הוועדה המקומית נתניה אישרה תוכנית פינוי בינוי במתחם בורוכוב הרב קוק
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה אישרה תוכנית פינוי בינוי במתחם בורוכוב–הרב קוק בעיר, תוכנית שהעירייה תכננה וקידמה בעצמה, שבמסגרתה ייבנו 721 יחידות דיור, שטחי מסחר, מוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים בצפון-מערב העיר. הוועדה קיבלה טענות שהועלו במסגרת הליך ההתנגדויות שמטרתן הייתה לטייב ולדייק את התוכנית ולשפר את הישימות הכלכלית שלה.
מכוח התוכנית, החברות היזמיות שפיר, גרופית, ואיציק תשובה, שיוצגו על ידי עוה"ד ענת בירן ואלון קאופמן ממשרד ענת בירן – עורכי דין, חתמו בנפרד מול בעלי דירות בשלושה מגרשים שונים בתחום התוכנית על הסכמי פינוי בינוי, והן יהרסו מספר גדול של מבנים ישנים בני כ-60-70 שנה במצב פיזי ירוד ומוזנח שבהם כ-236 יחידות דיור, ויבנו במקומם 7 מבני מגורים בני 10-37 קומות. במתחם קיימים גם מבני ציבור – בתי כנסת ובית ספר שייבנו מחדש במתחם.
בהליך ההתנגדויות, החברות העלו באמצעות עו"ד אלון קאופמן ממשרד ענת בירן – עורכי דין, ואדריכל רמי וימר, הצעות לשיפורים תכנוניים לתוכנית שנמצאת בשלב ההפקדה, שיאפשרו גמישות תכנונית וניצול של מלוא זכויות הבנייה בתכנון הדירות. החברות ביקשו לאפשר גמישות תפעולית במיקום הרמפות לכניסת כלי רכב למרתפי החניה, ובדרכי הגישה למגרשים השונים, באופן שלא יחייב תלות בין תאי השטח השונים וימנע חסמים ומגבלות למימוש התוכנית. כמו כן, ביקשו להסיט את שטחי המסחר מרחוב הרב קוק (הפנימי) לרחוב הראשי שלמה המלך. בהמשך החברות ביקשו להוסיף טיעון, ולהסיר את המגבלה של שטח ממוצע מקסימלי ליחידות הדיור הגדולות, כדי שניתן יהיה לנצל את מלוא זכויות הבנייה.
הוועדה המקומית נתניה הסכימה לקבל את מרבית ההצעות, הורתה על תיקון מסמכי התוכנית, ותאפשר גמישות בהליך הרישוי והכנת נספחי העיצוב והבינוי. בעניין הרמפות, הוועדה קבעה כי לצורך הוספת גמישות, יתאפשר לבנות רמפה נפרדת בכל מגרש או שיתאפשר שימוש הדדי ברמפות. בנושא שטחי המסחר, קבעה כי תתווסף הוראה שמאפשרת במסגרת העיצוב האדריכלי להעביר את המסחר לרחוב שלמה המלך. בעניין ביטול המגבלה של שטח ממוצע מקסימלי ליחידות הדיור הגדולות, הוועדה הורתה כי הסעיף יתוקן כך ששטח יחידת דיור ממוצעת, לא כולל יחידות התמורה, לא יפחת מ-115 מ"ר פלדת, ותוסר הגבלת גודלה המקסימלי שעמד קודם לכן על 125 מ"ר פלדלת.
לדברי עו"ד ענת בירן, "חשוב לדעת כי הליך ההתנגדות אינו מיועד רק לצורך התנגדות לתוכנית, אלא גם לצורך מתן הצעות לשיפור וטיוב התוכנית. באמצעות הגשת התנגדות יכולים יזמים לבקש שיפור ודיוק של התכנון הרלוונטי על חלקתם, לשפר את ההיתכנות הכלכלית וכיו"ב. אנו שמחים על כך שהוועדה המקומית קיבלה את מרבית ההצעות שהועלו בפניה, ובכך איפשרה גמישות, יעילות וביצוע מיטבי יותר של הפרויקט המורכב. מדובר במתחם בו קיימים מבנים ישנים עם מאות יחידות דיור ברמת תחזוקה ירודה, אשר דייריו משוועים כבר שנים ארוכות למימוש תוכנית לפינוי ובינוי. משהתקבלו ההתנגדויות, ניתן יהיה לקדם את הוצאת היתרי הבנייה מול הוועדה המקומית באופן מהיר ויעיל יותר, לשפר את תנאי המגורים של הדיירים הקיימים, ולהוסיף מאות יחידות דיור חדשות לעיר נתניה".
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.