שיתוף פעולה בין עיריית חדרה לחברת החשמל הביא לחיבור החשמל לבניין שנשרף ברחוב בן צבי. עיריית חדרה מימנה תיקונים שיאפשרו לדיירים לחגוג את פסח בדירותיהם
את חג הפסח הקרוב יוכלו רוב דיירי הבניין ברחוב בן צבי 10 לחגוג בבתיהם לאחר שהחשמל לבניין חובר מחדש. לאחר חמישה ימי עבודה ושיתוף פעולה בין העירייה שהעסיקה חשמלאי מוסמך לתיקון הליקויים בבניין, לבין חברת החשמל שנרתמה לפרויקט המשולב ולקחה על עצמה את נושא הטיפול בבעיות החשמל בחדר המדרגות, חובר החשמל לבניין.
בנוסף, על פי הנחיית ראש העירייה צביקה גנדלמן, העירייה תפעל להחלפת הריצוף הישן בכניסה לבניין.
לשריפה שפרצה בבניין מגורים ברחוב בן צבי היו תוצאות טרגיות. כתוצאה מדליקה שפרצה בבניין נהרגה דיירת ו-3 נפגעו ופונו למרכז הרפואי "הלל יפה". ראש העיר צביקה גנדלמן, אשר הגיע מיידית לשטח ועקב אחר פינוי הדיירים, הורה לעובדי העירייה שפעלו במקום לעשות כל מאמץ למציאת פתרונות למפוני הבניין.
ראש העיר בבניין שנשרף (צילום: שלומי גבאי)
עם פרוץ הדליקה הגיעו לשטח עובדי אגף הרווחה של עיריית חדרה, בראשות זיוה הימברג, וחברו לכוחות הפינוי במטרה לטפל בדיירי הבניין, שהיו אובדי עצות ומבולבלים. בשלב ראשון נערך מיפוי של הדיירים בכל דירה, והתברר כי מתוך 18 דירות בבניין, 17 היו מאוכלסות, 4 שייכות ל"עמידר", 7 בשכירות והשאר בבעלות פרטית. האוכלוסייה המתגוררת בבניין מנתה קשישים, עולים, ניצולי שואה, ומספר אנשים שגרים בגפם.
מאחר שהדיירים פונו מדירותיהם, דאגה העירייה לפתרונות לינה, 3 משפחות בבית אבות עד 120, 3 משפחות פונו למלון פארק בנתניה והשאר העדיפו לשהות אצל קרובי משפחה. צוות קישור לבית החולים מטעם הרווחה יצר קשר עם הפצועים ומלווה אותם. בשל העובדה כי בשלב הראשון נבצר מהדיירים לשוב לדירותיהם, דאגה עיריית חדרה לאבטחה לבניין על מנת למנוע מצבי ביזה. בבוקר שלמחרת הדליקה הגיע צוות של אגף הרווחה לבניין להמשך טיפול מול הדיירים. הצרכים המיידים שהועלו היו טיפול בנושא החשמל, ניקיון, טיפול בדלתות פרוצות, מתן מענה ללינה בסוף השבוע.
בנוסף הגיע למקום צוות של "עמידר" כדי לטפל במתן מענה לדירות שבאחריותם. חברת החשמל הבהירה כי חיבור חשמל יתאפשר רק לאחר שכל דירה תעבור בדיקת עמידה בדרישת התקניות, כולל החלק הציבורי. אי לכך הוזמן לבניין חשמלאי כדי שיטפל ב-3 הדירות בקומה שנפגעה, טיפול בהארקת הבניין ובחלק הציבורי (כניסה וחדר מדרגות).
ארונות החשמל שנשרפו צילום: שלומי גבאי
עם פרוץ הדליקה הגיעו לשטח עובדי אגף הרווחה של עיריית חדרה, בראשות זיוה הימברג, וחברו לכוחות הפינוי במטרה לטפל בדיירי הבניין, שהיו אובדי עצות ומבולבלים. בשלב ראשון נערך מיפוי של הדיירים בכל דירה, והתברר כי מתוך 18 דירות בבניין, 17 היו מאוכלסות, 4 שייכות ל"עמידר", 7 בשכירות והשאר בבעלות פרטית. האוכלוסייה המתגוררת בבניין מנתה קשישים, עולים, ניצולי שואה, ומספר אנשים שגרים בגפם.
מאחר שהדיירים פונו מדירותיהם, דאגה העירייה לפתרונות לינה, 3 משפחות בבית אבות עד 120, 3 משפחות פונו למלון פארק בנתניה והשאר העדיפו לשהות אצל קרובי משפחה. צוות קישור לבית החולים מטעם הרווחה יצר קשר עם הפצועים ומלווה אותם. בשל העובדה כי בשלב הראשון נבצר מהדיירים לשוב לדירותיהם, דאגה עיריית חדרה לאבטחה לבניין על מנת למנוע מצבי ביזה. בבוקר שלמחרת הדליקה הגיע צוות של אגף הרווחה לבניין להמשך טיפול מול הדיירים. הצרכים המיידים שהועלו היו טיפול בנושא החשמל, ניקיון, טיפול בדלתות פרוצות, מתן מענה ללינה בסוף השבוע.
