איך נטפליקס השפיעה על הדרך שבה אנחנו צופים בטלוויזיה?
הדר צאלים יום ראשון,
7 באפריל 2019, 12:29
ההפקות היקרות, ההשפעה על סגנון הצפייה וכמובן האינטראקטיביות הם רק חלק מהשינויים שעליהם אחראית נטפליקס. איך זה בא לידי ביטוי מבחינתנו כצופים? הנה כל התשובות
החברה האמריקנית נטפליקס הוקמה בשנת 1997 בתור חברה להשכרת תקליטורי DVD. בזמנו, השירות העיקרי של נטפליקס היא אפשרות להזמין תקליטור DVD באתר אינטרנט, לקבל אותו עד פתח הבית ולאחר מכן להחזיר בדואר. עם זאת, בשנת 2007 היא החליטה לשנות את המודל העסקי: במקום תקליטורי DVD, הזרמה של תכנים על גבי רשת האינטרנט וישירות למחשב, למסך בסלון או לכל מכשיר עם חיבור למרחב המקוון.
ההצלחה לא איחרה להגיע ובשנת 2010 התרחבה נטפליקס לקנדה, דרום אמריקה והאיים הקריביים. ב-2013 החלה נטפליקס להפיק תוכן מקורי משלה וב-2016 היא הרחיבה עוד יותר את הפעילות הרשמית ללא פחות מ-190 מדינות ובהן ישראל. בין לבין, היא גם השפיעה על הדרך שבה אנחנו צופים בטלוויזיה.
להשפיע על הצפייה
הפקות יקרות ומושקעות: המסך הקטן הופך לגדול יותר
נטפליקס הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל של צפייה על המסך הקטן. בגלל שינויים טכנולוגיים שאפשרו לה להזרים תכנים על גבי האינטרנט בלי המתנה וללא עיכובים, נטפליקס חדרה לשוק במהירות וניתבה עוד ועוד כספים להפקות יקרות ומושקעות. הסדרה הראשונה שהפיקה, "בית הקלפים", הביאה למה שנהוג לכנות "טלוויזיה" גם את הכוכבים הגדולים של הוליווד ומאז הכל היסטוריה.
היום כבר קשה לזכור שטרם עידן נטפליקס, תכניות טלוויזיה נאלצו להישאר מאחור ולקבל רק את הפירורים של הסרטים מהקולנוע. בזכות נטפליקס, כל אחד מאתנו מקבל עולם ומלואו של תכנים, סדרות, עלילות ודמויות בלחיצת כפתור ובלי לקום מהכורסא.
סגנון הצפייה: לא מפסיקים עד שמסיימים
נטפליקס גם הביאה לעולם את סגנון הצפייה של "בינג'": העלאה של כל הפרקים לאתר בעת ובעונה אחת ואפשרות לצפייה רצופה בעונות מלאות. עד לפני נטפליקס, נאלצנו לחכות לפרק חדש מדי שבוע וגם לספוג פרסומות ותוכן שיווקי. עכשיו כל זה הוא בגדר חלום רחוק, כי דמי מנוי חודשיים מאפשרים לו לקבל חזרה את השליטה.
הסגנון של צפיית בינג' משפיע בצורה דרמטי גם על האופן שבו יוצרים מתכננים את הסדרות שלהם. מטבע הדברים, היוצרים מודעים להעדפות שלנו ולכן הרבה תכנים בנויים כך שנוכל לצרוך את כל העונה בעת ובעונה אחת.
אינטראקטיביות: הכל בלחיצת כפתור
השינוי האחרון שעשתה נטפליקס נוגע לאינטראקטיביות. כאן זיהתה נטפליקס את הפוטנציאל האדיר של תיווך התכנים דרך מחשב, בעיקר באופן שבו ניתן לאפשר לצופים להשפיע על מהלך העלילה. זה התחיל עם הפרק של "מראה שחורה" שבו בחרנו את השתלשלות הסיפור, אך עוד היד נטויה.
לסיכום, נטפליקס משנה את עולם הטלוויזיה. בנוסף, היא משפיעה עלינו כצרכנים וזה לא עומד להיגמר בקרוב.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
השבוע התקיים במתחם הרוביז באצטדיון נתניה, ערב הוקרה לכל המתנדבים מהעמותות השונות. סגן ראש העיר, ים מאיר קרן, הממונה על תיק הרווחה הגיע לכבד ולומר דברי ברכה ושבח לכל העוסקים במלאכה. יישר כוח.
תערוכה חדשה: "וגר זאב עם כבש" –תערוכת יחיד לאמן איתן ארנון, במוזיאון היכל שלמה בירושלים. אוצרת התערוכה:מיכל סדן. ייעוץ אמנותי והפקה: לב קיפרמן. פתוחה עד לתאריך: 5.5.25. הצייר איתן ארנון, יליד ותושב קיבוץ בית זרע, מציג יצירה ריאליסטית-פואטית המתכתבת עם תולדות ההתיישבות, הזיכרון הקולקטיבי והאדמה הישראלית. בציוריו המונוכרומטיים הוא מתעד ברגישות את חיי החלוצים ונופי התקופה, תוך שילוב חפצים יומיומיים ליצירת קומפוזיציות מורכבות. ארנון בוחן את המציאות דרך עדשת הנוסטלגיה, ויוצר דיאלוג עשיר בין עבר להווה, בין חומר לדמיון. חפשו בפייסבוק:
Eitan Arnon Art.
סדרת רשת חדשה תעלה עם הזמרת ויוצרת התוכן פרידה עוזיאל שתארח זמרים ויוצרים. הסדרה עולה על ידי מותג האיפור מייבלין ניו יורק, והיא מצולמת תוך כדי נסיעה במונית צהובה, המעוצבת בסגנון המוניות בעיר ניו יורק. בשלב הראשון תעלה סדרה של ארבע פרקים, כשבכל פרק תארח עוזיאל זמר/יוצר מוביל, ביניהם: נועם קליינשטיין, ליהי טולדנו ושחר טבוך. איתם תיצור שיח פתוח ומרענן, שיעסוק בנושאים כמו: זוגיות, אהבות, אכזבות, קריירה, הצלחות, אופנה, איפור ומה שבניהם, לצד קטעי שירה ומוזיקה קצבית. מיני-סדרת הרשת החדשה שצפויה לעלות כבר במהלך חודשי אפריל- מאי, תשודר אחת לשבועיים בזירות הדיגיטל השונות והפרקים המלאים ניתנים לצפייה ביוטיוב.