איך נטפליקס השפיעה על הדרך שבה אנחנו צופים בטלוויזיה?
הדר צאלים יום ראשון,
7 באפריל 2019, 12:29
ההפקות היקרות, ההשפעה על סגנון הצפייה וכמובן האינטראקטיביות הם רק חלק מהשינויים שעליהם אחראית נטפליקס. איך זה בא לידי ביטוי מבחינתנו כצופים? הנה כל התשובות
החברה האמריקנית נטפליקס הוקמה בשנת 1997 בתור חברה להשכרת תקליטורי DVD. בזמנו, השירות העיקרי של נטפליקס היא אפשרות להזמין תקליטור DVD באתר אינטרנט, לקבל אותו עד פתח הבית ולאחר מכן להחזיר בדואר. עם זאת, בשנת 2007 היא החליטה לשנות את המודל העסקי: במקום תקליטורי DVD, הזרמה של תכנים על גבי רשת האינטרנט וישירות למחשב, למסך בסלון או לכל מכשיר עם חיבור למרחב המקוון.
ההצלחה לא איחרה להגיע ובשנת 2010 התרחבה נטפליקס לקנדה, דרום אמריקה והאיים הקריביים. ב-2013 החלה נטפליקס להפיק תוכן מקורי משלה וב-2016 היא הרחיבה עוד יותר את הפעילות הרשמית ללא פחות מ-190 מדינות ובהן ישראל. בין לבין, היא גם השפיעה על הדרך שבה אנחנו צופים בטלוויזיה.
להשפיע על הצפייה
הפקות יקרות ומושקעות: המסך הקטן הופך לגדול יותר
נטפליקס הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל של צפייה על המסך הקטן. בגלל שינויים טכנולוגיים שאפשרו לה להזרים תכנים על גבי האינטרנט בלי המתנה וללא עיכובים, נטפליקס חדרה לשוק במהירות וניתבה עוד ועוד כספים להפקות יקרות ומושקעות. הסדרה הראשונה שהפיקה, "בית הקלפים", הביאה למה שנהוג לכנות "טלוויזיה" גם את הכוכבים הגדולים של הוליווד ומאז הכל היסטוריה.
היום כבר קשה לזכור שטרם עידן נטפליקס, תכניות טלוויזיה נאלצו להישאר מאחור ולקבל רק את הפירורים של הסרטים מהקולנוע. בזכות נטפליקס, כל אחד מאתנו מקבל עולם ומלואו של תכנים, סדרות, עלילות ודמויות בלחיצת כפתור ובלי לקום מהכורסא.
סגנון הצפייה: לא מפסיקים עד שמסיימים
נטפליקס גם הביאה לעולם את סגנון הצפייה של "בינג'": העלאה של כל הפרקים לאתר בעת ובעונה אחת ואפשרות לצפייה רצופה בעונות מלאות. עד לפני נטפליקס, נאלצנו לחכות לפרק חדש מדי שבוע וגם לספוג פרסומות ותוכן שיווקי. עכשיו כל זה הוא בגדר חלום רחוק, כי דמי מנוי חודשיים מאפשרים לו לקבל חזרה את השליטה.
הסגנון של צפיית בינג' משפיע בצורה דרמטי גם על האופן שבו יוצרים מתכננים את הסדרות שלהם. מטבע הדברים, היוצרים מודעים להעדפות שלנו ולכן הרבה תכנים בנויים כך שנוכל לצרוך את כל העונה בעת ובעונה אחת.
אינטראקטיביות: הכל בלחיצת כפתור
השינוי האחרון שעשתה נטפליקס נוגע לאינטראקטיביות. כאן זיהתה נטפליקס את הפוטנציאל האדיר של תיווך התכנים דרך מחשב, בעיקר באופן שבו ניתן לאפשר לצופים להשפיע על מהלך העלילה. זה התחיל עם הפרק של "מראה שחורה" שבו בחרנו את השתלשלות הסיפור, אך עוד היד נטויה.
לסיכום, נטפליקס משנה את עולם הטלוויזיה. בנוסף, היא משפיעה עלינו כצרכנים וזה לא עומד להיגמר בקרוב.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
דצמבר שמח בפסטיבל "חג החגים" בחיפה: הפסטיבל מתקיים זו השנה ה- 32 בעיר ויכלול מעל ל-30 אירועים שיתפרשו על פני 21 ימים במהלך חודש דצמבר, פרי יוזמתם של בית הגפן – מרכז תרבות ערבי יהודי ושל עיריית חיפה. אירועי הפסטיבל יתקיימו בבית הגפן ובמגוון מוקדים בעיר ויכללו מופעים, תערוכות, קונצרטים, הצגות, אירועים לכל המשפחה, הרצאות, סדנאות וסיורים ברחבי העיר. חג החגים מה-11 עד ה-31 בדצמבר 2025, בבית הגפן וברחבי העיר חיפה. תהנו!
חנוכה באתרי המורשת: מגוון פעילויות לכל המשפחה בעשרות אתרים בכל רחבי הארץ. כמדי שנה בחנוכה, המועצה לשימור אתרים - בשיתוף משרד המורשת - מזמינה את הציבור הרחב לקחת חלק במגוון פעילויות חווייתיות לכל המשפחה בעשרות אתרי מורשת בכל הארץ. בין הפעילויות: סיורי עששיות, סיורים מודרכים, משחקי בריחה, מסיק זיתים והפקת שמן, הכנת נרות חנוכה מדונג דבורים, פעילויות אמנות, הצגות לילדים ועוד. חלק מהפעילויות הינן ללא תשלום. פרטים מלאים והרשמה לכל הפעילויות תוכלו למצוא באתר המועצה לשימור אתרים. חג שמח!
שלושה ימים של השראה ונטוורקינג לבעלי עסקים בגובה 1,100 מטר: ריטריט יזמות יתקיים במלון בוטיק אל־רום מהקסומים והיפים בצפון הגולן. ריטריט יזמות יתקיים ב-4-6 בינואר 2026 מול נופי החרמון. במהלך שלושת ימי הריטריט ישולבו חופש מרגיע עם למידה מקצועית: סדנאות שיווק, אסטרטגיה ופיננסים, הרצאתו של אבי אטינגר על כישלונות ביזמות ומה לומדים מהם, והרצאה של עדי נודל ("החתול הפיננסי") על כלים לניהול כספים נכון. בנוסף יתקיימו יוגה בזריחה, סדנאות יצירה, פעילות ריפוי ונטוורקינג. לב האירוע יהיה יום פרקטי מלא המוקדש לאסטרטגיה, שיווק ושיתופי פעולה עסקיים. הריטריט יתקיים ללא מטרות רווח, ביוזמת אורי לאה קליפר, יזמת ואשת שיווק מנווה אטי"ב ומייסדת DAZ Marketing. פרטים והרשמה באתר. תהנו!
9. לאחר שרכשה את פעילות מסעדת Rapidos המקסיקנית בנתניה, קבוצת BBB מרחיבה את פעילות המותג ופותחת רשת מסעדות בפריסה ארצית, תחת השם רפידוס. הסניף החמישי במספר יפתח בחג החנוכה בהיכל מנורה מבטחים ת"א ומצטרף לסניף החדש בראשון לציון שנפתח השבוע, לצד הסניפים בפ"ת, הרצליה ונתניה. כל אחד מהסניפים של רפידוס מתפרש על שטח של כ-70 מ”ר – 100 מ"ר.