למרות שהעיר הכפילה את כמות התושבים, במועצת העיר מתעלמים מהדרישה לפתוח עסקים בשבת
מועצת עיריית אור עקיבא, אישרה שלא לאפשר פתיחת עסקים בימי שבת, גם לא בפאתי העיר, לטובת האוכלוסייה הגדולה החדשה, שהגיע להתגורר בעיר. ביון חמישי האחרון התכנסה מליאת המועצה לדון בנושא תיקון חוק עזר פתיחת בתי עסק וסגירתם.
הנושא עלה בעקבות דרישה ציבורית רחבה, לאפשר פתיחת בתי קפה ומסעדות, גם בסופי שבוע, בפאתי העיר ולא במרכזה. ראש העיר בפועל אלי אנקונינה, הוביל את ההתנגדות לפתיחת עסקים בשבת בטענה שכך נהוג לאורך שנים: "גם כשהגיעו עולים חדשים רבים לעיר, ממדינות חבר העמים, שמרנו על השבת ועל סגירת העסקים. אני מציע להמשיך לשמור על כך ולהורות על סגירת העסקים בשבת".
כאמור, דעתו של אנקונינה התקבלה ברוב קולות, כשאחד מחברי המליאה אף הגדיל ואמר, מי שלא טוב לו, שיפתח עסק בעיר אחרת.
חבר המועצה משה ביטון, שנמנע בהצבעה, הציע לאפשר פתיחת עסקים בפאתי העיר והוסיף ואמר: "כל עסק שרוצה תעודת כשרות לא יפתח בשבת, לכן רובם לא יפתחו".
השבוע התקיים במתחם הרוביז באצטדיון נתניה, ערב הוקרה לכל המתנדבים מהעמותות השונות. סגן ראש העיר, ים מאיר קרן, הממונה על תיק הרווחה הגיע לכבד ולומר דברי ברכה ושבח לכל העוסקים במלאכה. יישר כוח.
תערוכה חדשה: "וגר זאב עם כבש" –תערוכת יחיד לאמן איתן ארנון, במוזיאון היכל שלמה בירושלים. אוצרת התערוכה:מיכל סדן. ייעוץ אמנותי והפקה: לב קיפרמן. פתוחה עד לתאריך: 5.5.25. הצייר איתן ארנון, יליד ותושב קיבוץ בית זרע, מציג יצירה ריאליסטית-פואטית המתכתבת עם תולדות ההתיישבות, הזיכרון הקולקטיבי והאדמה הישראלית. בציוריו המונוכרומטיים הוא מתעד ברגישות את חיי החלוצים ונופי התקופה, תוך שילוב חפצים יומיומיים ליצירת קומפוזיציות מורכבות. ארנון בוחן את המציאות דרך עדשת הנוסטלגיה, ויוצר דיאלוג עשיר בין עבר להווה, בין חומר לדמיון. חפשו בפייסבוק:
Eitan Arnon Art.
סדרת רשת חדשה תעלה עם הזמרת ויוצרת התוכן פרידה עוזיאל שתארח זמרים ויוצרים. הסדרה עולה על ידי מותג האיפור מייבלין ניו יורק, והיא מצולמת תוך כדי נסיעה במונית צהובה, המעוצבת בסגנון המוניות בעיר ניו יורק. בשלב הראשון תעלה סדרה של ארבע פרקים, כשבכל פרק תארח עוזיאל זמר/יוצר מוביל, ביניהם: נועם קליינשטיין, ליהי טולדנו ושחר טבוך. איתם תיצור שיח פתוח ומרענן, שיעסוק בנושאים כמו: זוגיות, אהבות, אכזבות, קריירה, הצלחות, אופנה, איפור ומה שבניהם, לצד קטעי שירה ומוזיקה קצבית. מיני-סדרת הרשת החדשה שצפויה לעלות כבר במהלך חודשי אפריל- מאי, תשודר אחת לשבועיים בזירות הדיגיטל השונות והפרקים המלאים ניתנים לצפייה ביוטיוב.