פלאשנט עסקים יום חמישי,
7 בספטמבר 2023, 07:05 ממומן
המאה ה-21 מציעה מצד אחד הזדמנויות אטרקטיביות מאוד לעסקים בכל התחומים, אבל מצד שני מציבה גם אתגרים מורכבים. אחד הכלים החיוניים לדילוג על מכשולים והימנעות מדריכה על מוקשים בעייתיים, בדרך להשגת כל היעדים הרצויים, הוא תוכנית עסקית. בעמוד זה תמצאו מידע מפורט על משאב יקר ערך זה, כך שתוכלו להפיק ממנו את מלוא התועלת האפשרית.
מה כוללות תוכניות עסקיות?
תוכנית עסקית מורכבת מהחלקים הבאים:
1. מידע כללי – שם העסק, המוצרים ו/או השירותים שהוא מציע, השווקים אליהם הוא פונה, תאריך עריכת התוכנית ועוד.
2. ניתוח שוק – מידע מקיף וכמובן עדכני לגבי השוק שבו פועל העסק: מהו גודל השוק הרלוונטי, מהן המגמות הבולטות בו, מיהם המתחרים ועד כמה משמעותית התחרות, מה מאפיין את הצרכנים בשוק זה, ועוד.
3. אסטרטגיית שיווק – האסטרטגיה כוללת יעדים מדידים, תקציב, ותוכנית פעולה שאפשר לממש במסגרת התקציב הנתון על-מנת להגיע ליעדים. במרבית המקרים השיווק יהיה גם אונליין וגם אופליין.
4. תוכנית תפעולית – פירוט האופן שבו העסק מתנהל, כלומר איך מיוצרים המוצרים או איך מסופקים השירותים. חלק זה בתוכנית העסקית כולל התייחסות לספקים, למלאי אם יש כזה, לתהליכי עבודה וכל פרט רלוונטי אחר.
5. תכנון פיננסי – כל תוכנית עסקית כוללת גם ניתוח מעמיק של הפן הפיננסי, לרבות תחזית לגבי ההכנסות וההוצאות, וכן תזרים המזומנים. במידת הצורך תכלול התוכנית גם הצעה לפתרונות מימון משתלמים.
שלב ראשון: מחקר מעמיק
על-מנת שהתוכנית העסקית תהיה מדויקת, מנומקת ומפורטת נדרש מחקר יסודי בכל האספקטים המרכיבים את התוכנית. בהתאם מומלץ להפקיד את מלאכת עריכת התוכנית בידיים מנוסות ומיומנות. בפרט רצוי לוודא שאיש המקצוע שבונה את התוכנית מכיר היטב את תחום הפעילות שלכם או דומים לו.
מאפיין מהותי נוסף של תוכניות עסקיות איכותיות באמת הוא התאמה לעסק הספציפי. כך למשל יש הבדל בין תוכנית שנערכת עבור סטארט-אפ לבין תוכנית שבוחנת את מצבה של חברה ותיקה. באופן דומה ישנם הבדלים בין תחומי פעילות שונים שלכל אחד מהם מאפיינים ייחודיים – ועל התוכנית העסקית לתת לכך מענה.
באילו מצבים מומלץ לערוך תוכנית עסקית?
תוכנית עסקית איכותית היא מצפן משוכלל שמנחה את העסק ובעצם מוביל אותו אל מימוש המטרות. בהתאם אפשר לומר שכל עסק זקוק לתוכנית שכזו, אם כי יש מצבים שבהם מתחדד הצורך בכך.
כך למשל לקראת גיוס משקיעים בחברה התוכנית העסקית כבר הופכת לחובה, מפני שאף גורם רציני לא ישקיע כספים בחברה שאין לה תוכנית המוכיחה היתכנות אמיתית להצלחה. גם כשמתרחשות תמורות משמעותיות בשוק שבו פועל העסק, כדאי מאוד לערוך תוכנית – כדי שהשינויים לא יטלטלו את העסק ויפגעו ביציבותו וביכולת שלו להמשיך להצליח.
עוד מצב שבו התוכנית העסקית היא נכס של ממש הוא כשהעסק נקלע לקשיים – במקרה כזה, התוכנית תהווה בסיס לשינויים הכרחיים על-מנת לעלות שוב על הנתיב להצלחה.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
השבוע התקיים במתחם הרוביז באצטדיון נתניה, ערב הוקרה לכל המתנדבים מהעמותות השונות. סגן ראש העיר, ים מאיר קרן, הממונה על תיק הרווחה הגיע לכבד ולומר דברי ברכה ושבח לכל העוסקים במלאכה. יישר כוח.
תערוכה חדשה: "וגר זאב עם כבש" –תערוכת יחיד לאמן איתן ארנון, במוזיאון היכל שלמה בירושלים. אוצרת התערוכה:מיכל סדן. ייעוץ אמנותי והפקה: לב קיפרמן. פתוחה עד לתאריך: 5.5.25. הצייר איתן ארנון, יליד ותושב קיבוץ בית זרע, מציג יצירה ריאליסטית-פואטית המתכתבת עם תולדות ההתיישבות, הזיכרון הקולקטיבי והאדמה הישראלית. בציוריו המונוכרומטיים הוא מתעד ברגישות את חיי החלוצים ונופי התקופה, תוך שילוב חפצים יומיומיים ליצירת קומפוזיציות מורכבות. ארנון בוחן את המציאות דרך עדשת הנוסטלגיה, ויוצר דיאלוג עשיר בין עבר להווה, בין חומר לדמיון. חפשו בפייסבוק:
Eitan Arnon Art.
סדרת רשת חדשה תעלה עם הזמרת ויוצרת התוכן פרידה עוזיאל שתארח זמרים ויוצרים. הסדרה עולה על ידי מותג האיפור מייבלין ניו יורק, והיא מצולמת תוך כדי נסיעה במונית צהובה, המעוצבת בסגנון המוניות בעיר ניו יורק. בשלב הראשון תעלה סדרה של ארבע פרקים, כשבכל פרק תארח עוזיאל זמר/יוצר מוביל, ביניהם: נועם קליינשטיין, ליהי טולדנו ושחר טבוך. איתם תיצור שיח פתוח ומרענן, שיעסוק בנושאים כמו: זוגיות, אהבות, אכזבות, קריירה, הצלחות, אופנה, איפור ומה שבניהם, לצד קטעי שירה ומוזיקה קצבית. מיני-סדרת הרשת החדשה שצפויה לעלות כבר במהלך חודשי אפריל- מאי, תשודר אחת לשבועיים בזירות הדיגיטל השונות והפרקים המלאים ניתנים לצפייה ביוטיוב.