המהפכה הדיגיטלית כופה על הקניונים המסורתיים שינוי: הקניות המאסיביות ברשת נוגסות בחנויות ודוחקות את הקניונים ללבוש צורה חדשה • כיוון מקורי ויצירתי הוא הפיכתם לקניונים לשירותים לעסקים
בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי בהרגלי הצריכה בכל רחבי העולם. הקניונים מתרוקנים, חלקם נסגרים ורשתות גדולות נחלשות ומרוויחות הרבה פחות בזכות קניה ישירה בקניונים המסורתיים שאת מקומם מחליפות החנויות האינטרנטיות שמציעות מגוון רחב מאוד של מוצרים במחירים נמוכים בהרבה וללא צורך לצאת מהבית. האם אנחנו לקראת היעלמות של הקניונים? אם תשאלו את אלעד הדר, יזם ואיש עסקים הוא יענה לכם בצורה מאוד ברורה – הם לא עומדים להיעלם, הם פשוט ישתנו. הכירו את איש העסקים הישראלי שמקים את הקניון הראשון שייתן מענה כולל לבעלי עסקים ולבעלי מקצוע.
בנין הקניון העסקי
אלעד הדר (41) מתל אביב עזב את בית הספר בגיל 16 וחצי למורת רוחם של הוריו, בשיחה אתו הוא מספר על החלומות הגדולים שהיו לו עוד מתקופת נעוריו, "אמרתי להם שאני רוצה להיות עצמאי למרות שהם חשבו שאני בכיוון אחר לגמרי, אפשר להגיד שלא כולם האמינו שאצליח. בגיל 20 הייתה לי חברה שהעניקה שירותים לעורכי דין, היו לי שליחים בכל הארץ. בגיל 23 עברתי מנס ציונה לתל אביב, שכרתי משרד וכמעט פשטתי רגל, מייד הבנתי שאין לי מושג איך לנהל עסק למרות כל החלומות הגדולים. הבנתי שאני חייב להתייעץ עם מומחים וללמוד כמו שצריך איך לנהל את מפעל החיים שלי אז החלטתי לקחת ייעוץ עסקי, תוך חמישה חודשים העסק שלי גדל פי שישה. מייד לאחר ההצלחה החלטתי שגם אני רוצה ללמוד ייעוץ עסקי, פתחתי בזמן הזה עוד חברה ושתי החברות עבדו פשוט לבד, הכסף זרם ואני התמקצעתי"
חדר ניו יורק
"הבטחתי שאשאר בארץ"
ההצלחה של הדר נמשכה ובתוך חמש שנים בלבד הוא הפך את בית הספר בו למד להצלחה בינלאומית, "לאחר שסיימתי את לימוד בשנת 2006 החלטתי לפתוח חברה לייעוץ עסקי שנקראת SUCCESS, ב־2009 היה לי מחסור בכוח אדם ופשוט קניתי את המכללה בה למדתי ייעוץ עסקי, מכללת הרברט קולג'.
"בזכות הכלים שרכשתי בלימודיי הצלחתי למנף את הרכישה שלי ובשנת 2011 התחלתי להרצות בעולם על שיטות שאני פיתחתי, שנה לאחר מכן פתחתי סניף ראשון של המכללה בצ'כיה ותוך שלוש שנים נפתחו 15 סניפים במדינות רבות בעולם וביניהם הולנד, גרמניה וארצות הברית".
מעבר להיותו איש עסקים מצליח היה לו חלום, אלעד היה אב לארבעה בנים ותמיד חלם על בת, אשתו שהתמודדה עם גידול הילדים בזמן שהוא שהה לא מעט זמן בעסקיו בחו"ל התנתה את הבאת הילד הנוסף בכך שיישאר לעבוד בישראל, אלעד הסכים וכך היה.
"בזמן הזה קרה משהו נוסף, נולדו לי ארבעה בנים", הוא מספר, "אשתי אמרה לי שקשה לה עם העובדה שאני תמיד בחו"ל והיא צריכה לגדל את הילדים לבד, הקושי הגדול עלה כשאני ביקשתי ילד נוסף, מאוד רציתי בת אז הבטחתי לה שאשאר בארץ וכך היה, אשתי נכנסה להיריון ונולדה לנו בתנו הקטנה ניה. אז אחרי שייעצתי להרבה אנשים וסייעתי להם לגרום לעסקים שלהם להצליח הגיע הזמן שאזום בעצמי.
"כעת, לאחר שבחרתי להישאר ולעבוד בישראל החלטתי להקים את הקניון העסקי הראשון בעולם, דבר שחשבתי עליו לפני כעשר שנים אבל לא היה לי את הכסף כדי להוציא את הרעיון לפועל, עכשיו זה קורה ובגדול".
מה זה בעצם קניון עסקי?
"מדובר במודל ייחודי שלא נראה כמותו, בניין שבו בעלי מקצוע נותנים שירות לעסקים. הקניון מוגבל לשני בעלי מקצוע בכל תחום. הרעיון הוא לתת פריסה של כל נותני השירותים לבעלי עסקים בישראל.
