כנס חדרה ה-2 לאנרגיה "אנרגי'טק" התקיים בהילטון תל אביב בהשתתפות חברות מובילות, סטרטאפים, יזמים, אנשי אקדמיה בתחומי האנרגיה, ובכירי תעשיית האנרגיה מישראל ומהעולם
כנס חדרה ה-2 לאנרגיה "אנרגי'טק", התקיים השבוע במלון הילטון בתל אביב בהשתתפות חברות מובילות בישראל. אורח הכבוד בכנס הוא שר האנרגיה האמריקני ארנסט ג'פרי מוניז. בכנס חדרה שותפים Israel Defense, המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, משרד האנרגיה והתשתיות, משרד החוץ, חברות אנרגיה מובילות, קרנות הון סיכון, והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה. הכנס מתחלק לשני מתחמים: מתחם הרצאות ומתחם סטרטאפים, כאשר מתחם הסטרטאפים ממותג על שם חדרה עיר האנרגיה.
מאות נרשמו להשתתף בכנס הבינלאומי כדי לסייר בין הביתנים, ולהקשיב למומחים בתחום אשר השתתפו בפאנלים השונים במשך שני ימי הכינוס. מטעם עיריית חדרה השתתפה בכנס משלחת גדולה, בין היתר סגני ראש העיר חדוה יחזקאלי ורומן גישר, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, עוזר ראש העיר גיורא שחר, מנהלי אגפים, מנכ"לי וראשי גופי הסמך העירוניים – מנכ"ל חכ"ל עופר מלכה, מנכ"ל המט"ש יפים רויזמן, מנכ"ל תאגיד "מי חדרה" שי פרץ, ומנכ"ל החברת לתיירות "נחלים" מתניה כחלון.
ראש העיר עם מנכ'ל משרד ראש הממשלה צילום: שלומי גבאי
כמו בשנה שעברה מדובר בכנס דו-יומי. ביום הראשון התקיים כנס חדרה "אנרג'יטק" בשיתוף המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, וביום השני הוועידה הלאומית ה-8 לאנרגיה בשיתוף חדרה "אנרג'יטק".
ראש העיר צביקה גנדלמן פתח את יומו הראשון של הכנס ביחד עם מייסד Israel Defense עמיר רפופורט, ויו"ר המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה יוסי רוזן.
במהלך היום התקיימו דיונים בהשתתפות דוברים מחברות אנרגיה גופים העוסקים בתחום, אנשי אקדמיה בתחום האנרגיה, ובכירי תעשיית האנרגיה מישראל ומהעולם, ביניהם יו"ר מכון המחקר לניתוח סיכונים גלובליים IGAS ויועץ בכיר לאנרגיה של ארה"ב ד"ר גל לופט, ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון אלוף (מיל') עמוס גלעד, מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו, מנכ"ל רציו יגאל לנדאו, יו"ר דור כימיקלים גיל דנקנר, יו"ר הפורום לאסטרטגיית-על לישראל פרופ' עוזי ארד, מנכ"ל פטרוקוואנטום ישראל צביה ברון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר, יועצי אנרגיה, ועוד נציגי חברות רבות אחרות.
מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון ישתתף בפאנל בנושא הזדמנויות ענק בתעשיית האנרגיה. בנוסף השתתפו דוברים נציגי חברות אנרגיה מחו"ל, ביניהם ג'ורג' פפדופולוס מיוון, ד"ר אחמד אל אזאם מירדן, מתיו בריזה מטורקיה, דאג טומס מקפריסין ואחרים. בין הנושאים שעלו בכנס: התפתחויות בתעשיית האנרגיה כמנוף לשיתוף פעולה אזורי; הזדמנויות ענק בתעשיית האנרגיה; אנרגיה וסביבה; פתרונות ארוכי טווח לאסטרטגיית אנרגיה, תעשיית האנרגיה כהזדמנות נדירה לסטרטאפים חדשנות ויזמות; טכנולוגיות ותפישות להגנה על מקורות האנרגיה, ונושאים נוספים.
נציגי חדרה בכניסה לכנס צילום: שלומי גבאי
בכנס הוקם ביתן לחדרה עיר האנרגיה והוצגו בו גופי האנרגיה הפועלים בעיר ביניהם מפעלי נייר, מתקן ההתפלה, סייבר ג'ים, חברת החשמל, אליאנס ואחרים. חברת אליאנס עוררה סקרנות רבה לאחר שהתפרסם כי גלגלים מתוצרתה משמשים את רכב הבאטמוביל מתוך הסרט באטמן נגד סופרמן.
כיאה לעיר המובילה את הכנס התארחו בו תלמידי כיתות מדעים מבתי הספר תיכון חדרה ומדעים ואמנויות וכן תלמידות ממבשרת ברוך, וזכו להרצאות וסדנאות ייחודיות בתחום האנרגיה.
ביומו השני של הכנס התקיימה, כאמור, ועידת האנרגיה ובה ירצה ראש העיר צביקה גנדלמן בנושא הזדמנויות לשלטון המקומי בתחום האנרגיה ואיכות הסביבה. במושב הפתיחה הבטיחו השתתפותם שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים ד"ר יובל שטייניץ, ושר האנרגיה האמריקני ארנסט ג'פרי מוניז.
את דיוני הוועידה הנחתה קרן מרציאנו, והשתתפו בהם נציגי חברות האנרגיה ומשרדי הממשלה העוסקים בתחום, בראשם השר להגנת הסביבה אבי גבאי, מנכ"ל משרדי ממשלה, ועוד.
