אחת הסיבות לעבוד בהייטק קשורה להטבות שמסתתרות בתוך תלושי השכר. אבל מה צריך לדרוש כבר במעמד ראיון הקבלה ואיך יודעים שהזכויות מתממשות במלואן? הנה כמה טיפים ששווים עבורכם זמן וכסף
הטבות הן אחת הדרכים שבהן חברות הייטק משתמשות על מנת למשוך עובדים מצטיינים. בתחום שבו הביקוש עולה משמעותית על ההיצע, אין פלא שגם העובדים עצמם יודעים לנצל את ההזדמנות ולחסוך לעצמם זמן וכסף. עם זאת, לא כל העובדים מקפידים לקרוא את האותיות הקטנות בתלוש השכר ויש המון הטבות שבכלל לא נדרשות על ידי קהל היעד הרלוונטי.
לשם הדוגמא, כל עובד בחברת הייטק יכול וצריך בראש ובראשונה לבדוק האם יש לו אפשרות לקבל רכב במסגרת עסקה של ליסינג תפעולי. במילים פשוטות, עסקאות כאלה מאפשרות לעובד להפריש סכום כסף מסוים מדי חודש ולקבל תמורתו רכב צמוד עם כיסוי להוצאות. בניגוד לליסינג רגיל, המסלול התפעולי מגלם הוצאות אחזקה, טיפולים ורישוי ולעיתים גם דלק.
הטבות במקום העבודה (צילום: pexels)
חברי מועדון? מגיעות לכם הנחות
הטבות אחרות שעובדי הייטק חייבים לדרוש קשורות לאופן שבו הם נתפסים על ידי חברות הצרכנות. מבחינת חברות רבות במשק, עובדי הייטק מייצגים קהילה חזקה עם משכורות גבוהות. כתוצאה מכך, החברות מוכנות לאגד את עובדי ההייטק בתוך מועדוני צרכנות סגורים. חברי המועדון מקבלים הנחות, הטבות וגישה למבצעים והם יכולים לנצל את הזכויות שלהם במגוון רחב של חנויות ברחבי הארץ.
ברוב המקרים כרוכה הצטרפות למועדון חברים של עובדי הייטק בתשלום סמלי מסוים. מה שכדאי לעשות הוא לבדוק כבר במעמד ראיון העבודה מהו גובה התשלום, מה ההטבות שמקבלים תמורת הצטרפות למועדון ועל איזה עסקאות חלות ההנחות. אם מקבלים את המידע הזה מראש, ניתן אפילו להשתמש בו על מנת להתמקח על השכר ולקבל תמונה טובה ומלאה יותר לגבי תנאי ההעסקה הצפויים.
השתייכות לחברה דרך מניות
עוד הטבה שמאפיינת וייחודית לענף ההייטק היא הענקת מניות. עובדי חברות מסוימות מקבלים נתח ברווחים, במטרה לייצר אצלם מוטיבציה גבוהה. כאשר המניות הללו גם עולות בקנה אחד עם הצלחה כלכלית, העובדים יכולים להרוויח מענקים של עשרות ומאות אלפי שקלים בשנה.
בנוסף, מדי פעם מעניקות חברות הייטק מענקים כספיים על הישגים מיוחדים. את גובה המענקים אפשר לברר מול עובדים אחרים, קולגות ונציגים של מחלקת משאבי אנוש בארגון. הסוד גם כאן הוא לא להתבייש, אלא להבין שההטבות הן חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים של העובד ושל החברה שרוצה להעסיק אותו. עוד כדאי להזכיר שהטבות אלו לא באות על חשבון ימי כיף, אירועי הרמת כוסית וכדומה.
לסיכום, עובדים בהייטק חייבים לדרוש הטבות שמגיעות להן מתוקף המקצוע והיכולות. אם עושים את זה בצורה נכונה ובמסגרת שיחות תקופתיות, אפשר לשפר את איכות החיים.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
השבוע התקיים במתחם הרוביז באצטדיון נתניה, ערב הוקרה לכל המתנדבים מהעמותות השונות. סגן ראש העיר, ים מאיר קרן, הממונה על תיק הרווחה הגיע לכבד ולומר דברי ברכה ושבח לכל העוסקים במלאכה. יישר כוח.
תערוכה חדשה: "וגר זאב עם כבש" –תערוכת יחיד לאמן איתן ארנון, במוזיאון היכל שלמה בירושלים. אוצרת התערוכה:מיכל סדן. ייעוץ אמנותי והפקה: לב קיפרמן. פתוחה עד לתאריך: 5.5.25. הצייר איתן ארנון, יליד ותושב קיבוץ בית זרע, מציג יצירה ריאליסטית-פואטית המתכתבת עם תולדות ההתיישבות, הזיכרון הקולקטיבי והאדמה הישראלית. בציוריו המונוכרומטיים הוא מתעד ברגישות את חיי החלוצים ונופי התקופה, תוך שילוב חפצים יומיומיים ליצירת קומפוזיציות מורכבות. ארנון בוחן את המציאות דרך עדשת הנוסטלגיה, ויוצר דיאלוג עשיר בין עבר להווה, בין חומר לדמיון. חפשו בפייסבוק:
Eitan Arnon Art.
סדרת רשת חדשה תעלה עם הזמרת ויוצרת התוכן פרידה עוזיאל שתארח זמרים ויוצרים. הסדרה עולה על ידי מותג האיפור מייבלין ניו יורק, והיא מצולמת תוך כדי נסיעה במונית צהובה, המעוצבת בסגנון המוניות בעיר ניו יורק. בשלב הראשון תעלה סדרה של ארבע פרקים, כשבכל פרק תארח עוזיאל זמר/יוצר מוביל, ביניהם: נועם קליינשטיין, ליהי טולדנו ושחר טבוך. איתם תיצור שיח פתוח ומרענן, שיעסוק בנושאים כמו: זוגיות, אהבות, אכזבות, קריירה, הצלחות, אופנה, איפור ומה שבניהם, לצד קטעי שירה ומוזיקה קצבית. מיני-סדרת הרשת החדשה שצפויה לעלות כבר במהלך חודשי אפריל- מאי, תשודר אחת לשבועיים בזירות הדיגיטל השונות והפרקים המלאים ניתנים לצפייה ביוטיוב.