ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לדון בהתנגדות להקמת שדה תעופה במזרח חדרה, ובמקביל נפגשו נציגי מטה המאבק עם מנכ"ל משרד התחבורה
לקראת התכנסות ועדת הכלכלה של הכנסת הצפויה לדון השבוע בהתנגדות לשדה התעופה המתוכנן לקום במזרח העיר חדרה, התראיין ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן לערוץ הכנסת והביע מחאה על התהליך.
ועדת הכלכלה, בישיבה משותפת עם ועדת הפנים והגנת הסביבה, צפויה לדון בשני נושאים: האחד, הקמת שדה תעופה בחדרה כחלופה לשדה התעופה בהרצליה, והשני, הסדרת פעילות התעופה הקלה, המסחרית והפרטית ובתי הספר לטיס.
לישיבה הוזמנו נציגים של משרדי ממשלה רלוונטיים, וכן נציגים של גופים ורשויות, ביניהם מרכז השלטון המקומי, מרכז המועצות האזוריות, עיריית חדרה, מועצה אזורית מנשה, מועצה אזורית עמק חפר, מועצה אזורית בקעה אל גרביה, מועצה אזורית פרדס חנה-כרכור, מועצה אזורית אליכין, עיריית חיפה, רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית, חברות תעופה, בתי ספר לטיסה, מפעילי כלי טיס קטנים, איגוד הטייסים, אגודת התעופה הכללית, ועוד.
גנדלמן בראיון בערוץ הכנסת (צילום: דוברות העירייה)
בראיון לערוץ הכנסת אמר ראש העיריה כי בכוונתו להציג בוועדה את התהליך השגוי של קבלת ההחלטה לבחור בחדרה מזרח כחלופה לשדה התעופה בהרצליה. לדבריו, המדינה החליטה מטעמים כלכליים שהיא רוצה לפנות את שדה התעופה בהרצליה לטובת נדל"ן. התעורר צורך למצוא מקום לשדה התעופה, שמשרת בעלי מטוסים קלים ועוד כמה בעלי עניין, והלכו לתהליך של לכאורה בחירה. רשות שדות התעופה, רת"א (רשות תעופה אזרחית) ובעלי עניין נוספים עשו לכאורה תהליך בחירה, שנראה כאילו חדרה סומנה מראש כמטרה. גנדלמן: "נאלצנו לפנות לבג"ץ אשר לשמחתנו עצר את התהליך לאחר שהתברר שאת הרשויות הרלוונטיות, חדרה ומועצה אזורית מנשה, אפילו לא שמעו בתהליך. בג"ץ עצר את העניין ודרש שייתנו לרשויות להשמיע טיעוניהן".
גנדלמן הוסיף כי אכן בשבוע שעבר הציגו הרשויות את טענותיהן בוות"ל והצביעו על הכשלים בתהליך והמשמעויות הרות האסון של הקמת שדה תעופה בחדרה. "השימושים של השדה בהרצליה יכולים להתיישר עם שדות קיימים", מציע גנדלמן, "ואין שם חובה להקים שדה חדש שאין בו שום יתרונות, והוא נועד לשרת רק כמה בעלי עניין ואינטרסנטים נוספים".
במקביל להיערכות לוועדת הכלכלה נפגשו נציגי מטה המאבק, חבר מועצת העיר ומוביל מטה המאבק רן שגן, מ"מ ראשת המועצה עמק חפר חיזקי סיבק, ומרכז הנושאים המקצועיים במטה המאבק שלמה אלקלעי, עם מנכ"ל משרד התחבורה. חברי מטה המאבק הציגו בפני המנכ"ל את הכשלים והטעויות שהובילו לבחירת חלופת מזרח חדרה להקמת שדה תעופה וביקשו לבצע הערכה מחודשת לכל התהליך ובפרט לתוצאתו.
בתום הפגישה אמר שגן כי, "אנו משוכנעים שהנתונים והעובדות שהוצגו הם חד משמעיים. אין הגיון תכנוני, בטיחותי וסביבתי להקמת שדה תעופה שיפגע בחייהם של מאות אלפי תושבים. מנכ"ל משרד התחבורה הבטיח שיאתגר את רשות שדות התעופה, וידרוש תשובות אל מול הטיעונים שהוצגו בפניו. אנו מאמינים שזה צעד חשוב בהמשך המאבק להסרת איום שדה התעופה מעל תושבי חדרה והסביבה".
השבוע התקיים במתחם הרוביז באצטדיון נתניה, ערב הוקרה לכל המתנדבים מהעמותות השונות. סגן ראש העיר, ים מאיר קרן, הממונה על תיק הרווחה הגיע לכבד ולומר דברי ברכה ושבח לכל העוסקים במלאכה. יישר כוח.
תערוכה חדשה: "וגר זאב עם כבש" –תערוכת יחיד לאמן איתן ארנון, במוזיאון היכל שלמה בירושלים. אוצרת התערוכה:מיכל סדן. ייעוץ אמנותי והפקה: לב קיפרמן. פתוחה עד לתאריך: 5.5.25. הצייר איתן ארנון, יליד ותושב קיבוץ בית זרע, מציג יצירה ריאליסטית-פואטית המתכתבת עם תולדות ההתיישבות, הזיכרון הקולקטיבי והאדמה הישראלית. בציוריו המונוכרומטיים הוא מתעד ברגישות את חיי החלוצים ונופי התקופה, תוך שילוב חפצים יומיומיים ליצירת קומפוזיציות מורכבות. ארנון בוחן את המציאות דרך עדשת הנוסטלגיה, ויוצר דיאלוג עשיר בין עבר להווה, בין חומר לדמיון. חפשו בפייסבוק:
Eitan Arnon Art.
סדרת רשת חדשה תעלה עם הזמרת ויוצרת התוכן פרידה עוזיאל שתארח זמרים ויוצרים. הסדרה עולה על ידי מותג האיפור מייבלין ניו יורק, והיא מצולמת תוך כדי נסיעה במונית צהובה, המעוצבת בסגנון המוניות בעיר ניו יורק. בשלב הראשון תעלה סדרה של ארבע פרקים, כשבכל פרק תארח עוזיאל זמר/יוצר מוביל, ביניהם: נועם קליינשטיין, ליהי טולדנו ושחר טבוך. איתם תיצור שיח פתוח ומרענן, שיעסוק בנושאים כמו: זוגיות, אהבות, אכזבות, קריירה, הצלחות, אופנה, איפור ומה שבניהם, לצד קטעי שירה ומוזיקה קצבית. מיני-סדרת הרשת החדשה שצפויה לעלות כבר במהלך חודשי אפריל- מאי, תשודר אחת לשבועיים בזירות הדיגיטל השונות והפרקים המלאים ניתנים לצפייה ביוטיוב.