אחת משש רשויות בכל הארץ אשר זכו בפרס היוקרתי המהווה הערכה והכרה באיכותה הראויה לציון ויוצאת הדופן של הפעילות החינוכית ביישוב
ביום שני השבוע, נתבשר ראש מועצת פרדס חנה כרכור, חיים געש על כך כי פרדס חנה כרכור זכתה בפרס החינוך הארצי לשנת 2014. הפרס היוקרתי ניתן כאות הערכה והכרה על עשייה חינוכית מצטיינת ויוצאת דופן, הבולטת בהשקעתה ובהישגיה.
ראש המועצה חיים געש אמר, כי "ההשקעה בחינוך עומדת בלב העשייה בישוב, גיבוש חזון, השקעת משאבים, מחשבה, פיתוח תוכניות חינוכיות והשקעה בפן הפדגוגי והערכי. זאת ללא ספק הרגשה יוצאת מן הכלל לקבל הכרה חיצונית על כך! אני מודה לסגלי החינוך באשר הם, לאגף החינוך בראשות אילנה זגול, לעובדי המועצה ולתלמידים היקרים שלנו."
"זהו פרס שמוענק לכל אחד ואחד במושבה" אמר געש והוסיף, "אני רוצה להודות לכל האנשים והגורמים במושבה והועסקים בחינוך שבזכותם ניתן הפרס המכובד.
הפרס למעשה מסכם את כל ההערות שהיו בתקופה האחרונה על מערכת החינוך במושבה ומראה שיש לנו מערכת חינוך מצויינת".
הנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך בחרה בפרדס חנה-כרכור להתמודד כמועמדת ראויה לפרס זה מתוך הכרה והוקרה לפעילות החינוכית – ערכית המתרחשת בה.
ייחודה של מערכת החינוך המקומית בולט על רקע ריבוי זרמי החינוך המעניקים מענה לתפיסות עולם שונות-: חינוך דמוקרטי החל מגיל הגן , חינוך אנתרופוסופי , חינוך דתי אנתרופוסופי וחינוך תורני. אלו יוצרים פסיפס אנושי תרבותי, מגוון ועשיר.
ההיבט האישי בא לידי ביטוי גם בתוכניות ייעודיות עבור תלמידים בעלי צרכים ייחודיים, זאת תוך
הרחבה מתמדת והשבחה של מענים הנותנים ביטוי לשונות בין התלמידים . טיפוח אוכלוסיות מתקשות, בד בבד עם טיפוח המחוננים והמצטיינים.
מועצת פרדס חנה כרכור אף משקיעה משאבים רבים בתקשוב וביצירת סביבת למידה טכנולוגית ועדכנית.
לפני כ – 4 שנים קיבלה הרשות החלטה להיכנס במימון עצמי ובשיתוף פעולה עם משרד החינוך לתכנית התאמת מערכת החינוך למאה ה – 10 , כחלק מההכרה בחשיבות הנושא . סביבות הלמידה המתוקשבות בכל מערכת החינוך עודכנו ומאפשרות פדגוגיה חדשנית ומאתגרת המהווה בסיס ללמידה משמעותית, כאשר כלל המורים והגננות עברו ועוברים הכשרה מתוקשבת כבסיס לשיפור מיומנויותיהם.
פרס החינוך הארצי. ראש המועצה חיים געש ואילנה זגול,מנהלת אגף החינוך. צילום: דוברות המועצה
אילנה זגול מנהלת אגף החינוך מסרה: "אני גאה לעמוד בראש מערכת חינוך מצוינת שממוקמת היום בראש צמרת החינוך הארצית. החינוך הוא זה העומד בראש סדר העדיפויות של ראש המועצה, מר חיים געש, ושל גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר.
החתירה למצוינות ערכית ולימודית המסירות והמקצועיות של צוותי החינוך והשותפות של המנהיגות המקומית יחד עם המנהיגות של מחוז חיפה , מנהלת המחוז גברת רחל מתוקי, המפקחת המתכללת הגברת לאה יגור והמפקחים האחרים הם אלו שהובילו לקבלת הפרס היוקרתי ביותר הניתן על ידי משרד החינוך.
עם זאת אנחנו לא נחים על זרי הדפנה. העבודה המשמעותית והפעילות הענפה תימשך על מנת להמשיך ולקדם את מערכת החינוך בישוב ,משום שמסע החינוך שלא כמסעות אחרים הוא מסע שלא נקצבו חייו."
רחל מתוקי מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוךאמרה ," אני מברכת בהתרגשות את ראש המועצה מר חיים געש וצוותו על הזכייה בפרס, על הובלת תחום החינוך בנחישות ועל האומץ להנהיג תהליכים פורצי דרך. מבקשת להוקיר את אנשי החינוך על השקעתם היומיומית בתלמידים למען קידומה של מערכת החינוך היישובית. אני מודה למפקחי העיר על ההובלה המקצועית והעבודה החינוכית עם השותפים".
מתוקי, ציינה כי הפרס הוא ביטוי להוקרה ולהערכה למועצה המקומית פרדס חנה -כרכור על ההצטיינות והעשייה החינוכית האיכותית והמקצועית המתקיימת בה לאורך השנים. עשייה החובקת תחומי פעילות מגוונים והמושתתת על ערכים המעצימים את הלומדים לכדי מימוש יכולותיהם וכישוריהם, תוך עידוד למעורבות חברתית, התנדבות ותרומה לחברה ולקהילה, לצד טיפוח לומד בעל יכולות ומיומנויות גבוהות בסביבות עתירות טכנולוגיה המותאמות למאה ה-21.
הפרס ניתן על עמידה בששה מתוך הקריטריונים הבאים:
1. אחריותיות - מידת המעורבות והתמיכה האישית של ראש הרשות ושל מנהל החינוך היישובי בנושאי חינוך ותרבות ובביצוע של תכניות העבודה.
2. השקעה בתשתיות של מוסדות החינוך הפורמאליים והלא פורמאליים, כולל בנושא הבטיחות (ובכלל זה הבטיחות בדרכים).
3. חינוך מסביב לשעון - הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות, כמו פעילות פנאי וספורט, תמיכה בהפעלת תנועות נוער, הפעלת ספריות השאלה וספריות עיון, טקסים יישוביים ועוד.
4. חינוך למעורבות בקהילה - עידוד מעורבותם של ועדי הורים וגיוס של התושבים לפעילות ביישוב והפעלת מתנדבים בקהילה.
5. ביצוע תכניות הכלה לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים (כגון עולים, חינוך מיוחד, ועוד) וקידום יזמות בנושא האחר הוא אני.
6. ביצוע תכניות לקידומה ולפיתוחה של מנהיגות חינוכית, כולל מנהיגות צעירה וטיפוח צוותי הוראה, והפעלת מרכזים מיוחדים עבורם.
7. ביצוע תכניות לקידום הישגים לימודיים, וצמצום פערים, למניעת נשירה, לשיקום נוער בסיכון ולטיפול במוקדי אלימות.
8. ביצוע יזמות חדשניות וקידום של פדגוגיה חדשנית, למידה משמעותית ותוכנית בנושאי תקשוב ומדע וטכנולוגיה בכל שכבות הגיל.