"מדובר בקניון שכל לקוח שנכנס לתוכו הוא לקוח של כל בעלי החנויות בקניון לדוגמה, בעל עסק צריך שירותים של עורך דין, גרפיקאי, כותב תוכן, רואה חשבון ושירותים נוספים, כאן אני מאגד את כולם יחד לקניון עסקי אחד גדול ומשוכלל. הבניין מרושת בטכנולוגיה המתקדמת ביותר כך שכל מי שנמצא בבניין יקבל עבודה מעצם היותו בבניין, הקניון עצמו יספק את כל השירותים לבעלי העסקים".
חדר וולסטריט
"הרבה אומץ ואמונה"
החזון של אלעד הוא שלקוחות של אחד מלקוחות הבניין יהפכו להיות לקוחות של כל השאר, יש שני בעלי מקצוע מכל תחום כדי שהלקוח יוכל להשוות רמת עבודה ומחירים וכך בעצם יוכל לקבל מענה לכל צרכיו במקום אחד.
"הלקוח חייב שתהיה לו אפשרות בחירה ולכן בחרתי לאפשר ליותר מבעל מקצוע אחד מכל תחום לעבוד בקניון העסקי", הוא מסביר, "מעבר לעובדה שכולם נמצאים באותו מתחם, כל הבניין מרושת במערכת טלוויזיות חכמות שמאפשרת לכל אורח בבניין להיחשף לשאר נותני השירותים בבניין. בכל הבניין יש טלוויזיות עם פרסומות של שאר נותני השירותים, הטלוויזיות דואגות לנתב את תנועת האורחים לחדרים האחרים ובכל מקום בבניין יש מסכים שמלווים את הלקוחות כך שנדיר מאוד שלקוח יפספס את נותני השירות בקניון. מדובר במצב של WIN-WIN, הלקוח יקבל את כל השירותים במקום אחד ובעלי העסקים בקניון יקבלו לקוחות, הבניין מרושת במערכת טלפון שמקשרת בין בעלי העסקים כך שגם הם יכולים לתקשר ביניהם בקלות".
ומה מרוויחים בעלי העסקים אצלך בבניין כאשר הם מפנים לנותן שירות אחר?
"כאן מגיע יתרון נוסף, פיתחנו אפליקציה מיוחדת עם מטבעות וירטואליים שלנו, על כל הפניה של אחד מנותני השירות לנותן שירות אחר, הם ייהנו מהטבות וכך בעצם אני מעודד דייר לשלוח לקוחות לדייר אחר, המטבע נקרא MEDIX, הרעיון הוא לתגמל אותם שיפנו מאחד לשני. במקביל, פיתחנו אפליקציה ייחודית לבניין, כל בנאדם שמגיע לבניין עצמו יוכל לקבל הזמנה שתזהה אותו כאורח והאפליקציה היא כרטיס הכניסה הקבוע, יש אפשרות לסמן הגעה לכמה עסקים וכל דייר שהביא לקוח לבניין מקבל MEDIX נוסף.
"המטבע הווירטואלי של הבניין מאפשר לדיירי הבניין ליהנות מפרסום בחינם, ככל שיש ללקוח יותר מטבעות וירטואליים שכאלה הוא יוכל ליהנות מהנחות ופרסום בחינם בבניין ובניוזלטר של הקניון העסקי. לא רק נותני השירות בקניון נהנים מהטבות, גם הלקוחות שמגיעים לקניון. אורחים שמגיעים לבניין נהנים גם מהגרלות שיעודדו אותם להגיע ולבקר בקניון, ההגרלות יעשו באמצעות האפליקציה וכך בעצם אנחנו מעודדים אורחים להגיע ולקבל את שירותי הדיירים בבניין. מעבר לכך ישנה גם אפשרות לשוחח עם כל אחד מדיירי הבניין בצ'אט באפליקציה ובמקביל להעלות שאלה כללית שתפנה לכל נותני השירות בבניין".
ועכשיו למה שמעניין במה, כמה יעלה לבעל מקצוע להיכנס לקניון העסקי ומה הוא מקבל בעבור השכירות החודשית?
"זאת הנקודה הכי טובה – המחיר הוא 3,000 שקלים למשרד הכוללים את הריהוט ואת כל שאר השירותים. המחיר נוח ושווה לכל בעל עסק, גם לעסקים חדשים. אצלנו אין בעלי מניות ואנשים שצריכים לנגוס ברווחים, זה רק אני עם הרבה אומץ ואמונה במיזם שלי, השקעתי את כל מה שיש לי בבניין הזה ואני בטוח שהוא עומד לעזור להרבה בעלי עסקים.
