בשנת 2021 ההשקעה בטכנולוגיית אגריפוד בישראל הכפילה את עצמה: כנס אובדן ובזבוז מזון ב- OpenValley
השבוע התקיים במתחם OpenValley בקיסריה כנס בנושא אובדן ובזבוז מזון, בדגש על האתגר הטכנולוגי והפתרונות הטכנולוגיים. בכנס השתתפו 120 איש והתארחו מנכ"ל Herzog Strategic, עופר זקס, סמנכלי"ת פיתוח עסקי ב-Trendlines, שרי קמפ, מנכ"לית smart agro, דגנית ורד, שותף מייסד ומנכ"ל FruitSpec, רביב קולא והמדען הראשי בThe Kitchen מבית שטראוס, דוד ניני.
חברות וחברי הפאנל דיברו על נקודת המבט של המשקיעים בשלבי צמיחה, בשלבים התחלתיים או אפילו בשלב הרעיון בחממה, ונקודת המבט של יזמים ויזמיות. במהלך הכנס, היזמים דיברו על המגמות החשובות בתחום, ביניהן הצורך ביכולות ניהול מים, אופטימיזציה של שרשרות אספקה, צמצום הפגיעה באיכות הקרקע, צמצום הבזבוז במשקי והפגיעה המתמשכת במגוון האקולוגי.
בשנת 2021 ההשקעה בטכנולוגיות אגריפוד בישראל יותר מאשר הכפילה את עצמה. הקורונה עוררה את המשקיעים בתחום, המספרים עולים ויש סיבה לאופטימיות גם מהכיוון הרגולטורי.
כנס בזבוז מזון (צילום: OpenValley)
"בזבוז מזון היא בעייה מורכבת שמתחילה כבר בשדה מרגע הקציר, ומסתיימת בבית הצרכן – אנחנו. בשל פיזור הבעיה לאורך שרשרת הערך מול מספר שחקנים מגוון, קשה יותר לאתר טכנולוגיה שיכולה לפתור את כלל הבעיה, ולכן כנראה יהיו מספר פתרונות שמיועדות לשחקנים שונים. בין היתר post-harvest solutions for small farm holders, ייעול קטיף, חיזוי טוב יותר ופתרונות לניהול מלאי אצל קימונאים, עד לניהול מקרר חכם." אמרה סמנכלי"ת פיתוח עסקי ב-Trendlines, שרי קמפ.
על פי אומדני ארגון 'לקט ישראל', היקף אובדן המזון בישראל לשנת 2020 הוא 2.5 מיליון טונות, בשווי של כ-19.1 מיליארד שקלים. סך האובדן מהווה כ-35% מהיקף ייצור המזון בישראל. מתוכם, אובדן של מזון בר-הצלה, כלומר מזון הראוי למאכל, בהיקף של כ-1.1 מיליון טונות ובשווי של כ-6.4 מיליארד שקלים.
"האתגרים המונחים לפנינו והנוגעים לאספקת מזון מקיימת, תוך הבנה שמה שהיה לא יהיה, הם הזדמנות לאקוסיסטם הישראלי. הרבה יותר הון מופנה לתחומי חקלאות מזון וסביבה מאי פעם, והציפיה היא לצמיחה משמעותית בתחומים אלו בשנים הקרובות" אמר מנכ"ל Herzog Strategic, עופר זקס.
שלושה ימים של השראה ונטוורקינג לבעלי עסקים בגובה 1,100 מטר: ריטריט יזמות יתקיים במלון בוטיק אל־רום מהקסומים והיפים בצפון הגולן. ריטריט יזמות יתקיים ב-4-6 בינואר 2026 מול נופי החרמון. במהלך שלושת ימי הריטריט ישולבו חופש מרגיע עם למידה מקצועית: סדנאות שיווק, אסטרטגיה ופיננסים, הרצאתו של אבי אטינגר על כישלונות ביזמות ומה לומדים מהם, והרצאה של עדי נודל ("החתול הפיננסי") על כלים לניהול כספים נכון. בנוסף יתקיימו יוגה בזריחה, סדנאות יצירה, פעילות ריפוי ונטוורקינג. לב האירוע יהיה יום פרקטי מלא המוקדש לאסטרטגיה, שיווק ושיתופי פעולה עסקיים. הריטריט יתקיים ללא מטרות רווח, ביוזמת אורי לאה קליפר, יזמת ואשת שיווק מנווה אטי"ב ומייסדת DAZ Marketing. פרטים והרשמה באתר. תהנו!
9. לאחר שרכשה את פעילות מסעדת Rapidos המקסיקנית בנתניה, קבוצת BBB מרחיבה את פעילות המותג ופותחת רשת מסעדות בפריסה ארצית, תחת השם רפידוס. הסניף החמישי במספר יפתח בחג החנוכה בהיכל מנורה מבטחים ת"א ומצטרף לסניף החדש בראשון לציון שנפתח השבוע, לצד הסניפים בפ"ת, הרצליה ונתניה. כל אחד מהסניפים של רפידוס מתפרש על שטח של כ-70 מ”ר – 100 מ"ר.
תערוכת היחיד של שמעון בתואל תיפתח ביום שישי, 5.12.2025, בשעה 12:00 בגלריה אשכילה, רח' הפנינים 2 יפו. בתואל, יליד 1979, יוצר העוסק בזהות, שורש וחיבור, מציג גוף עבודות המתכתב עם ההיסטוריה והמסורת היהודית דרך קומפוזיציות מופשטות, צבעוניות נועזת ויודאיקה פיגורטיבית בגישה עכשווית. האמן, בן למשפחה יהודית בעלת שורשים גאורגיים ואשכנזיים, מצא את דרכו החזותית מתוך בית יוצר של אומנות ויודאיקה. יצירותיו משלבות בין חומר, צורה ורוח יהודית, ויוצרות נרטיב חדש לאמנות יהודית-ישראלית כיום. אוצר: איתי גבאי. נעילה: 2.1.2026.
השקה לוהטת השבוע בשרונה תל אביב: מיצג הענק של תיק המשלוחים החדש של וולט, המזמין את שליחי החברה לנחש כמה כדורי זהב בתוכו. הניחוש הקרוב ביותר יזכה ב-100 אלף שקלים ופרסים נוספים. המיזם נועד לחזק את קהילת השליחים, להגדיל זמינות משלוחים ולשפר שירות. האירוע משך שורה ארוכה של סלבס ובהם דניאל עמית, קורין גדעון, אליטה אופק, ירדן ויזל ושחר לבנה. היה שמח!