רכב ותחבורה |
רישיון בשלט רחוק: מה קורה היום במשרדי הרישוי? |
![]() |
פלאשנט תחבורה יום שלישי, 8 בדצמבר 2020, 21:25 ממומן |
|
בתחילת השנה, החלה במשרדי הרישוי רפורמה משמעותית שהביאה לשיפור ניכר במערך השירות רק שאז, הגיעה מגפת הקורונה שפרצה לחיינו בפתאומיות וטרפה את הכל. מה קורה בהם היום? הכל בכתבה הבאה |
![]() |
רפורמה לשיפור רמת השירות (צילום: Shutterstock) |
בין כלל ההשלכות שהביאה עימה מגיפת הקורונה, ישנן גם כאלו טובות יותר דוגמת העובדה שמספר הרכבים שנסעו בכבישים ירד משמעותית וכמוהו, גם התנועה בהם. ככאלו המחזיקים ברשיון נהיגה, יתכן ולא ידעתם כי בתקופת הסגרים – וגם ביניהם, משרד התחבורה סגר את משרדי הרישוי בכל רחבי הארץ וכפועל יוצא גם ביטל את הטסטים, אותם מבחני רישוי המסמיכים נהגים חדשים ומאפשרים להם לעלות על הכביש.
אז מעבר למאות אלפי הנהגים שנותרו בבתיהם, כנראה שישנם גם לא מעט חדשים שנאלצו להמתין עם קבלת רישיון הנהיגה החדש שלהם. אין כל ספק שכוונותיו המקוריות של משרד התחבורה היו שונות ומלאות בכוונות טובות, אך לחיים תכניות משלהם והם הביאו אלינו את מגפת הקורונה אשר פגעה ברבים בדרך זו או אחרת, וביניהם גם בציבור הנהגים. אז אילו שינויים התרחשו במשרדי הרישוי ברחבי הארץ מתחילת השנה ועד היום? שירות דוט קום או אם נדייק: .gov.il משרד התחבורה הוא גוף ממשלתי וככזה, הצליח להתאים את עצמו לתקופה המאתגרת עד כמה שניתן והציע אתר משופר, אפליקציה ייעודית, חוויית משתמש טובה יותר ושירות עדכני ומותאם ככל הניתן לתקופה הנוכחית, הכולל מערך שירותים יעיל וזמין יותר. על אף שעדיין דרושים בו שינויים נוספים, מדובר ללא ספק בשינוי משמעותי חיובי שהתחולל במהלך התקופה האחרונה. בתחום הרכב, שירות האונליין כבר מוכר היטב לאזרחי ישראל ועובד מצויין עוד טרם תקופת הקורונה. חידוש ורכישה של ביטוח רכב, אחד מהמוצרים החשובים והחיוניים ביותר עבור הנהגים, הוסיפו להתבצע לרוב אונליין בצורה פשוטה, מהירה ושקופה – ללא תורים, המתנה לסוכן מכירות, עם המספרים ברורים ומחיר פתוח להשוואה. כעת, כשמשרד התחבורה מיישר קו בעולם הדיגיטלי, ניתן רק לקוות שחייהם של נהגי ישראל יהפכו לקלים יותר גם בתום המגיפה. |
בלחיצה, בלי לחץ
התקשורת המקוונת, על אף היותה פחות אנושית, מאפשרת לכולנו אינטראקציה מנוהלת וממוקדת יותר לשני הצדדים ולעקוב, לתזכר ולבצע פעולות רבות תוך קבלת חווית משתמש טובה המנגישה את השירותים כמעט עבור כל אחד. לא עוד תורי ענק המשתרכים משערי משרדי הרישוי דרך איזורי התעשייה של כל עיר, לא עוד המתנה של שעות עבור פעולה פשוטה ולא עוד העברה מנציג לנציג, שכן היום הכל ניתן לבצע באמצעות הסמארטפון והאינטרנט. כשהקורונה תרד מסדר היום, יתכן ורובנו יבחר להשתמש בשירותים אלו ואף לא יאמין כיצד לא עשינו זאת עוד קודם לכן. מי פנוי למה אז אילו שירותים ניתן לקבל כבר היום מבלי לסור לאשנבי הקבלה? דיווח על סיום תכנית הליווי של נהגים חדשים באינטרנט (חובה להצהיר על נתוני אמת), חידוש רישיון או עדכונו, גם במכונות הרישיומט המצויים בסניפי הסופר פארם ועכשיו גם אונליין. תורים תוכלו להזמין באינטרנט מראש, לקבל מספר ומועד ללא כל צורך בהגעה לסניף ולהמתין זמן רב. גם קבלת מידע או פרטים טכניים על רכב, יבוא או נתונים אחרים ניתן כבר למצוא ברשת וכפי שנראים פני הדברים כעת, בקרוב מאוד יוקם ככל הנראה מרכז מידע ממשלתי על כלל הרכבים בישראל – בדגש על אלו המשומשים, כך שניתן יהיה להתחקות אחר היסטוריית הטיפולים שלהם, מצבם המשפטי (כלומר האם הם מעוקלים, משועבדים, גנובים או מוגבלים בצורה כזו או אחרת), מקור הרכב – האם הוא פרטי, שייך לליסינג או לחברה ובנוסף, אם עבר תאונות משמעותיות. כל אלו ירוכזו במאגר המידע ויספקו לרוכש הפוטנציאלי כלים לקבל החלטה לצד שקיפות. כלל השירותים המוצעים כיום במשרדי הרישוי השונים אמנם מתאפשרים בעיקר אונליין אך נראה שהם מבוקשים במיוחד ויכולים לייעל משמעותית את זמני ההמתנה והטיפול הן של ציבור הנהגים והן של משרד התחבורה. כל שנותר כעת הוא להמתין לשגרת יום בריאה ושפויה יותר ולהתחיל להינות, גם אם באיחור, מפלאי המודרניזציה. נסיעה טובה. |
|
כל הכתבות הקודמות |
עוד כתבות שיכולות לענין אותך |
כתבות נוספות |
|