מחשבים וטכנולוגיה |
סושיאל מדיה – מה זה אומר ולמה זה חשוב לעסק שלכם? |
![]() |
פלאשנט טכנולוגיה שבת, 22 במאי 2021, 05:12 ממומן |
|
מה זה סושיאל מדיה ואיך אתם יכולים להיעזר בה בשביל העסק שלכם? את כל התשובות תמצאו בהמשך מאמרנו זה! |
![]() |
סושיאל מדיה (צילום: יח"צ) |
מה זה סושיאל מדיה?
בעברית – מדיה חברתית. הכוונה היא לכל מה שקורה ברשתות החברתיות השונות כדוגמת פייסבוק, אינסטאגרם, לינקד – אין וכך הלאה. רשתות חברתיות אלה, שהוקמו כדי ליצור קשרים חברתיים בין אנשים פרטיים, הפכו מהר מאוד לכלי שיווקי נהדר לעסקים ועל כך נרחיב מיד. המדיה החברתית ככלי שיווקי כאמור, כבר מתחילת הדרך של הרשתות החברתיות השונות הן הפכו לכלי שיווק לעסקים. זאת, מפני שעסקים רבים כבר הבינו, שכל אדם פרטי מבקר בכל יום לפחות ברשת חברתית אחת וכך ניתן להגיע בקלות אל קהל היעד ולבצע עבודה שיווקית פשוטה ויעילה. מה הופך את זה לפשוט ויעיל? אם אמרנו, שהשיווק באמצעות סושיאל מדיה הוא פשוט ויעיל, חשוב להבין למה זה כך. אם כן, כפי שציינו לעיל, בעזרת המדיה החברתית ניתן למעשה להגיע לכולם ובאופן רציף. בנוסף, המדיה החברתית מאפשרת לאנשי השיווק העסקיים לבצע את העבודה שלהם בכל זמן ומכל מקום וכך יוצא, שיש זמינות מלאה לשני הצדדים – העסק המשווק וקהל היעד, המקבל את המסרים השיווקיים. |
למה לא בדרך הישנה?
עד שהרשתות החברתיות פרצו לחיינו, עסקים פרסמו את עצמם. פשוט, מפני שאם קהל היעד לא יידע שהעסק קיים, לא יהיו לעסק לקוחות ואז הוא לא יוכל להמשיך להתקיים. אם כך, אז למה להתמקד בשיווק באמצעות סושיאל מדיה ולא באמצעות פרסומות בטלוויזיה למשל? אחת התשובות הברורות לשאלה זו היא העלויות. אם נערוך השוואה בין העלויות של הפקת סרטון פרסומת אחד והשידור שלו בטלוויזיה, גם אם לא בזמנים המבוקשים ביותר לבין פרסום ושיווק ברשתות החברתיות, הרי שהפרסום במדיה החברתית זול משמעותית! וכאילו זה לא מספיק, באמצעות השיווק ברשתות החברתיות ניתן להגיע ליותר אנשים ובאופן ממוקד יותר - אל קהל היעד של העסק. כל זה, בזכות הזמינות המלאה שלהן. כיצד תעשו זאת נכון? אמנם הרשתות החברתיות מאפשרות לכל אחד ואחת מאתנו לבצע עבודת שיווק, אבל זה לא מוריד מהצורך לעשות עבודת שיווק נכונה ונבונה! אם כן, כדי שעבודת השיווק תיעשה באופן נכון ונבון, חשוב להכיר הן את הרשתות החברתיות שאתם רוצים לשווק באמצעותן והן את קהל היעד שלכם ולבצע את ההתאמה הדרושה. שילוב בין רשת לקהל ההתאמה הבסיסית ביותר בין רשת חברתית לבין קהל היעד בכל הנוגע לשיווק באמצעות סושיאל מדיה היא התאמה בין קהל הגולשים באותה רשת חברתית לבין קהל היעד שלכם. לדוגמה, אם העסק שלכם עוסק במוצר שניתן לצלם ולהראות, מומלץ להשתמש ברשת כמו אינסטארגם ואילו אם קהל היעד שלכם הוא עסקים אחרים, מומלץ לשווק באמצעות הלינקד אין וכך הלאה. |
|
כל הכתבות הקודמות |
עוד כתבות שיכולות לענין אותך |
כתבות נוספות |
|