בזיכרון זאת אפליקציה חדשה שמציעה לסייע לאתר קבר ומצבה לפי שם ותאריך פטירה, ולקבל צילום של המצבה ומיקום מדויק שלה על מפה של בית הקברות
עד לא מזמן, חברת "בזיכרון" עסקה בעיקר בחידוש מצבות. מנהלי החברה הצעירה, שהוקמה לפני שנה וחצי נדרשו במהלך העבודה למפות את בתי הקברות על מנת שיוכלו להגיע לכל המצבות כדי לעבוד עליהן.
במהלך תהליך המיפוי, הגיעו בחברה למסקנה שכל התהליך הזה יכול לסייע מאוד לציבור הרחב, והרעיון לאפליקציה חינמית של איתור קברים ומצבות נולד. זה לא קונספט תלוש: אחד הדברים שמאוד מקשים על מבקרים בבתי עלמין הוא איתור הקבר. אנשים רבים ומשפחות רבות שמגיעים להתייחד עם יקיריהן, נדרשים לכתת רגליים בחום או בקור, והרבה פעמים טועים בדרך. וזה לא עניין של מה בכך – השבילים ארוכים, הכל דומה, ההתברברות עלולה לקחת הרבה זמן, שלא לדבר על אנשים מבוגרים שמתקשים בהליכה. הרעיון באפליקציה היה למנוע את כל כאב הראש הזה מהציבור, ולאפשר גישה נוחה ומהירה ישירות לקבר.
על פי נתונים , בישראל נפטרים מדי שנה כ-60 אלף בני אדם. העלות הממוצעת של מצבה בארץ עומדת על כ-9,500 שקל, אבל טווח המחירים רחב מאוד – בין 4,000 ל-80 אלף שקל. הכל בהתאם לעיצוב ולחומרי הגלם הנבחרים. שוק המצבות השנתי בישראל נאמד בכ-570 מיליון שקל.
שוק חידוש המצבות גם הוא צובר תאוצה. בישראל יש היום כשתי מיליון מצבות. בשל תנאי האקלים בארץ, כ-90% מהמצבות נדרשות לחידוש כל 4-5 שנים. עלות חידוש מצבה נע בין 490 ששקלל-1,500, תלוי במצב המצבה. במקרים מסוימים יש צורך בהחלפת חלקים, מה שמוסיף לעלות הכוללת.
שוק חידוש המצבות השנתי עומד כיום על כ-8,000 מצבות בשנה, עם תחזית להכפלת מספר זה בשל המודעות הגוברת והטרנדים ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק. בשנה הראשונה לפעילותה, בזיכרון חידשה מעל 4,000 מצבות.
לדברי ארטיום מנילוב מייסד בזיכרון בשנים האחרונות, הודות לרשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, יש עלייה במודעות הציבור לחשיבות התחזוקה של מצבות. מגמה זו מובילה לעלייה משמעותית בביקוש לחידוש ושימור מצבות. לדבריו, הרבה פעמים קבלני מצבות מציעים לאלה שמבקשים לחדש, מצבה חדשה שעלותה יכולה להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.