עובדת שמעדה בזמן שהוציאה מסמכים מרכבה כדי לעבוד מהבית – הוכרה לאחרונה כנפגעת עבודה
עובדת בחברת התיירות "איסתא" הוכרה לאחרונה כנפגעת עבודה בפסק דין שהתקבל בבית הדין לעבודה האזורי בבאר שבע. פסק הדין התקבל בערעור על החלטות המוסד לביטוח לאומי (המל"ל).
על פי התביעה לבית הדין לעבודה, שהוגשה באמצעות עורכת הדין טל יגור, העובדת נפצעה בעת שהוציאה מסמכים מרכבה, במטרה לעבוד עליהם מהבית, כפי שנהגה מתוקף תפקידה לאורך שנים.
בהחלטת המל"ל לדחות את תביעתה, נטען שהתובעת לא הייתה עובדת בחברה בזמן התאונה.
לדברי עו"ד יגור, העובדת החלה את עבודתה ב'איסתא' בשנת 2003, ונהגה לעבוד מהבית בקביעות. אירוע הנפילה התרחש בחודש יוני 2019.
ביום התאונה, יצאה העובדת בשעת בוקר מוקדמת אל רכבה, במטרה להוציא ממנו מסמכים של קבוצות שהיו תחת אחריותה. על פי הנטען, משפנתה העובדת בחזרה לביתה, כשידיה עמוסות קלסרים, היא מעדה, והוטחה בעוצמה רבה במדרכה. שכנים שהיו באזור שמעו את זעקותיה, הזמינו אמבולנס והיא הובהלה למרכז הרפואי "סורוקה", שם אובחן כי היא סובלת משבר בשוק. בעקבות פציעתה היא אושפזה ונותחה.
העובדת הגישה תביעה למוסד לביטוח הלאומי, בדרישה להכיר בה כנפגעת עבודה. תביעה זו כאמור נדחתה.
לטענת המל"ל, בחודש שקדם לתאונה, נערך לעובדת גמר חשבון וסיום העסקה סופי ב'איסתא', וזאת לאחר שהעובדת ביקשה להתפטר. לשיטת המל"ל, במועד התאונה העובדת לא הייתה רשומה כעצמאית, וכמו כן לא כשכירה, משום שסיימה את העסקתה בחברה – ועל כן אין להכיר בה כנפגעת עבודה.
בצר לה פנתה העובדת לעורכת הדין יגור, אשר הגישה בשמה ערעור על החלטת המל"ל לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.
על פי הנטען בתביעה, העובדת לא התפטרה ולא פוטרה – אלא עברה לעבוד בסניף אחר של החברה, על רקע יחסים עכורים בינה ובין הממונה עליה.
השופט יוסף יוספי, שעמד בראש הרכב בית הדין, קבע בפסק דינו, כי הראיות שהוגשו לו איששו את עמדת העובדת. בין הראיות, ציין השופט יוספי, הודעות וואטסאפ ודוא"ל שהתובעת שלחה בזמן אמת לעמיתיה בעבודה, שאיששו את גרסתה.
גם מנהל הסניף שקלט אותה לעבודה, הובא לעדות, ואישר שהעובדת אכן עברה סניף. בנוסף, גם מנהלת מחלקת השכר בחברה אישרה שלמרות שבפועל נערך לעובדת גמר חשבון בחודש מאי 2019, היא המשיכה לעבוד בחברה, לא נמסרה לה הודעת פיטורים, ורק שבוע לאחר התאונה מילא המעסיק את טפסי הפרישה לכאורה.
נציגי המל"ל טענו בדיון כי העובדת לא דיווחה על התאונה בסמוך להתרחשותה, ועל כן אין היא זכאית להכרה. חרף כך, בפסק הדין נקבע, כי בפועל, בעלה של העובדת הוא שדיווח על התאונה למחלקת משאבי אנוש בחברה, שכן מצבה של אשתו, שסבלה מפציעה ועברה ניתוח כאמור - לא אפשר לה לעשות זאת בעצמה.
השופט יוספי סיכם את פסק דינו במילים אלה: "מכל התמונה שנפרשה בפני בית הדין עולה באופן ברור כי התובעת הייתה עובדת מן המניין בחברת 'איסתא' עובר לפגיעתה, במהלכה וגם לאחריה". הוא דחה את גרסת המוסד לביטוח לאומי, לפיה יחסי העבודה הסתיימו לפני התאונה, ופסק לטובת העובדת הוצאות שכ"ט עו"ד בסך 5,000 שקלים.
עו"ד טל יגור https://www.yagurtal.com עוסקת במימוש זכויות מול משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, בתביעות נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים ועבודה, תביעות סיעוד, רשלנות רפואית, חבות וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.