בנוסף הגיע למקום צוות של "עמידר" כדי לטפל במתן מענה לדירות שבאחריותם. חברת החשמל הבהירה כי חיבור חשמל יתאפשר רק לאחר שכל דירה תעבור בדיקת עמידה בדרישת התקניות, כולל החלק הציבורי. אי לכך הוזמן לבניין חשמלאי כדי שיטפל ב-3 הדירות בקומה שנפגעה, טיפול בהארקת הבניין ובחלק הציבורי (כניסה וחדר מדרגות).
העלויות מומנו מתקציבים שהשיג אגף הרווחה ׁׁׁׁׁׁׁ(קרן ידידות) והשתתפות יחסית של "עמידר". בנוסף הזמינה העירייה חברת ניקיון המומחית למבנים לאחר שריפה, כדי לנקות את חדר המדרגות והפיח בבניין, וכן חברה לתיקון דלתות שהחליפה 4 דלתות רב-בריח לדיירים שאין ביכולתם לממן החלפה. בסך הכל דאג ומימון אגף הרווחה לארונות חשמל במקום אלה שנשרפו; הארקה כללית לבניין; מימון תיקון חשמל כללי של הבניין. בנוסף, חברת הניקיון שניקתה את הבניין, וכן דלתות רב-בריח שנשרפו ונפרצו על-ידי הכבאים, הוחלפו במימון הקרן לידידות.
העובדים הסוציאליים סייעו בליווי הפצועים והמשפחות, ובתיווך מול הגורמים השונים. אגף הרווחה המשיך בליווי ותמיכה באוכלוסייה, כולל טיפול ומימון בנושאים שלא בתחום אחריות האגף, וזאת מתוך התחשבות בהרכב האוכלוסייה בבניין ובחג הפסח הקרב. ראש העיר צביקה גנדלמן שיבח את עובדי העירייה, ובראשם עובדי אגף הרווחה, אשר הגיבו במהירות וטיפלו בצורכי הדיירים בצורה מקצועית ויעילה.
סדרת רשת חדשה עלתה בהשראת סדרת הטלוויזיה המדוברת “הלוטוס הלבן”, מהלך המהווה חלק מאסטרטגיית התוכן של מותג הטיפוח VICHY (ווישי), מהלך תקשורתי רחב וחדשני בישראל המחבר בין תרבות, הומור ותובנות על עולם השיווק. לצילומי הסדרה גויסו כוכבות בולטות: קרן מור מהשחקניות המוערכות בישראל, ריף נאמן שחקנית ודוגמנית מובילה וליבר בלילתי, אישיות אופנה מהבולטות ברשת. הן עומדות במרכז העלילה ומגלמות דמויות נשיות חזקות, מורכבות ושונות זו מזו, הנפגשות בריטריט וולנס יוקרתי של המותג.
חוזרים לצפון: מלון בוטיק אל-רום שברמת הגולן פותח את עונת התיירות ומזמין את המטיילים ליהנות מחופשה ירוקה, שקטה וקרירה בגובה של כ-1,070 מטר מעל פני הים. המלון מציע חדרי אירוח משפחתיים, מדשאות רחבות, מתחמי ברביקיו, ג'ימבורי לילדים ומרחבים פתוחים מול נופי הגולן. בחודש יוני נפתחה גם עונת קטיף הדובדבנים המפורסמת של אל-רום, עם 12 זנים שונים של דובדבנים ופירות יער. כחלק מהחוויה, מומלץ לבקר במיצג “עמק הבכא” (עז 77), המספר את סיפור הגבורה של חטיבה 7 במלחמת יום הכיפורים. המיצג מוצע ללא תשלום לאורחי המלון. לפרטים באתר בוטיק אל-רום.
הסופרת שלנו זוהר אביב פגשה את ליאור סושרד במסעדה. היא ביקשה שיקרא את מחשבותיה אבל הבת שלו קפצה ואמרה - אבל אני כבר קראתי, קראתי את הספרים שלך. המורה מקריאה בכל יום את 'חבורת כוח המוח' וזה היה בהחלט משמח דיו וחיוך רחב התפשט לתמונה משותפת. אהבנו!
התהוות: האמנית הצעירה הדס פורגס מציגה את תערוכת היחיד הראשונה שלה בגלריית Global Art בתל אביב. בתערוכה מוצגות עבודות שמן עוצמתיות העוסקות ברגש, זהות, תשוקה, כאב ותהליכי התפתחות אישיים, תוך שילוב השפעות מעולמות האמנות הקלאסית והעכשווית. היצירות חושפות את עולמה הפנימי של פורגס ומזמינות את הצופה למסע בין סערה נפשית, חלומות ותקווה. פורגס, בוגרת שירות ביחידת 8200 בתחום הסייבר, יוצרת חיבור מסקרן בין חשיבה טכנולוגית לבין יצירה אמנותית אינטואיטיבית ורגשית. התערוכה מסמנת את תחילתה של דרך אמנותית מבטיחה ומעניקה הצצה ליצירתה המתגבשת של אמנית צעירה ומסקרנת. אוצרות: מיכלי אדלר וד"ר גליה דוכין אריאלי. פתיחה חגיגית: 25.6.2026 - נעילת התערוכה: 25.7.2026. מקום: גלריית Global Art, מרכז בעלי מלאכה 13, תל אביב.