לכל חג ביהדות יש מצוות שמקיפות את החג. בפורים אנו קוראים במגילה, מחלקים משלוחי מנות ואוכלים אוזני המן. בפסח אנחנו קוראים את ההגדה בליל הסדר, אוכלים מצות ומרורים ומרבים לספר ביציאת מצרים. וכך בכל החגים- אנו יכולים לזהות את הקשר הברור בין משמעות החג לבין המצוות שלו. לחג סוכות שבפתח עניין ארבעת המינים הוא חלק משמעותי בחג הזה , ומה הם מסמלים בעצם אותם ארבעת המינים עבורנו ⁉️
אז ככה ארבעת המינים הינם מייצגים את אחדות עם ישראל .
והם לולב, אתרוג, הדס וערבה.
ומברכים על 4 המינים הללו בחג הסוכות. ארבעת המינים מייצגים ארבעה טיפוסים שונים של יהודים בעם ישראל ובחברה היהודית.
אלו סוגי אנשים שמשלימים זה את זה והם כל עם ישראל, על הטיפוסים שבו.
כל אחד מארבעת המינים מייצג טיפוס אחר בעם ישראל:
לאתרוג שיש בו גם טעם וגם ריח. והוא מסמל את תלמידי החכמים לומדי התורה , היהודים שגם יודעים תורה וגם מקיימים מצוות ומעשים טובים.
הלולב יש לו טעם (הוא פרי התמר) אך אין לו ריח. והוא מסמל יהודים שאמנם יודעים את התורה, אך אינם עוסקים במעשים טובים ..
הדס הוא ריחני אך הוא ללא טעם. והוא מסמל את אלו שעושים מצוות אבל אינם יודעים תורה.
והערבה – אין לה לא טעם ולא ריח, והיא מסמלת אנשים שלא לומדים תורה ואין להם מעשים טובים.
כידוע, תורת ישראל מורכבת משני מימדים- לימוד ועשייה. הלימוד מכונה "תורה" והעשייה "דרך ארץ". עם ישראל הוא עם מגוון, יש בו אנשים מכל הסוגים, ובתוכם אנשי מעשה, אנשי ספר, וגם כאלה ש… אתם יודעים… לא זה ולא זה. אלה בדיוק ראשי התיבות של המילה "ציבור"- צדיקים, בינוניים ורשעים.
האגודה שלהם ביחד ונטילתם ביחד מסמלת את האחדות של עם ישראל ואת העובדה שכל ישראל ערבים זה לזה ואחראים זה לזה.
העובדה שאם אחד וארבעת המינים יחסר, אי אפשר לקיים את מצוות ארבעת המינים, המסמלת את העובדה שלא משנה אם האדם לומד תורה ולא משנה אם הוא עושה מעשים טובים או לא, אם הוא יהודי, הוא תמיד יהיה חלק מעם ישראל ואי אפשר בלעדיו.
המצווה הזו של ארבעת המינים מסמלת את העובדה שכולנו בני עם אחד, עם שורשים משותפים, לא משנה מאיזו מדינה הגיעו הסבים והסבתות שלנו, לא משנה האם אנחנו דתיים או לא ולא משנה מה הדעות הפוליטיות שלנו.
תמיד נהיה עם אחד ותמיד נהיה קשורים זה לזה.
לצערי הרב כבר מספר שנים שאנחנו לא מצליחים לעמוד במבחן של לאגוד את ארבעת המינים ודי לחכימא ברמיזה אנחנו חייבים להבין את משמעות הדברים כדי לקיים את האחדות והאגודה האחת בנינו הדברים אינם מופנים למי שהוא יותר או פחות אלא לכולנו שווה בשווה כי אם המשמעות של הארבעה להתאגד ולהתאחד כדי לאפשר את האחדות עד כדי כך שאחד בלבד עלול לגרום לכך שזה לא יעלה ויצליח זה אומר הכל וזה אומר בעיקר לאותו אחד תנסה בבקשה לוותר תנסה להתרכך כי בך אנחנו תלויים …
בברכת חג שמח ומאחד לא רק במילים ופרפרזות אלא בעיקר במעשים. בוא ננסה בבקשה ולפחות ננסה.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.