות דעתי וממה שהספקתי ללמוד קצת בחיי כאשר אנחנו נשפר את ההתעלות האישית שלנו מעל כל מיני מריבות מטופשות אולי נצליח להתקרב זה לזה, אלוקים שולח לנו כל כמה זמן הזדמנויות ואסור לפספס אותן כל פעם מחדש, נכון שאוקטובר השחור ייזכר כיום אבל לאומי, אבל הימים הללו שבין י״ז תמוז ועד ט׳ באב שהוא יום האבל הלאומי הגדול בתולדות עם ישראל. וברוך השם שעדיין לא הגענו למעשה הכי לא אנושי של הבנה מהו בכלל רעב כבד, כאשר יש מלחמה ומצור על העיר ירושלים זמן ממושך ואין מה לאכול בבית ולא ברחוב, ותקשיבו מה מספרת לנו מגילת איכה, מגילת החורבן של בית שני - שנשים צדקניות בישלו בידיהן את ילדיהם הקטנים ואכלו מבשרם וכל זה רק כדי לשרוד.
ישנם עוד הרבה סיפורי זוועה שנעשו בימי חורבן בית שני אבל בואו לא נשכח מדוע ולמה קיבלנו את האסון הגדול הזה עלינו - (אז רק להזכיר לנו) בגלל ובעוון שנאת חינם.
ואל תשאלו אותי איך זה יכול להיות, הלוא דובר בדור אחר, דור של אנשי רוח וספר, אנשים שידעו את התורה כולה, אבל לא כיבדו אחד את האחר ובמקום אהבת חינם נוצרה ביניהם שנאת חינם.
ואני לא חושב שצריך להזכיר לעצמנו מה היה כאן בימינו בשנה וחצי שלפני אוקטובר השחור, איך חצתה גבול שנאת החינם בינינו, זה לא המקום להזכיר את ההתנהגות ביום כיפור האחרון בתל אביב, ברחובה של עיר ולא עוד מקרים דומים.
כל שעלינו לעשות בהזדמנות הזאת, הפעם, הוא לזכור את חורבן שני בתי המקדש שלנו ולהתפלל באמת לתקומת ירושלים ולחזרתה לתפארתה הקדומה.
כתוב במגילת "איכה", ספר הקינות שאנו נוהגים לקרוא בתשעה באב, (בפרק ג', פסוק כב'): "חסדי השם כי לא תמנו, כי לא כלו רחמיו". על פי הפירוש הרגיל של הפסוק, משמעותו היא "חסדי השם לא תמו" - רק הודות לחסדיו ורחמיו הרבים אנחנו לא תמנו לא חדלנו להתקיים, על אף החורבן והגלויות הקשות, על אף השואה שהפחיתה את מספרינו לאורך העידנים, כיצד באמת שרדנו?
איך באמת אנו שורדים? וחשוב מכול: איך באמת נמשיך לשרוד? כמובן, התשובה הפשוטה היא שאלוקים לעולם לא ירשה שניעלם. אנו חיים בזכות הנסים הגדולים, בזכות אהבת השם אלינו, שאם לא כן יכולנו כבר מזמן לא להיות כאן.
בואו נפסיק לריב, בואו נפסיק לחטט אחד אצל השני ולראות בטוב חברינו ולא ברעתם, בואו נראה לאבא שלנו שאנחנו ילדים טובים, אחים טובים, אחים אוהבים, אחים מפרגנים ורק כך נמנע מעצמנו עוד חורבן בית ומשמעויותיו.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
שירי חגואל סיידון משתפת: ״פרלמנט הילדים העירוני: דור העתיד צומח כאן - נהניתי לשמוע את הילדים ואת הצעותיהם הבוגרות. ילדים מכל העיר נפגשים, חולקים דעות, משכנעים, מתעדפים וגם מוציאים לפועל יוזמות בתחומי איכות הסביבה וקיימות, ספורט, חדשנות ומדע. תודה לממונה על החינוך, חברתי למועצת העיר, ורד פטל, לנורית גבאי מנהלת אגף היסודי ולגלעד עזר מנהל מחלקת מיזמים חינוכיים על הובלת הפרויקט הנהדר״.
תערוכת יחיד לאמנית חנה בן אליעזר קרטיס. אוצרות: מיכלי אדלר | ד"ר גליה דוכין אריאלי. תערוכת היחיד של חנה בן אליעזר קרטיס היא שיר הלל לאמנות הקולאז', שהחלה כחלק מהקוביזם במאה ה-20 על ידי פיקאסו ובראק. אמנות זו שילבה גזרי עיתונים, פרטיטורות ובדים, והוסיפה עומק ורבדים חדשים ליצירה. חנה הושפעה במיוחד מדייויד הוקני בשל צבעוניותו ושילובי נקודות המבט בעבודותיו. המעבר שלה לקולאז' התרחש ברגע אישי משמעותי, כשהחליפה את אבני הפסיפס בגזרי עיתון, מתוך תפיסה שהשברים יוצרים שלמות חדשה. יצירותיה משקפות את עקרונות הקינצוגי היפני – תיקון השבר והפיכתו ליופי חדש. בעבודתה, היא אינה מתכננת מראש אלא מתמסרת לתהליך אינטואיטיבי, המוביל לכאוס שמתכנס לרוגע, תוך שאיפה להעניק לצופים תחושת נחת ואסתטיקה צבעונית. בכתובת רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב. פתיחה: שבת, 29.3.2025 בשעה : 11:00. נעילה: 19/4/25.
ערבות הדדית - למען החטוף מתן אנגרסט: מותג הטיפוח הישראלי לשיער קלנור מתגייס לטובת החטוף מתן אנגרסט כאשר 50% מרווחי האתר המכירתי של מוצרי השיער שיימכרו בין התאריכים 24.3-4.4, ייתרמו למשפחתו, למען חזרתו ולשיקומו, כשיחזור. ארז אלון בעלי מותג קלנור: "אנחנו בקלנור חולמים לראות את מתן וכל החטופים חוזרים הביתה, חוגגים את פסח בחירות, באור ובאהבה. הלב איתם, ואנחנו גאים לקחת חלק במאבק להשבתם. מתפללים שזה יקרה – כבר היום". כתבו בגוגל: klenor.com ועזרו להם! ישר כח!
נשף פורים חגיגי התקיים בנמל תל אביב, במועדון הטראסק, נשף המסכות של עמותת שניר, אירוע נוצץ שכל הכנסותיו מוקדשות לקידום פעילות העמותה, למען השכבות החלשות בישראל. אל הנשף הגיעו אנשי עסקים, בכירי המשק והכלכלה, מובילי דעת קהל, כוכבי רשת וסלבריטאים, אשר הגיעו לתמוך בפעילות עמותת שניר ולחגוג בערב בלתי נשכח. את האירוע הנחה השחקן והבמאי אקי אבני, ועל עמדת ה-DJ ניצבה דלית רצ'שטר, שאירחה את הזמר רן דנקר בנוסף למופע של הזמרת נופיה. היה מדהים!