איך נטפליקס השפיעה על הדרך שבה אנחנו צופים בטלוויזיה?
הדר צאלים יום ראשון,
7 באפריל 2019, 12:29
ההפקות היקרות, ההשפעה על סגנון הצפייה וכמובן האינטראקטיביות הם רק חלק מהשינויים שעליהם אחראית נטפליקס. איך זה בא לידי ביטוי מבחינתנו כצופים? הנה כל התשובות
החברה האמריקנית נטפליקס הוקמה בשנת 1997 בתור חברה להשכרת תקליטורי DVD. בזמנו, השירות העיקרי של נטפליקס היא אפשרות להזמין תקליטור DVD באתר אינטרנט, לקבל אותו עד פתח הבית ולאחר מכן להחזיר בדואר. עם זאת, בשנת 2007 היא החליטה לשנות את המודל העסקי: במקום תקליטורי DVD, הזרמה של תכנים על גבי רשת האינטרנט וישירות למחשב, למסך בסלון או לכל מכשיר עם חיבור למרחב המקוון.
ההצלחה לא איחרה להגיע ובשנת 2010 התרחבה נטפליקס לקנדה, דרום אמריקה והאיים הקריביים. ב-2013 החלה נטפליקס להפיק תוכן מקורי משלה וב-2016 היא הרחיבה עוד יותר את הפעילות הרשמית ללא פחות מ-190 מדינות ובהן ישראל. בין לבין, היא גם השפיעה על הדרך שבה אנחנו צופים בטלוויזיה.
להשפיע על הצפייה
הפקות יקרות ומושקעות: המסך הקטן הופך לגדול יותר
נטפליקס הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל של צפייה על המסך הקטן. בגלל שינויים טכנולוגיים שאפשרו לה להזרים תכנים על גבי האינטרנט בלי המתנה וללא עיכובים, נטפליקס חדרה לשוק במהירות וניתבה עוד ועוד כספים להפקות יקרות ומושקעות. הסדרה הראשונה שהפיקה, "בית הקלפים", הביאה למה שנהוג לכנות "טלוויזיה" גם את הכוכבים הגדולים של הוליווד ומאז הכל היסטוריה.
היום כבר קשה לזכור שטרם עידן נטפליקס, תכניות טלוויזיה נאלצו להישאר מאחור ולקבל רק את הפירורים של הסרטים מהקולנוע. בזכות נטפליקס, כל אחד מאתנו מקבל עולם ומלואו של תכנים, סדרות, עלילות ודמויות בלחיצת כפתור ובלי לקום מהכורסא.
סגנון הצפייה: לא מפסיקים עד שמסיימים
נטפליקס גם הביאה לעולם את סגנון הצפייה של "בינג'": העלאה של כל הפרקים לאתר בעת ובעונה אחת ואפשרות לצפייה רצופה בעונות מלאות. עד לפני נטפליקס, נאלצנו לחכות לפרק חדש מדי שבוע וגם לספוג פרסומות ותוכן שיווקי. עכשיו כל זה הוא בגדר חלום רחוק, כי דמי מנוי חודשיים מאפשרים לו לקבל חזרה את השליטה.
הסגנון של צפיית בינג' משפיע בצורה דרמטי גם על האופן שבו יוצרים מתכננים את הסדרות שלהם. מטבע הדברים, היוצרים מודעים להעדפות שלנו ולכן הרבה תכנים בנויים כך שנוכל לצרוך את כל העונה בעת ובעונה אחת.
אינטראקטיביות: הכל בלחיצת כפתור
השינוי האחרון שעשתה נטפליקס נוגע לאינטראקטיביות. כאן זיהתה נטפליקס את הפוטנציאל האדיר של תיווך התכנים דרך מחשב, בעיקר באופן שבו ניתן לאפשר לצופים להשפיע על מהלך העלילה. זה התחיל עם הפרק של "מראה שחורה" שבו בחרנו את השתלשלות הסיפור, אך עוד היד נטויה.
