זו השנה השנייה ברציפות שבית ספר "פאר עם" מגיע למקום השלישי באליפות הישראלית, במסגרתה התחרו השנה יותר מ-1,700 בתי ספר
בית ספר "פאר עם" מחדרה זכה במקום השלישי בארץ באליפות הסייבר הישראלית של משרד החינוך, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) וקרן רש״י.
מטרת התחרות לשלב את דור העתיד בתחום ההיי-טק, ובמסגרתה נדרשו מתמודדים, תלמידים בגילאי היסודי, לבצע משימות של תכנות באמצעות "קוד מנקי, משחק תכנות אשר בו משתמשים בשפת תכנות הנקראת Coffee Script. מטרת המשחק לתכנת את הקוף כך שישיג את הבננה. ידיעת תכנות ברמה בסיסית נחשבת היום לכישור חיים נחוץ ומפתחת חשיבה אלגוריתמית כבסיס לפתרון בעיות, והמשחק מציב בפני התלמידים אתגרים חווייתיים שיעשירו את הידע הטכנולוגי אליו הם נחשפים.
תלמידי פאר עם באליפות הסייבר צילום: יח"צ
בתחרות הארצית השתתפו מעל ל-257 אלף תלמידים מ-1,744 בתי ספר ברחבי הארץ, ומתוכם עברו לשלב הבא רק 100, ביניהם תלמידי "פאר עם". בשלב הגמר, שנערך בתל אביב במעמד שר החינוך ומנכ"לית משרד החינוך, זכה בית הספר במקום השלישי בארץ. בשנים האחרונות עסוקים גורמים רבים, ממשלתיים, תעשייתיים, ואקדמאים, בחיפוש אחר דרכים לעודד את תלמידי ישראל ללמוד מקצועות מדעיים וטכנולוגיים.
המטרה היא להמשיך ולשמור על יתרונה היחסי של ישראל בתחומי המדע והטכנולוגיה. אחד האתגרים העולים תדיר הוא מציאת הדרך להעלות את המוטיבציה הרצון והידע של תלמידים בתחום התכנות, תחום המצריך חשיבה חישובית אבסטרקטית ולוגית. התחרות נועדה להעלות את המוטיבציה אצל התלמידים ללמוד מקצועות טכנולוגיים ולתכנת בשעות הפעילות בבית הספר ומעבר להן; פיתוח יכולת לימוד עצמית אצל כלל התלמידים; עידוד תלמידים לעבוד בעבודה קבוצתית; העלאת תחושת המסוגלות אצל התלמידים; תרגול חשיבה מחוץ לקופסה.
להצלחת התחרות נרתמו המנהלת ענת נקש וצוות המורים בראשותו של המורה מר אהוד מורי שמוביל את תחום הסייבר בבית הספר זו השנה השנייה ברציפות. נבחרת התלמידים אשר השיגה את המקום השלישי המכובד זו השנה השנייה ברציפות: יהונתן טהר זהב, אושר טדסה, ליאב גטהון ורועי וורקנה.