שימוש נכון בשיווק מסורתי יכול להיות לא פחות יעיל מכלים דיגיטליים. אז איפה לומדים איך לעשות את זה בצורה נכונה ומתי בכל זאת כדאי לשלב בין סוגים שונים של מהלכי שיווק? הנה כל הפרטים
מאז ומעולם ניסו בני אדם לשווק את מרכולתם לאנשים אחרים. בין אם מדובר במסחר פרימיטיבי והחלפת מצרכים או במתן הנחות ללקוחות חוזרים, השיווק מניע את הכלכלה העולמית ומשפיע באופן ישיר על החיים של כל אחד ואחת מאתנו. הדבר היחיד שמשתנה הוא הדרך שבה המוען בוחר להעביר את המסר לנמען והכלים שבהם אנחנו משתמשים בשביל לשווק מוצר, שירות או עסק מסוים.
מצד שני, אי אפשר להתעלם מהתמורות שעברו על תחום השיווק והפרסום. רק בעשרות השנים האחרונות למדנו כיצד להשתמש בעיתונים כדי לשווק פרסומות להמונים, לאחר מכן עברנו לתשדירי רדיו ובסוף גילינו את הטלוויזיה. אז חדר האינטרנט לחיינו וכל נושא השיווק השתנה משמעותית, כי כלים דיגיטליים מאפשרים לנו לעקוב בזמן אמת אחר ביצועים ועמידה ביעדים. אז כיצד השיווק המסורתי בכל זאת שרד?
שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה צילום: יח"צ
אין תחליף לשיווק המסורתי
שיווק מסורתי הוא הבסיס לכל מהלך שיווק שקיים ועוד יגיע בעתיד. לא משנה באיזה כלי נבחר להשתמש או איזה טכנולוגיה תעמוד לרשותנו, כי תמיד נרצה להציג מוצר מסוים באור חיובי ולהניע לקוחות פוטנציאליים לפעולה. זה בדיוק מה שעוזר לשיווק המסורתי לשרוד ולכן מלמדים אותו באקדמיה ובמוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי העולם.
מעבר לכך, אפשרויות השיווק השונות עדיין רלוונטיות כי קהלי היעד משתמשים באמצעי תקשורת שונים. למעשה, ככל שאמצעי התקשורת הופכים להיות מגוונים יותר, כך הצורך בשיווק מסורתי עולה. אפשר למשל לפגוש חלק מהלקוחות הפוטנציאליים ברדיו ובעיתון, בעוד לחלק אחר נבחר לפנות באמצעות מנועי חיפוש באינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות. השיווק הדיגיטלי והשיווק באינטרנט לא החליפו את השיווק המסורתי, אלא לקחו את האלמנטים הבסיסיים שלו ותרגמו אותם לזירות חדשות.
שילוב בין מהלכי שיווק: ליהנות מכל העולמות
בעולם ההייטק יודעים היטב כיצד לשלב בין מהלכי שיווק שונים על גבי הפלטפורמות של התקשורת החדשה. הכלים הדיגיטליים נרתמים לטובת שדרוג הביצועים של השיווק המסורתי, ויש גם דרכים לזהות היכן נמצא קהל היעד עוד לפני שפורסים את עוגת התקציב. השילוב בין מהלכי השיווק הוא החידוש האמיתי של השנים האחרונות והוא כאן כדי להישאר.
לסיכום, מי שלומד שיווק מסורתי באקדמיה לא צריך לדאוג כי בשלב מסוים ילמדו אותו גם על שיווק באינטרנט ושיווק דיגיטלי. לחילופין, מי שבחר במסלול של לימודי הייטק ייחשף גם לשיווק המסורתי כי בלעדיו אי אפשר להתקדם הלאה. עליו לזכור שלא ניתן למכור אף מוצר בלי להכיר את יסודות השיווק ורצוי ולהשתמש בכמה שיותר כלים כדי להשיג את המטרה.
אליפות ישראל בדריפט שנערכה לאחרונה בצפון, בסיוע ותמיכה של הרשות לנהיגה ספורטיבית ומשרד התרבות והספורט, עם קהל ענק של אלפי מבקרים שהגיע ליהנות מאירוע מוטורי שלא נראה כמותו בצפון. יותר מ־60 נהגים התחרו במשך יומיים מול יציעים מלאים עד אפס מקום, באירוע שהופק בשיתוף ההתאחדות למכוניות ולקארטינג תחת משרד הספורט, עיריית כרמיאל וקבוצת מלמד מוטור ספורט. היה מדהים!
מלון כפר גלעדי משיק סופ"ש המשלב חוויה קולינרית גלילית לבין תרבות מקומית עשירה המיועד לשוחרי אוכל, יין ותרבות. במסגרת הסופ"ש השף אבי כהן, יארח את השף אביב משה, מהשפים הבולטים והמוערכים בישראל. במהלך הסופ"ש, שיערך 3 ימים בספטמבר, ייהנו האורחים מחוויה משולבת של אירוח גלילי מוקפד, ארוחות שף עשירות בהשראת המטבח הגלילי, לצד סדנאות, הרצאות, טעימות, פעילויות, אירועי תרבות ואטרקציות לכל המשפחה.
תחילת שנה מוצלחת בנתניה: ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שירי חגואל סיידון ובכירים נוספים בסיור במוסדות החינוך בעיר. "מתחילות שנה טובה, בצילום - ביקור בבית הספר קרליבך".
בועז כספי משתף: "יצא לי להיפגש היום עם אפרת ברוך, אחראית על מתנדבים בעיריית נתניה, שעושה עבודת קודש עם המתנדבים הרבים שמתנדבים בעיר. תודה לך על כל מה שאת עושה למעננו תושבי העיר".