לסיכום, נטפליקס משנה את עולם הטלוויזיה. בנוסף, היא משפיעה עלינו כצרכנים וזה לא עומד להיגמר בקרוב.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
חגיגת סיום שנת הלימודים בצהרוני “רגעים” נערכה במתחם “מובילנד”: השבוע ציינו צהרוני הגנים ובתי‑הספר של עמותת “רגעים – לחינוך בלתי‑פורמלי” את סיום שנת הלימודים באירוע חגיגי במיוחד במתחם “מובילנד”. מאות ילדים והוריהם מילאו את האולם, נהנו מהקרנת הבכורה של הסרט החדש “הדרדסים” וקיבלו שלל פינוקים מתוקים ומלוחים שהוסיפו לאווירה החגיגית. במהלך האירוע הודה מנכ"ל העמותה לצוותי הצהרונים על עבודתם לאורך השנה: מסירות יומיומית, חום, אכפתיות ומקצועיות, שלדברי מר משה קייזלר, הם שמאפשרים לכל ילד וילדה לפרוח גם אחרי שעות הלימודים. “הערב הוא שיאו של מסע חינוכי שלם”, אומרת מנהלת הצהרונים בעמותה, ינה נימני. “מאות ילדות וילדים חזרו השנה הביתה עם ניצוץ בעיניים ועם ידע, ערכים וחוויות חד‑פעמיות. אני מודה מעומק הלב לצוותים שמקדישים את ליבם מדי יום, ולהורים שנותנים בנו אמון. יחד נמשיך לגדול, ללמוד ולשמוח גם בשנה הבאה”. כך ננעלה שנה גדושה בעשייה, למידה, צמיחה וחוויות- בדרך הכי מהנה שאפשר.
אחרי שכבש את ניו יורק: מבוך הבלונים הגדול מגיע לישראל: אחרי שכבש את ניו יורק והפך לאטרקציה בינלאומית, מבוך הבלונים הגדול נוחת בישראל וייפתח למבקרים מה-20 ביולי ועד ה-1 באוגוסט. מדובר במתחם בגודל של כ300 מ"ר המחולק לשמונה חללים מעוצבים, המורכבים מאלפי בלונים בעבודת יד ויוצרים עולם פנטזיה צבעוני ומעורר חושים. המבוך, שעוצב בהשראת עולמות דמיון ואומנות מודרנית, כולל שמונה חללים: חדר מולקולות הענק, חדר "הקיפודים", חדר הג'ונגל, חדר הניאון, חדר ה"אלמוגים", בריכת המשאלות וקיר הצילומים, דלתות מסתובבות והחדר האוריינטלי. המבקרים יוכלו לעבור בין החללים השונים, להתרשם מצבעים עזים, צורות ייחודיות ואווירה סוחפת, שתהפוך כל ביקור לחוויה בלתי נשכחת. מיקום: שער הצפון, קריית אתא- הכניסה חופשית!
הדוגמן ושחקן בר ברימר, מהשמות הבולטים של עולם התרבות הישראל, נכנס בימים אלה לתחום האופנה ומשיק מותג חדש לגברים, תחת השם: CABO. המותג מתמחה בבגדי ים, חוף וקז'ואל, ומתאפיין בסטייל אורבני עם השפעות והשראות מעולמות הים, החוף והספורט, בדיוק כמו האיש שמאחוריו. מותג האופנה החדש של ברימר צפוי להיחשף לראשונה בקמפיין השקה רחב, בקמפיין יככב ברימר והוא כולל תכנים מקוריים שיבליטו את סגנון המותג ויחברו אותו לקהל היעד הצעיר והאופנתי.
תתחדשו: הבוקר של 'מקס ברנר' בסניף נתניה מתחדש עם מגוון מנות מרעננות לפתוח איתן את היום. בין מגוון המנות ניתן למצוא ארוחת בוקר עשירה החל מביצים לבחירה עם שדרוגים מיוחדים כמו אומלט מקסיקני, צרפתי וירקות גינה, מגוון טאפאסים של בוקר, לצד סלסלת לחמים חמים, שקשוקה של סלסת עגבניות, סלטים עשירים וכריכים טריים וצבעוניים. טעים. בתאבון!