ראש עיריית חדרה הגיע לביקור בבית הספר 'גלים' לחינוך מיוחד
ראובן יגיל יום רביעי,
24 בנובמבר 2021, 21:08
גנדלמן סייר יחד עם צוות אגף החינוך, התרשם מסדנאות העבודה המגוונות והתפעל מעץ האבוקדו המלבלב, שנטע בבית הספר בט"ו בשבט לפני חמש שנים
בשבוע שעבר התקיים סיור חינוכי בבית הספר 'גלים לחינוך מיוחד בהשתתפות ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, סמנכ"לית מנהל חברה וקהילה ד"ר אסנת ספורטה, מנהל אגף החינוך שלומי דהן ומנהלת המחלקה לצרכים מיוחדים באגף החינוך מילה פיש. במסגרת הסיור קיבלו המשתתפים סקירה כללית על אוכלוסיית בית הספר, התפיסה החינוכית, ותוכניות מיוחדות, סיירו במרחבי בית הספר והתרשמו מסדנאות העבודה המגוונות.
בבית התה "תהנו", התלמידים הבוגרים בבית הספר, המפעילים את בית התה, הגישו לכיתה המארחת את הסיור מאפים בריאים ושתיה על-פי הזמנות התלמידים, במרכז מיני-גל, "מקרט-גלים"- מרכז קניות ותרגולים קניה נבונה, התלמידים קנו חפצים קטנים ומעניינים ותרגלו קניה וקבלת עודף. במסגרת הסיור המשתתפים ביקרו גם בפינת החי והגינה, בה מגדלים ירקות, צמחי תבלין ופרחים. התלמידים גם הדגימו משחק של ספיד סטאק, משחק בכוסות צבעוניים בו התלמידים מתחרים ביניהם על בניית מגדלים מבלי להפיל כוסות. ראש העיר אף התפעל מעץ האבוקדו שנטע בבית הספר כחלק מחגיגות ט"ו בשבט לפני כחמש שנים. הביקור השאיר בכולם טעם של עוד.
"גלים" הנו בית ספר לחינוך מיוחד של עיריית חדרה, הממוקם בשכונת חפציבה. את בית הספר מנהלת אביגיל גמליאל, והוא מעניק מסגרת חינוכית-טיפולית לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים מגיל 6 עד 21. הצוות הבין מקצועי ב"גלים" בונה ומיישם תכניות לימודיות אישיות לכל תלמיד בהלימה ליכולותיו וכישוריו. בבית הספר מגוון פעילויות ותוכניות לימוד שמטרתם לטפח בוגר עצמאי ואוטונומי המתפקד בקהילה באופן מרבי ומקיים חיי איכות, זאת באמצעות קידום תהליכי הוראה-למידה והערכה ופיתוח סביבות למידה המובילים להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות, תוך מתן מענה כולל לצרכיהם השונים של התלמידים, וקידום תרבות ארגונית המעודדת טיפוח עבודת צוות והעצמתה.
בבית ספר "גלים" מסבירים כי, העשייה החינוכית בבית הספר מרכזת את מאמציה הלימודיים, החברתיים והרגשיים למוקד אחד והוא פיתוח מנהיגות אישית של כל תלמיד ותלמיד מגיל 6 ועד גיל 21 שנים. זו תכלית העשייה, בהכנה ובהכשרת הבוגר בעל צרכים מיוחדים לתפקוד מיטבי המתנהל באופן מושכל מתוך אוטונומיה וזהות מגובשת, ומקיים חיים מלאים בקהילה.