עמותת שקיפות בינלאומית ישראל (שבי"ל) פרסמה את מדד שקיפות האתרים ברשויות המקומיות המצביע על שקיפות, נגישות, וזמינות המידע לשנת 2021: עיריית חדרה ממוקמת במקום השלישי מתוך עשרות רשויות מקומיות וזכתה לציון הגבוה 98 אחוזים. ראש העיר: "נמשיך לפעול לשיפור תהליכי השקיפות ושיתוף הציבור ונשקיע בשיפור השירותים העירוניים לתושב, בדגש על זמינות, נגישות ונוחות לרווחתם של תושבי ותושבות העיר"
מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות, מתקיים על ידי עמותת שבי"ל מזה עשור, על פי סט נרחב של מעל 100 קריטריונים, במטרה לקדם ערכי אתיקה, שקיפות ויושרה במגזר הציבורי. עיריית חדרה, הפועלת בשקיפות מלאה ואף הוכרזה כזוכה בפרס שר המשפטים לשקיפות ברשויות המקומיות במדד לשנת 2019 (לא נערך מדד לשנת 2020), ממשיכה לפעול לשיפור בכל הפרמטרים הנדרשים ולשקיפות מקסימלית של המידע העירוני לכל תושבי העיר, וקיבלה חיזוק משמעותי עם פרסומו של מדד השקיפות לשנת 2021, הממצב אותה בקטגוריה הגבוהה ביותר, A+ ובמקום השלישי מתוך 76 ערי מדינת ישראל, זאת עם הציון הגבוה של 98 אחוזים בסיכום כל הפרמטרים שנמדדו.
המדד נועד לבחון את נגישות וזמינות המידע באתר האינטרנט של הרשות המקומית ולהוות כלי בידי הרשות להגברת השקיפות בנושאים השונים. בין הקטגוריות הנבחנות בהליך בחינה קפדני ומדוקדק, דרכי התקשרות עם העירייה, ממשק ידידותי למשתמש, שקיפות בהתאם לחוק חופש המידע, פרסומים שונים כגון פרוטוקולי ישיבות מועצה, פרסום התקציב העירוני, פרסום המידע הסביבתי, היערכות לחירום ועוד.
ראש עיריית חדרה ניר בן חיים, הביע שביעות מתוצאות המדד, המעידות כי העשייה העירונית לניהול תקין ושקיפות מלאה נושאת פרי, וציין כי "עיריית חדרה בראשותי תפעל באופן אינטנסיבי לשיפור תהליכי השקיפות ושיתוף הציבור, לצד השקעה בשיפור השירותים העירוניים לתושב, בדגש על זמינות, נגישות ונוחות לרווחתם של תושבי ותושבות העיר."
במסגרת שורת צעדים שמובילה עיריית חדרה להגברת השקיפות בנושאים השונים, המעמידים את התושב והקהילה במרכז, העירייה באמצעות אגף פניות הציבור בניהולה של יהודית אסולין, ממקדת את מאמציה בשיפור השירותים העירוניים המוצעים לתושב ובטיוב ניהול הקשר עם תושבי ותושבות העיר, ביניהם מינוי רפרנטים באגפי העירייה השונים, האמונים על שיפור השירות באגף בו הם פועלים ועל ניהול קשר רציף עם צוות אגף פניות הציבור- חן ניני ואני מור יוסף- לשם חשיפת המידע והנגשתו לציבור.
לצד עבודת הנהלת העיר ואגפי העירייה בהובלת שיפור מתמיד ברמת השירותים העירוניים, גם אגף המיחשוב של עיריית חדרה פועל ללא לאות ליישומם של פיתרונות טכנולוגיים שיאפשרו גישה נוחה למידע הרב הקיים בעירייה, להטמעת כלים שימקסמו ויחזקו את השיפור בתקשורת עם התושב ובחתירה לטיפוח חוויה דיגיטלית נוחה וידידותית למשתמש בקרב תושבי העיר.
בראשון שעבר התקיימה במרכז הקהילתי נאות שקד מבית "רגעים-העמותה לחינוך בלתי פורמלי", חגיגה לכבוד חג הסיגד. את האירוע הפיקו בשיתוף פעולה קורל שלי מנהלת המרכז יחד עם צוות 'גרעין אורית' וביניהם הרב אלמו. הילדים נהנו מהצגה בשם "עולים לירושלים", במהלכה עברו מסע מרתק של לימוד, נגינה וחוויה בדרך העולה לירושלים הבנויה! בהמשך הערב, נהנו האורחים מכיבוד, שתיה ותלבושות מסורתיות באווירת החג.
מקום חדש "ושבעת", נפתח בלב השוק עם אווירה אותנטית ומאכלים טובים. הגיעו לכבד את הבעלים שלום אטיאס והמנהלת איילת בן שמעון המון חברים, ביניהם סגן ראש העיר ים מאיר קרן ויעקב ברנס. בהצלחה!
הנהלת ובכירי רשת המסעדות BBB מנתניה חזרו השבוע, רגע לפני החורף הקר, מסיור קולינרי בן ארבעה ימים, בבודפשט בירת הונגריה. בראש המשלחת עמדו בעלי הקבוצה: אהובה תורג'מן ורון שולמן. כמו כן דדי דר - משנה למנכ"ל ומורן שלו, סמנכ"ל הרשת. המשלחת כללה כ-70 איש, שנהנו מסיור שכלל בין היתר אירוח במסעדות יוקרה מובילות בבודפשט, טעימות בהמבורגריות מיוחדות, סיור בבית הכנסת הגדול בעיר, טעימות יין במרתף מקומי, מפגשים עם שפים ועוד. נרשמה בקרב הקבוצה התלהבות מהמטבח המקומי, כך שכבר נבדקת האופציה להשיק המבורגר בסגנון הונגרי, במסעדות הרשת.
סיורי עיר עולם ותיירות של עיריית תל אביב- יפו בחודש נובמבר: סיור יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל, סיור מוזיקלי "הימים היחפים של תל אביב", סיור בעקבות שביל היין בנחלת בנימין, סיור קולינרי בנווה שאנן, סיור על בתי קולנוע ביפו, סיור בנמל תל אביב וסיור לכבוד כ"ט בנובמבר על שביל העצמאות ועוד. פרטים נוספים ביישומון דיגיתל שלי ובאתר. תהנו!