פינקי זוארץ: "הפרס הוא תעודת כבוד והערכה למאמצים מערכתיים משותפים ולכל העוסקים במלאכת החינוך במושבות"
אחרי כ-100 שנה זה קרה: לראשונה בתולדות המושבות זכו בנימינה-גבעת עדה בפרס החינוך הארצי מטעם משרד החינוך לשנת תשע"ה. בהכרזת שר החינוך נפתלי בנט על 6 הרשויות הזוכות, ביניהן בנימינה-גבעת עדה, נטען כי מערכת החינוך היישובית בבנימינה-גבעת עדה הצטיינה בחינוך למעורבות בקהילה, בביצוע יוזמות חדשניות לקידום למידה משמעותית, ביצוע תכניות הכלה וקידום הישגים לימודיים, שיפור סביבות למידה ועוד.
שר החינוך נפתלי בנט בירך את הרשויות הזוכות ואמר: "אנו נחושים להעניק חינוך מצוין בבתי ספר מצוינים לכל ילדי ישראל. העשייה המבורכת של ראשי היישובים והמועצות, והמנהיגות החינוכית בבתי הספר ברשויות המקומיות שנבחרו היא דוגמה ומופת לבתי ספר בארץ. יישר כוח לרשויות הזוכות על כך שעמדו באתגר והיטיבו לחשוף את התלמידים להתנסויות בתכנים ובאמצעים פדגוגיים ייחודיים".
נחושים להעניק חינוך מצוין בבתי ספר צילום: יח"צ
יצוין כי הישג זה מצטרף לנתוני הזכאות לבגרות של בנימינה-גבעת עדה לשנת תשע"ד, שפורסמו לפני כחצי שנה, לפיהם הגיעו תלמידי המושבות למקום הראשון במחוז חיפה של משרד החינוך וזינקו ביחס לשנה קודמת בכ-5%. ראש המועצה המקומית, פינקי זוארץ, הביע סיפוק רב מהזכייה בפרס החינוך הארצי ומסר: "יצרנו מציאות חינוכית חדשה במושבות, מציאות שנשענת על היסודות שיצקו לאורך השנים אנשים טובים ומסורים, ובשנים האחרונות השכלנו להעצימה ולהתאימה לאתגרי החינוך הנוכחיים, בדגש על עידוד למצוינות ולערכיות כאחת. הזכייה בפרס היא ביטוי הערכה על הצטיינות בעשייה חינוכית איכותית ופורצת דרך. אני מבקש להודות לכל אנשי החינוך שלנו על המסירות וההשקעה בתלמידים ולכל העוסקים במלאכת החינוך במושבות"
ועדת פרס החינוך היישובי, בראשות המשנה למנכ"לית המשרד גילה נגר, סיירה במהלך השנה במערכות החינוך השונות, ובכללן היישובים הזוכים, והתרשמו מהעשייה ומהתרומה הערכית-החינוכית הרחבה של ראשי היישובים והמנהיגות החינוכית שבהם.
הרשויות הזוכות הצטיינו בפעילויות ייחודיות: חינוך למעורבות בקהילה, ביצוע יוזמות חדשניות לקידום למידה משמעותית, ביצוע תכניות הכלה וקידום הישגים לימודים וצמצום פערים.
כמו כן הרשויות הללו פעלו לפיתוח תכניות להפעלת מסגרות ופעילויות תרבות לאורך
כל היום, אימוץ אוכלוסיות תלמידים מיוחדות והעצמתן במסגרת בתי הספר הרגילים,
העמקת המנהיגות החינוכית, עשייה המשמרת ערכי חברה תרבות, שיפור סביבות הוראה
ולמידה ועוד.
טקס קבלת הפרס יערך ב-28.3.16 בירושלים, במעמד שר החינוך, מנכ"לית המשרד ונציגי הרשויות הזוכות. הפרס ניתן על עמידה בששה מתוך הקריטריונים הבאים:
1. אחריותיות - מידת המעורבות והתמיכה האישית של ראש הרשות ושל מנהל החינוך היישובי בנושאי חינוך ותרבות ובביצוע של תכניות העבודה.
2. השקעה בתשתיות של מוסדות החינוך הפורמאליים והלא פורמאליים, כולל בנושא הבטיחות (ובכלל זה הבטיחות בדרכים).
3. חינוך מסביב לשעון - הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות, כמו פעילות פנאי וספורט, תמיכה בהפעלת תנועות נוער, הפעלת ספריות השאלה וספריות עיון, טקסים יישוביים ועוד.
4. חינוך למעורבות בקהילה - עידוד מעורבותם של ועדי הורים וגיוס של התושבים לפעילות ביישוב והפעלת מתנדבים בקהילה.
5. ביצוע תכניות הכלה לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים (כגון עולים, חינוך מיוחד, ועוד) וקידום יזמות בנושא האחר הוא אני.
6. ביצוע תכניות לקידומה ולפיתוחה של מנהיגות חינוכית, כולל מנהיגות צעירה וטיפוח צוותי הוראה, והפעלת מרכזים מיוחדים עבורם.
7. ביצוע תכניות לקידום הישגים לימודיים, וצמצום פערים, למניעת נשירה, לשיקום נוער בסיכון ולטיפול במוקדי אלימות.
8. ביצוע יזמות חדשניות וקידום של פדגוגיה חדשנית, למידה משמעותית ותוכנית בנושאי תקשוב ומדע וטכנולוגיה בכל שכבות הגיל.