בין הנושאים שבהם עסקה הוועידה: חסמי צמיחה לתעשיית האנרגיה בישראל – תשתיות ורגולציה; משקל צמצום זיהום האוויר בקבלת החלטות; משק האנרגיה העולמי בעידן של זעזועים ותהפוכות; תמונת מצב של הרפורמה במשק החשמל; צמיחת ענף הדלק תחת מיסוי כבד; מימון והשקעות תשתיות אנרגיה; ונושאים נוספים.
גנדלמן אשר נאם בשני ימי הכנס אמר, "אני רואה לנגד עיניי את חדרה כעיר פיילוט שבה צומחות שכונות חכמות. עיר של מתקנים סולאריים, מערכות מים חכמות, שימוש מושכל באנרגיית רוח, ייצור חשמל עצמאי ועידוד יזמות עצמאית בתחום כבר מילדות. האמירה שלנו ברורה: כל מי שמקים חממה טכנולוגית או שלוחה ישראלית שלה, כל יזם או סטרטאפיסט – מקומכם אצלנו בחדרה.
גולת הכותרת שלנו היא האנרג'י פארק. פארק עסקים והייטק הנשען על עוגני האנרגיה שכבר קיימים בעיר: חברת החשמל, תחנת הכוח, מתקן התפלת המים הגדול ביותר במזרח התיכון, מתקני ההובלה של הגז הטבעי, תחנת כוח ייעודית לגז טבעי וכן הלאה. אנרג'י פארק יהפוך למרכז האנרגיה הגדול והמתקדם בישראל.
בחדרה פוגשים את האנרגיה לא רק בעסקים, אלא הבסיס תמיד מתחיל בחינוך. הקמנו גנים מאופסי אנרגיה ואנחנו מתחילים בחינוך לתחום כבר בגיל הרך, וממשיכים לכל אורך שנות הלימוד כולל הקמת מרכז אקדמי מתקדם. אנחנו נושאים עמנו בשורה חברתית וכלכלית שפוגשת את התושב בכל תחומי החיים. פעילות לצמצום פערים חברתיים בכל הנוגע לעוני אנרגטי, הפחתת זיהום אוויר ותרומה לבריאות הציבור, חיסכון בעלויות עירוניות לתושב, הפחתה בכמות הפסולת האישית של התושבים. לכל הסוגיות האלה יש פתרונות מבוססי אנרגיה שמובילים שינוי מהותי, ערכי והכי חשוב – פרקטי. אפשר לדבר הרבה על סוגיות כלכליות וחברתיות, אנחנו מעדיפים למצוא את הדרך לעשות".
סדרת רשת חדשה עלתה בהשראת סדרת הטלוויזיה המדוברת “הלוטוס הלבן”, מהלך המהווה חלק מאסטרטגיית התוכן של מותג הטיפוח VICHY (ווישי), מהלך תקשורתי רחב וחדשני בישראל המחבר בין תרבות, הומור ותובנות על עולם השיווק. לצילומי הסדרה גויסו כוכבות בולטות: קרן מור מהשחקניות המוערכות בישראל, ריף נאמן שחקנית ודוגמנית מובילה וליבר בלילתי, אישיות אופנה מהבולטות ברשת. הן עומדות במרכז העלילה ומגלמות דמויות נשיות חזקות, מורכבות ושונות זו מזו, הנפגשות בריטריט וולנס יוקרתי של המותג.
חוזרים לצפון: מלון בוטיק אל-רום שברמת הגולן פותח את עונת התיירות ומזמין את המטיילים ליהנות מחופשה ירוקה, שקטה וקרירה בגובה של כ-1,070 מטר מעל פני הים. המלון מציע חדרי אירוח משפחתיים, מדשאות רחבות, מתחמי ברביקיו, ג'ימבורי לילדים ומרחבים פתוחים מול נופי הגולן. בחודש יוני נפתחה גם עונת קטיף הדובדבנים המפורסמת של אל-רום, עם 12 זנים שונים של דובדבנים ופירות יער. כחלק מהחוויה, מומלץ לבקר במיצג “עמק הבכא” (עז 77), המספר את סיפור הגבורה של חטיבה 7 במלחמת יום הכיפורים. המיצג מוצע ללא תשלום לאורחי המלון. לפרטים באתר בוטיק אל-רום.
הסופרת שלנו זוהר אביב פגשה את ליאור סושרד במסעדה. היא ביקשה שיקרא את מחשבותיה אבל הבת שלו קפצה ואמרה - אבל אני כבר קראתי, קראתי את הספרים שלך. המורה מקריאה בכל יום את 'חבורת כוח המוח' וזה היה בהחלט משמח דיו וחיוך רחב התפשט לתמונה משותפת. אהבנו!
התהוות: האמנית הצעירה הדס פורגס מציגה את תערוכת היחיד הראשונה שלה בגלריית Global Art בתל אביב. בתערוכה מוצגות עבודות שמן עוצמתיות העוסקות ברגש, זהות, תשוקה, כאב ותהליכי התפתחות אישיים, תוך שילוב השפעות מעולמות האמנות הקלאסית והעכשווית. היצירות חושפות את עולמה הפנימי של פורגס ומזמינות את הצופה למסע בין סערה נפשית, חלומות ותקווה. פורגס, בוגרת שירות ביחידת 8200 בתחום הסייבר, יוצרת חיבור מסקרן בין חשיבה טכנולוגית לבין יצירה אמנותית אינטואיטיבית ורגשית. התערוכה מסמנת את תחילתה של דרך אמנותית מבטיחה ומעניקה הצצה ליצירתה המתגבשת של אמנית צעירה ומסקרנת. אוצרות: מיכלי אדלר וד"ר גליה דוכין אריאלי. פתיחה חגיגית: 25.6.2026 - נעילת התערוכה: 25.7.2026. מקום: גלריית Global Art, מרכז בעלי מלאכה 13, תל אביב.