האם הרשויות המקומיות ערוכות לסיוע בתחום בריאות הנפש?
פלאשנט חדשות יום ראשון,
26 במאי 2024, 12:14
לראשונה הרשויות המקומיות ישתתפו בפרויקט לפיתוח פתרונות חדשניים להתמודדות עם משבר בריאות הנפש ושיפור חוסנם הנפשי של התושבים
מזה כשבעה חודשים שמדינת ישראל נמצאת במשבר משמעותי, במרכזו עומדת הטראומה הלאומית. מערכת בריאות הנפש, שהייתה רחוקה מלתת מענה לכל הצרכים עוד לפני ה- 7.10, עומדת היום מול ביקוש משמעותי לסיוע שהולך וגובר, לצד מחסור בתשתיות ובעיקר במטפלים.
לצד מערכת בריאות הנפש, עומדות הרשויות המקומיות שנאלצות להתמודד עם מציאות חדשה מול תושביהן, והן למעשה הממשק המרכזי של התושב עם השירותים השונים שהוא צורך.
לראשונה, נפתח 'הקול הקורא' לרשויות המקומיות למחזור הראשון של המסלול לאתגרים דחופים של CIVIX, שהוקם במטרה לייצר השפעה חיובית משמעותית על חייהם של תושבים ברשויות המקומיות בישראל באמצעות פיתוח מענה רחב סוגיה לאומית דחופה . המחזור הראשון של המסלול יעסוק באתגר בריאות הנפש של הפרט והקהילה לאור אירועי ה-7 באוקטובר.
הרשויות שיבחרו להשתתף בפרויקט יקימו צוות חדשנות שיעבור הכשרה ייחודית ויקבל ליווי מתודולוגי במחקר ואפיון האתגר בכדי למקד אותו בצרכי התושבים. הצוות יפתח פתרונות חדשניים במטרה להשפיע ולשפר את רווחתם וחוסנם הנפשי של תושבי הרשות, על בסיס תהליכים מבוססי נתונים וממוקדי תושב.
הפרוייקט מתקיים כחלק משיתוף פעולה של קרן בלומברג הפילנתרופית ומרכז פרס לשלום ולחדשנות.
איתי אייגס מנכ"ל CIVIX שמובילים את הפרויקט: מדינת ישראל נמצאת באירוע משבר נפש לאומי חסר תקדים שההתמודדות איתו צריכה להיות רב מימדית ותוספתית למערכות המטפלות הקיימות. לנו בCIVIX, כמו גם לשותפינו מקרן בלומברג וממרכז פרס לשלום ולחדשנות, ברור כי הגורם הקרוב ביותר לתושבים, אשר מבין המערכות השונות הוא השלטון המקומי, והוא חייב להיות שותף מרכזי בפיתוח פתרונות משלימים.לטובת משימה זו, החלטנו להפעיל השנה את המסלול לאתגרים דחופים באתגר בריאות הנפש, תוך שילוב של מיטב הכלים העומדים בפנינו ותפיסת החדשנות של קרן בלומברג הפועלת מאות ערים ברחבי הארץ והעולם.
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.