קרוב ל-4,000 נהגים חדשים בחדרה קיבלו הדרכה ישירה לנהיגה נכונה במסגרת תכנית "אור ירוק לחיים". מטרת התוכנית לצמצם את מספר הנהגים הצעירים שנפגעים בתאונות דרכים. בשל גילם הצעיר, נוטים נהגים צעירים לביטחון מופרז על הכביש ולבצוע התנהגויות מסוכנות.
33 נהגים צעירים נהרגו בשנת 2014, כך על פי נתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בכדי להפחית מספר מבהיל זה, מפעילה עמותת אור ירוק את תכנית "אור ירוק לחיים" - הדרכת בטיחות בדרכים, המוענקת לנהגים חדשים בתקופת הליווי, בביתם, בליווי ההורים ובחינם. על פי נתוני אור ירוק, נכון לשנת 2015 עברו את הדרכת "אור ירוק לחיים" למעלה מ- 300 אלף נהגים בכל רחבי הארץ. תכנית "אור ירוק לחיים" החלה לפעול בשנת 2004 ועד היום.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה לא מספיקים. משרד התחבורה חייב להוסיף שיעורי חינוך לבטיחות בדרכים".
מחקר שערכה עמותת אור ירוק בשיתוף עם הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון, מראה עד כמה חיונית תכנית "אור ירוק לחיים" לנהגים החדשים בישראל. על פי נתוני המחקר, נהגים חדשים שעברו הדרכה מטעם עמותת אור ירוק, מעורבים פחות בתאונות דרכים מנהגים חדשים שלא עברו את ההדרכה, בלמעלה מ- 10%. בנוסף הראה המחקר כי נהגים שעברו את התכנית עברו 36% - 40% פחות עבירות הגוררות הזמנה לדין בתקופת הליווי ו- 20% פחות עבירות אזהרה.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם חסרי ניסיון, פזיזים ובעלי ביטחון עצמי מופרז ולכן 28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים בכדי להעלות אותם על הכביש. על משרד התחבורה ומשרד החינוך לדאוג לכך שכל תלמידי י"א ומעלה ילמדו שיעורי בטיחות בדרכים בתיכונים. לא ייתכן שרק שליש מהתלמידים בשכבות אלו לומדים על בטיחות בדרכים והיתר לא מקבלים את הידע הנדרש להם בכדי להתכונן ולהתמודד עם הסכנות שאורבות להם בדרך".
מתנדבים בעמותת "אור ירוק" מחלקים במהלך הפסח דף הדרכה כללי לבטיחות בדרכים. (צילום: יח"צ)
מטרתה של תוכנית "אור ירוק לחיים" הינה לצמצם את מספר הנהגים הצעירים שנפגעים בתאונות דרכים. בשל גילם הצעיר, נוטים נהגים צעירים לביטחון מופרז על הכביש ולבצוע התנהגויות מסוכנות. בניגוד לתפיסתם העצמית, הם אינם מנוסים במשימת הנהיגה ואינם מיומנים מספיק כדי להתמודד עם מגוון הסכנות בדרך.
באמצעות פרויקט "אור ירוק לחיים", מקנים מתנדבי העמותה, ידע מעשיר ומעשי להורים ולנהגים הצעירים במהלך תקופת הליווי שלאחר קבלת רישיון הנהיגה. במסגרת תכנית "אור ירוק לחיים", נפגשים מתנדבי העמותה מידי שנה עם למעלה מ- 33 אלף נהגים צעירים וההורים המלווים, ומעניקים להם כלים וידע ליישום מוצלח של ליווי נכון ובטוח של הנהגים הצעירים.
מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בשנים 2005-2011 נחסכו כ- 100 תאונות דרכים בזכות הפעלת התכנית, שהוביל לחסכון כלכלי של לפחות 12 מליון ₪ למדינה. אילו התכנית הייתה מופעלת על כל אוכלוסיית הנהגים הצעירים במדינה, היו נחסכות כ-230 תאונות דרכים וסכום של 27 מליון ₪ למדינה.
חבר הכנסת אלי דלל ממשיך לחזק את הקשרים מעבר לים. השבוע נפגש עם נשיא טאיוואן ושוחח עמו על שיתופי פעולה בתחומי הבריאות, ההיי־טק והשבבים, החקלאות, התיירות וגם התפלת המים בהמשך הגיע לביקור בחברה לייצור שבבים, ולא שכח לתעד את הרגעים. שנה טובה.
הרמת כוסית לעובדי רגעים - העמותה לחינוך בלתי פורמלי, התקיימה בנוכחות סגן ראש העיר הרב אורן גבגי, הרב משה לחובר, מנכ״ל העמותה משה קייזלר, המשנה לראש העיר ליאורה לוי, נטלי שטיין ודורון גלאם. חג שמח ושנה טובה.
בועז כספי משתף: ״אני מקבל אות מצטיין ראש העיר, הגיעו חברים רבים. ריגש אותי במיוחד יו"ר סיעת העבודה וסגן יו"ר ההסתדרות פיני קבלו, שהגיע לאחר ניתוח קשה וחייב להישאר בבית, אבל עזב הכל, נהג מבית שאן כדי להיות בטקס שלי. באמת, למרות שאנחנו בפוליטיקה, מתברר שיש בינינו חברות אמת. תודה לך אוהב אותך".
בוריס צירולניק משתף: "אני חוזר לארץ אחרי מסע עבודה והרפתקאות בארה"ב וקנדה. במיניאפוליס, שיקגו, וושינגטון וטורונטו התרשמתי מניקיון מופתי ברחובות ומהנוכחות המתמדת של דגלי המדינה בכל מקום. שמתי לב גם לפער מעניין: בשכונות מבוססות, ספורט הוא דרך חיים ואילו בשכונות חלשות – מקדונלד'ס בכל פינה. חזרתי עם רעיונות וכוחות חדשים, ועם ההבנה כמה החיים אצלנו שונים וסוערים. למרות הג'ט לג אני מחייך ואומר - שבת שלום, בריאות וחדשות טובות לכולם".