מיזם השוקולד החברתי "גוונים של מתוק", הפועל במית"ר "נירים" להעצמת נוער בסיכוי, קיבל הזמנה ממלון "רמדה" למאות מארזי שוקולד ייחודיים
במית"ר "נירים" התרגשו לקבל הזמנה ממלון "רמדה" חדרה למאות מארזי שוקולד ממיזם שוקולד הבוטיק "גוונים של מתוק" הפועל במקום. מית"ר "נירים" פועל כחלק מרצף השירותים של מחלקת נוער וצעירים באגף הרווחה של עיריית חדרה, ומזה כשנתיים מופעל בו על-ידי עמותת "גוונים של מתוק", מיזם שוקולד חברתי להעצמת נוער בסיכוי.
מארזי שוקולד ייחודיים (צילום: דוברות העירייה)
השוקולדים מיוצרים מחומרי גלם איכותיים, כאשר בני הנוער המייצרים מקבלים שכר על עבודתם. איכות השוקולד ומגוון סוגי המארזים נוחלים הצלחה רבה ונרכשים על-ידי לקוחות פרטיים, חברות עסקיות, גופים ציבוריים ועוד. בני הנוער מייצרים מגוון רחב של מוצרים הנמכרים לחברות גדולות במשק, כמו למשל המגבית היהודית UJIA, תאגיד "כאן"; המוסד, ועד עובדי עיריית חדרה, משטרת חדרה, חברות הייטק ועוד.
המיזם מאפשר לבני הנוער התנסות בעולם התעסוקה, רכישת כלים של מסוגלות תעסוקתית והשתלבות בעולם העבודה. במסגרת המיזם מתנסים בני הנוער בייצור שוקולד, לומדים כיצד לייצר מגוון פרלינים ושוקולדים משובחים בהנחיה צמודה של שוקולטיירים מקצועיים ובליווי צמוד של צוות חינוכי ומוסמכים כשוקולטיירים, ומועסקים כעובדים וכצוות עיקרי במיזם.
מארזים חגיגיים צילום: דוברות העירייה
מלון "רמדה" הזמין מאות מארזי שוקולד ייחודיים, ובמית"ר הביעו תקווה כי הזמנה זו תהיה התחלה של שיתוף פעולה בין הרשת העולמית לבין המיזם.
מנכ"ל "גוונים של מתוק" דורון עבאדי ומנהל מית"ר "נירים" שלומי פורקוש הביעו סיפוק מהבעת האמון של המלון במוצרים, והביעו תקווה שההזמנות יגדלו עם הזמן. השניים ציינו כי כל רכישה משמעותה עוד שעות העסקה של בני נוער במיזם.
פורקוש מזמין את הציבור להיכנס לקטלוג של המיזם, להתרשם, להזמין, להעביר לוועד העובדים בארגון, משאבי אנוש או כל לקוח פוטנציאלי שירכוש מארזי שי ובכך יסייע להצלחת המיזם ויאפשר יותר שעות העסקה של בני נוער.
הפעילות במית"ר מיועדת לצמצם את תופעת הניתוק בקרב בני נוער במצבי סיכון וסכנה באמצעות מענה חינוכי-טיפולי רב תחומי מתואם בקהילה. המטרה הינה להציע מסגרת חיים נורמטיבית יותר, הכוללת הקניית כישורי חיים, תעסוקה ולימודים, והכנת בני הנוער לחיים עצמאיים. אל המית"ר מגיעים מדי יום כ-50 בני נוער מחדרה, בגילאי 12 עד 18, ומקבלים מענה טיפולי-חינוכי לצרכיהם המגוונים.
בעבודה במיזם ניתן דגש מיוחד למיומנויות תעסוקתיות, מיומנויות רכות של מוטוריקה עדינה, ויסות התנהגות וכישורי חיים החיוניים כמכלול לכניסתם לשוק העבודה והמשך לימודים מתקדמים בתחום. בעקבות הייצור והמכירה, חשים בני הנוער סיפוק והכרה במעשיהם וכמובן ביטחונם העצמי עולה וכישוריהם החברתיים מתגבשים. העבודה מקנה להם הרגלי עמידה ביעדים ובלוחות זמנים, לקיחת אחריות ופיתוח יכולות תקשורת בין אישית. בני נוער עוברים תהליך של התפתחות אישית והעצמה הנובעים מגילוי יכולות חדשות בעצמם ומחוויות תקשורת חיובית עם הסביבה.
בוטיק השוקולד מציע מגוון עשיר של פרלינים איכותיים, טבלאות שוקולד ייחודיות, טראפלס משובח ועוד. במיזם מציינים כי, "כאשר אתם רוכשים את השוקולד שלנו אתם מעניקים מתנה כפולה: גם למקבל השוקולד וגם מתנה מעצימה לנוער בסיכוי. כשאתם מעניקים את המוצרים שלנו אתם מעניקים שי של עתיד מתוק יותר לבני הנוער שמייצרים אותם. המארזים שלנו הם הדרך שלכם לקידום נוער בסיכוי לעתיד מתוק יותר".
השבוע התקיים במתחם הרוביז באצטדיון נתניה, ערב הוקרה לכל המתנדבים מהעמותות השונות. סגן ראש העיר, ים מאיר קרן, הממונה על תיק הרווחה הגיע לכבד ולומר דברי ברכה ושבח לכל העוסקים במלאכה. יישר כוח.
תערוכה חדשה: "וגר זאב עם כבש" –תערוכת יחיד לאמן איתן ארנון, במוזיאון היכל שלמה בירושלים. אוצרת התערוכה:מיכל סדן. ייעוץ אמנותי והפקה: לב קיפרמן. פתוחה עד לתאריך: 5.5.25. הצייר איתן ארנון, יליד ותושב קיבוץ בית זרע, מציג יצירה ריאליסטית-פואטית המתכתבת עם תולדות ההתיישבות, הזיכרון הקולקטיבי והאדמה הישראלית. בציוריו המונוכרומטיים הוא מתעד ברגישות את חיי החלוצים ונופי התקופה, תוך שילוב חפצים יומיומיים ליצירת קומפוזיציות מורכבות. ארנון בוחן את המציאות דרך עדשת הנוסטלגיה, ויוצר דיאלוג עשיר בין עבר להווה, בין חומר לדמיון. חפשו בפייסבוק:
Eitan Arnon Art.
סדרת רשת חדשה תעלה עם הזמרת ויוצרת התוכן פרידה עוזיאל שתארח זמרים ויוצרים. הסדרה עולה על ידי מותג האיפור מייבלין ניו יורק, והיא מצולמת תוך כדי נסיעה במונית צהובה, המעוצבת בסגנון המוניות בעיר ניו יורק. בשלב הראשון תעלה סדרה של ארבע פרקים, כשבכל פרק תארח עוזיאל זמר/יוצר מוביל, ביניהם: נועם קליינשטיין, ליהי טולדנו ושחר טבוך. איתם תיצור שיח פתוח ומרענן, שיעסוק בנושאים כמו: זוגיות, אהבות, אכזבות, קריירה, הצלחות, אופנה, איפור ומה שבניהם, לצד קטעי שירה ומוזיקה קצבית. מיני-סדרת הרשת החדשה שצפויה לעלות כבר במהלך חודשי אפריל- מאי, תשודר אחת לשבועיים בזירות הדיגיטל השונות והפרקים המלאים ניתנים לצפייה ביוטיוב.