"השירותים שהם יקבלו הם סטודיו לצילום, חדרי ישיבות, קפסולות לקפה ללא תוספת תשלום, קו טלפון כולל אלף דקות שיחה לכל משרד, ייעוץ עסקי שכלול במחיר, בכל חודש יש מפגש נטוורקינג לכל הדיירים. המשימה שלי היא לעזור לבעלי עסקים וזה יקרה בקרוב מאוד, המבנה נמצא בתהליכי בנייה מתקדמים וכבר בחודש מאי הקרוב הוא יתחיל לעבוד".
"כולם מסייעים לכולם"
אלעד מכוון לכל בעלי העסקים, למתחילים ולאלו שכבר נמצאים שנים רבות בשוק, "כולם מגיעים אלינו, יש חברות קטנות וחדשות לצד חברות גדולות וכולם מסייעים לכולם, זה כל הרעיון, זה מעין קהילה מתקדמת שתסייע לכל נותני השירות בקניון לקבל לקוחות, העלות החודשית הנמוכה שווה פרסום בסכום זהה בכל פלטפורמה אחרת, אנחנו פשוט עוזרים להם לקבל לקוחות חדשים.
האם הקניון המסורתי כפי שאנחנו מכירים אותו היום ייעלם בקרוב? לאלעד יש תשובה מעניינת מאוד, "היום כולם באינטרנט, הקניונים הרגילים עומדים למות. כשרוצים שירות מבעל עסק יושבים מולו ולא מדברים אתו באינטרנט. הכול משתנה ונותני השירות יהיו הקניונים החדשים, בגדים ואופנה עוברים לאינטרנט, העלויות יורדות וניתן לראות את זה במגמה מאוד ברורה בשנים האחרונות, רשתות ענק עוזבות את ישראל וכבר עכשיו אנחנו במשא ומתן להכניס SUCCESS CENTER גם לקניונים רגילים, הקניון העסקי הראשון שייפתח במאי יהיה הראשון, זה יקרה בתל אביב והאופק נראה מעניין מאוד בכל התחום הזה, צפויות הפתעות נוספות".
כאיש עסקים שחצה את האוקיינוס והצליח במדינות רבות ברחבי העולם, לאלעד יש כמה טיפים לעסקן המתחיל.
"הדבר החשוב ביותר הוא לדעת מאיפה אתה מביא את הלקוחות שלך, אם בן אדם שפותח עסק לא יודע בוודאות מאיפה מגיעה התנועה שלו אז זה לא שווה שום דבר. קודם כל חשוב לדעת מאיפה אתה מביא לקוחות ועבודה, אם עלויות הפרסום עולות על ההכנסות זה כבר לא שווה כלום".
סיורי עיר עולם ותיירות של עיריית תל אביב- יפו בחודש נובמבר: סיור יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל, סיור מוזיקלי "הימים היחפים של תל אביב", סיור בעקבות שביל היין בנחלת בנימין, סיור קולינרי בנווה שאנן, סיור על בתי קולנוע ביפו, סיור בנמל תל אביב וסיור לכבוד כ"ט בנובמבר על שביל העצמאות ועוד. פרטים נוספים ביישומון דיגיתל שלי ובאתר. תהנו!
טיב טעם למען החיילים: רשת טיב טעם ממשיכה להירתם למאמץ הלאומי והמלחמתי, במסגרת זו תקיים במהלך חודש נובמבר, ב- 47 מסניפיה ובאתר האונליין, מבצע לגיוס תרומות למען עמותת "המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין" – המעניקה סיוע ותמיכה לחיילים בודדים. במסגרת פעילות זו, יציעו ללקוחות טיב טעם לתרום 10 שקלים בכל קניה. ניתן יהיה לתרום בכל סניפי הרשת ובאתר האונליין. הסכום שייאסף, יועבר כולו בסוף הפעילות, לטובת העמותה.
החל מה-3.11 בלעדי בעופר חדרה: מבצע משתלם מסגרתו מקבלים 50 ₪ הנחה בקנייה מעל -100 ₪! בחנויות המשתתפות במבצע וכולל כפל מבצעים! המבצע כולל מגוון רחב של מותגים מובילים מקטגוריות שונות, ביניהם: מותגי אופנה, כלי בית, מוצרי מטבח ובית, מוצרי קוסמטיקה, איפור, טיפוח, ספרים, תכשיטים, מוצרי חשמל, אופטיקה, ספורט ופנאי, הלבשה תחתונה, הנעלה, תיקים, משחקים ועוד. המבצע יתקיים עד ה- 7/11 .
קבלת הפנים המרגשת בהבימה: ילדיהם של נועה וניר ברנס ז"ל מקיבוץ אורטל, שנהרגו מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם בגולן, הוזמנו לסיור מאחורי הקלעים של ההצגה ׳קזבלן׳ והתקבלו באהבה גדולה ולמפגש עם השחקנים איתי לוי וטל מוסרי. עידו בן 13.5, שירה בת 16 והילה בת 14 (בתם של ההורים המאמצים, הדודים – מירי וסימו) המשפחה ביקשה להודות להבימה על האירוח ואמרה: ״לזכרם של נועה וניר ברנס ז״ל שנהגו לחגוג את החיים ולשמוח כל יום מחדש".