"מעניין לי ת'פ(!)ת" - קמפיין חדש וקורע עלה היום לרשת במטרה להגיע לצעירות בגילאי 18-44
הקורונה לימדה שתקופות חירום גורמות לאיחורים רבים באבחון סרטן בגלל ירידה בפעילות למען בדיקות לאיתור מוקדם וכעת הגיעה העת לעורר את הדור הצעיר להיות ערני יותר לאפשרות למניעת המחלה. סרטן צוואר הרחם הוא סוג סרטן היחיד שניתן למניעה.
"מעניין לי ת'פ(!)ת" - קמפיין חדש וקורע עלה היום לרשת במטרה להגיע לצעירות בגילאי 18-44. בכל שנה מאובחנות כ 300 נשים בסרטן צוואר הרחם ומדובר בסרטן נפוץ בקרב צעירות.
בשנת 2018 הכריז ארגון הבריאות העולמי על תוכנית למיגור סרטן צוואר הרחם עד לשנת 2030.
במדינות רבות בעולם החלו ליישם תוכניות למיגור סרטן זה ובישראל, הוצגה בינואר 2024 תוכנית לאומית שתביא לסילוק ולמיגור כל המחלות אשר נגרמות מנגיף הפפילומה.
נשים וגם גברים צעירים לא מכירים מספיק את וירוס הפפילומה שאחראי ל 99% מהמקרים של סרטן צוואר הרחם והם לא מודעים לכך שהוירוס מדבק ועובר במגע מיני, גם במקרה בו לא מתקיימים יחסי מין מלאים. וירוס הפפילומה יכול לגרום גם לסרטן הפין, הלוע והרקטום.
ההומור כמו בכל הקמפיינים של העמותה, עוזר להעביר מסרים שלרוב מבהילים את קהל היעד.
התסריט שנכתב על ידי השחקנית הקומיקאית טליה ברטפלד ויפעת מור מעמותת חלאסרטן בבימויו של מיקי ירון, מדמה מוקד שירות פפילומות הפועלות כמוקד שירות לקוחות של סרטן צוואר הרחם. המטרה של המוקדניות הינה לחפש ולאתר לקוחה מתאימה לא מודעת מקהל היעד של נשים צעירות שתהיה מוכנה לתת "תרומה" את צוואר הרחם ואז "לבוא להתיישב אצלך לכמה שנים" בסיום הסרטון הפניה לצ'אטפות שם אפשר ללמוד בפירוט איך ניתן להתנתק מהפפילומה.
קהילת חלאסרטן מונה כיום למעלה מ 30 אלף צעירים וצעירות. העמותה מעלה מידי שנה קמפיין הומוריסטי שונה לסוג סרטן הנפוץ בקרב צעירים וצעירות. חודש המודעות חל בינואר ואמנם בצל המלחמה נדחה הקמפיין ליולי.
עמותת חלאסרטן הוקמה בהשראתה של טל יעקובסון ז"ל על ידי הוריה זוהר ויענקלה יעקובסון לפני כ 7 שנים. תחת הערך של "חבר מבריא חבר", פועלת קהילת החולים והמחלימים ליצירת קטגוריית טיפול מותאמת לצעירים ותומכת בחולים בכל תחומי החיים שנפגעים מהמחלה. העמותה משמשת לבית ומלווה כל צעיר או צעירה מרגע האבחון ולאורך כל תקופת ההחלמה.