היכרות עם עלויות היצוא העיקריות יכולה להפוך כל ניסיון של סחר בינלאומי לאפיק רווח משמעותי וגבוה. במאמר הבא נציג את הסעיפים הבולטים ונבין מה אפשר לעשות על מנת לחסוך בהם
יצוא משמש ככלי שבעזרתו יזמים, משקיעים ואנשי עסקים מייצרים תשואה גבוהה והכנסה קבועה. נכון להיום, היצוא הוא החלק המשמעותי ביותר של סחר בינלאומי ויש לו השפעה על כל תחומי המשק.
עם זאת, רבים מהיזמים והיצואנים לא מכירים לעומק את הרכב העלויות ולכן יש להם נטייה לעשות טעויות מיותרות. הפתרון הוא כמו תמיד להכין את שיעורי הבית ולהבין מה מרכיב את רשימת ההוצאות הצפויות.
כמה עולה להוביל את המטען?
ההוצאה העיקרית ביצוא היא על הובלת מטענים. העולם כיום הוא כפר גלובאלי שבו סחורות עוברות במהירות ממקום למקום, אבל מישהו צריך לשלם על זה – ובדרך כלל מדובר ביצואן. למעשה, מחיר ההובלה באוויר או בים הוא הפקטור הקריטי ביותר לקביעת כדאיות היצוא.
נכון להיום, רוב המטענים משונעים באמצעות אניות ולכן הובלה ימית היא המקובלת והנפוצה ביותר. בהובלה ימית אף קיים תעריף שזהה לרוב סוגי המטענים וקל יחסית להיערך אליו, למעט תוספות והיטלים שקובעים את העלות הכוללת כגון היטל דלק וסיכוני מלחמה. ההמלצה בהקשר הזה היא לקבל הצעת מחיר שכוללת את ההובלה וההיטלים ולהיערך בהתאם מבחינת התמחור.
לשם השוואה, הובלה אווירית מיועדת בעיקר לסחורות שצריכות להגיע ליעדן במהירות והאפשרויות הקיימות כוללות חברות בלדרות בינלאומיות או משלחים בינלאומיים. באופן עקרוני קיימת גם אופציה של הובלה יבשתית, אך היא פחות רלוונטית לישראל כי אין לה יחסי מסחר רשמיים עם מדינות שכנות.
כמה עולה להוביל את המטען
על מה תשלמו מלבד ההובלה?
עוד פקטור שמשפיע מחד גיסא על עלויות היצוא ומאידך על נתח הרווחים קשור לתקינה הבינלאומית. אלו מסמכים שמגדירים את ההיבטים השונים של המוצר מבחינת טכנולוגיה, שיטות בדיקה, שירות וכדומה והם עולים כסף. היתרון הוא שבעזרת תשלום על תקינה ניתן לייצר יתרון יחסי בשוק היעד ולבלוט על רקע מתחרים מקומיים או בינלאומיים.
מלבד תקינה, יצואנים מכל רחבי העולם צריכים לשלם על תכנית שיווק בינלאומית. מי שמנסה לבנות תכנית כזו לבד עלול לחרוג מתוך מסגרת התקציב ולפגוע לעצמו במוניטין, לכן האלטרנטיבה המומלצת היא לפנות לאנשי מקצוע ולשלם 10-20 אלף דולר על תכנית שיווק מסודרת. עוד אפשרות היא להכין את התכנית דרך מכון הייצוא, בעלות נמוכה יותר ועל בסיס פגישת ייעוץ ולאחר מכן פגישות המשך.
לבסוף, עלויות היצוא נקבעות בהתאם למספר התערוכות הבינלאומיות שבהן בוחרים להשתתף ולפי התעריפים של משלח בינלאומי ועמיל מכס. לכל זה יש להוסיף ביטוח סיכוני סחר חוץ בהתאם לסוג המטען ורצוי להקדיש לפחות 10% מהתקציב לטובת איתור סוכנים ומפיצים בחו"ל, שיתופי פעולה והתייעצות עם עורכי דין מקצועיים.
ויקטוריה בזיאן, מחברת הנדל"ן Refresh, שנמצאים במתחם פיאנו, עיר ימים - בנתניה, נפגשה עם סוכני המשרד במטרה להעניק את השירות הטוב ביותר לתושבי העיר והסביבה. בין האורחים שקפצו לביקור היה גם מוריס חודידה, מנכ"ל עיתון חדשות השרון והסביבה. איחולי הצלחה לויקטוריה ולצוות!
רשת טיב טעם נרתמת למאמץ הלאומי, במסגרת זו תקיים במהלך חודש מרץ עד ה-31.3.25 ב-46 מסניפיה, ברחבי הארץ פעילות התרמה למען ארגון נפגעי פעולות איבה - המסייע ומטפל ברווחת נפגעי פעולות איבה וטרור וליישום זכויותיהם ועד לשיקומם הכלכלי, נפשי, תרבותי וחברתי. במסגרת פעילות זו, יציעו ללקוחות טיב טעם לתרום 10 שקלים בכל קניה. ניתן יהיה לתרום בכל סניפי הרשת ובאתר האונליין טיב טעם בקליק. הסכום שייאסף, יועבר כולו בסוף הפעילות, לטובת ארגון נפגעי פעולות איבה.
קבוצת קניוני עופר יוצאת בשיתוף פעולה עם מעצבת התכשיטים אתי קובו, במטרה לסייע בגיוס תרומות לעמותת 'אחת מתשע'. במסגרת השת"פ 18 קניוני עופר ברחבי הארץ יציעו צמיד אופנתי המשלב פנינה ולב זהב, בעיצובה של אתי קובו ב- 29 שח בלבד! מרבית מההכנסות תרומה לעמותת "אחת מתשע".
תושבי נתניה חדרה והסביבה, גם אתם מוזמנים לשוק שישי במדרחוב זכרון יעקב: כל יום שישי ועד חודש אפריל 2025, בין השעות 9:30-14:30 פותחים את השבת באווירה קסומה וכיפית במדרחוב היפהפה של זכרון יעקב! אז מה מחכה לכם? דוכני תוצרת חקלאית ומקומית, מוצרי משק ולייף סטייל שווים, סדנאות יצירה לילדים, דוכני אומנות ועבודות יד, מוזיקה ואווירת רחוב שמחה, בנוסף – שפע מסעדות, חנויות וגלריות ייחודיות! הכניסה חופשית אז קחו את המשפחה והחברים ובואו לפתוח את השבת עם חיוך! לפרטים נוספים אודות האירועים והפעילות בזכרון יעקב , היכנסו לאתר תיירות זכרון יעקב. תהנו!