מאת: פלאשנט חדשות יום רביעי,
6 בנובמבר 2024, 17:57
כך תמצאו כל מצבה בכל בית קברות בארץ
בזיכרון זאת אפליקציה חדשה שמציעה לסייע לאתר קבר ומצבה לפי שם ותאריך פטירה, ולקבל צילום של המצבה ומיקום מדויק שלה על מפה של בית הקברות
עד לא מזמן, חברת "בזיכרון" עסקה בעיקר בחידוש מצבות. מנהלי החברה הצעירה, שהוקמה לפני שנה וחצי נדרשו במהלך העבודה למפות את בתי הקברות על מנת שיוכלו להגיע לכל המצבות כדי לעבוד עליהן.
במהלך תהליך המיפוי, הגיעו בחברה למסקנה שכל התהליך הזה יכול לסייע מאוד לציבור הרחב, והרעיון לאפליקציה חינמית של איתור קברים ומצבות נולד. זה לא קונספט תלוש: אחד הדברים שמאוד מקשים על מבקרים בבתי עלמין הוא איתור הקבר. אנשים רבים ומשפחות רבות שמגיעים להתייחד עם יקיריהן, נדרשים לכתת רגליים בחום או בקור, והרבה פעמים טועים בדרך. וזה לא עניין של מה בכך – השבילים ארוכים, הכל דומה, ההתברברות עלולה לקחת הרבה זמן, שלא לדבר על אנשים מבוגרים שמתקשים בהליכה. הרעיון באפליקציה היה למנוע את כל כאב הראש הזה מהציבור, ולאפשר גישה נוחה ומהירה ישירות לקבר.
על פי נתונים , בישראל נפטרים מדי שנה כ-60 אלף בני אדם. העלות הממוצעת של מצבה בארץ עומדת על כ-9,500 שקל, אבל טווח המחירים רחב מאוד – בין 4,000 ל-80 אלף שקל. הכל בהתאם לעיצוב ולחומרי הגלם הנבחרים. שוק המצבות השנתי בישראל נאמד בכ-570 מיליון שקל.
שוק חידוש המצבות גם הוא צובר תאוצה. בישראל יש היום כשתי מיליון מצבות. בשל תנאי האקלים בארץ, כ-90% מהמצבות נדרשות לחידוש כל 4-5 שנים. עלות חידוש מצבה נע בין 490 ששקלל-1,500, תלוי במצב המצבה. במקרים מסוימים יש צורך בהחלפת חלקים, מה שמוסיף לעלות הכוללת.
שוק חידוש המצבות השנתי עומד כיום על כ-8,000 מצבות בשנה, עם תחזית להכפלת מספר זה בשל המודעות הגוברת והטרנדים ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק. בשנה הראשונה לפעילותה, בזיכרון חידשה מעל 4,000 מצבות.
לדברי ארטיום מנילוב מייסד בזיכרון בשנים האחרונות, הודות לרשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, יש עלייה במודעות הציבור לחשיבות התחזוקה של מצבות. מגמה זו מובילה לעלייה משמעותית בביקוש לחידוש ושימור מצבות. לדבריו, הרבה פעמים קבלני מצבות מציעים לאלה שמבקשים לחדש, מצבה חדשה שעלותה יכולה להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.
שלושה ימים של השראה ונטוורקינג לבעלי עסקים בגובה 1,100 מטר: ריטריט יזמות יתקיים במלון בוטיק אל־רום מהקסומים והיפים בצפון הגולן. ריטריט יזמות יתקיים ב-4-6 בינואר 2026 מול נופי החרמון. במהלך שלושת ימי הריטריט ישולבו חופש מרגיע עם למידה מקצועית: סדנאות שיווק, אסטרטגיה ופיננסים, הרצאתו של אבי אטינגר על כישלונות ביזמות ומה לומדים מהם, והרצאה של עדי נודל ("החתול הפיננסי") על כלים לניהול כספים נכון. בנוסף יתקיימו יוגה בזריחה, סדנאות יצירה, פעילות ריפוי ונטוורקינג. לב האירוע יהיה יום פרקטי מלא המוקדש לאסטרטגיה, שיווק ושיתופי פעולה עסקיים. הריטריט יתקיים ללא מטרות רווח, ביוזמת אורי לאה קליפר, יזמת ואשת שיווק מנווה אטי"ב ומייסדת DAZ Marketing. פרטים והרשמה באתר. תהנו!
9. לאחר שרכשה את פעילות מסעדת Rapidos המקסיקנית בנתניה, קבוצת BBB מרחיבה את פעילות המותג ופותחת רשת מסעדות בפריסה ארצית, תחת השם רפידוס. הסניף החמישי במספר יפתח בחג החנוכה בהיכל מנורה מבטחים ת"א ומצטרף לסניף החדש בראשון לציון שנפתח השבוע, לצד הסניפים בפ"ת, הרצליה ונתניה. כל אחד מהסניפים של רפידוס מתפרש על שטח של כ-70 מ”ר – 100 מ"ר.
תערוכת היחיד של שמעון בתואל תיפתח ביום שישי, 5.12.2025, בשעה 12:00 בגלריה אשכילה, רח' הפנינים 2 יפו. בתואל, יליד 1979, יוצר העוסק בזהות, שורש וחיבור, מציג גוף עבודות המתכתב עם ההיסטוריה והמסורת היהודית דרך קומפוזיציות מופשטות, צבעוניות נועזת ויודאיקה פיגורטיבית בגישה עכשווית. האמן, בן למשפחה יהודית בעלת שורשים גאורגיים ואשכנזיים, מצא את דרכו החזותית מתוך בית יוצר של אומנות ויודאיקה. יצירותיו משלבות בין חומר, צורה ורוח יהודית, ויוצרות נרטיב חדש לאמנות יהודית-ישראלית כיום. אוצר: איתי גבאי. נעילה: 2.1.2026.
השקה לוהטת השבוע בשרונה תל אביב: מיצג הענק של תיק המשלוחים החדש של וולט, המזמין את שליחי החברה לנחש כמה כדורי זהב בתוכו. הניחוש הקרוב ביותר יזכה ב-100 אלף שקלים ופרסים נוספים. המיזם נועד לחזק את קהילת השליחים, להגדיל זמינות משלוחים ולשפר שירות. האירוע משך שורה ארוכה של סלבס ובהם דניאל עמית, קורין גדעון, אליטה אופק, ירדן ויזל ושחר לבנה. היה שמח!