עסקים |
שינויים בפוליסות ביטוח החובה: לאן נושבת הרוח? |
![]() |
פלאשנט עסקים יום שני, 30 במרץ 2020, 11:06 ממומן |
|
רשות שוק ההון פרסמה טיוטת הוראות אשר תחול על כלל ביטוחי הרכב. איך זה ישפיע עלינו, איפה נשלם פחות והיכן נקבל יותר? |
![]() |
מה חדש בביטוח הרכב (צילום: Shutterstock) |
טויוטת ההוראות החדשות שפרסמה רשות שוק ההון נוגעת בפוליסות ביטוח הרכב, מסוג מקיף וצד ג'. הפוליסה התקנית, עליה מתבססות כלל חברות הביטוח, לא שונתה כלל מ-2012, מה שהשאיר את תחום השירות ללקוח של חברות הביטוח מעט מאחור לעומת ענפים אחרים בשוק. ההוראות החדשות אמורות לפתור חלק גדול מהתלונות לגבי תנאי הביטוח שהיו נהוגים עד כה. מה שבטוח, לאחר כניסת תקנות אלו לתוקף, השוואת מחירי ביטוח רכב תהפוך לחשובה שבעתיים מכיוון שפערים במחיר יוכלו לנבוע ממגוון רחב יותר של סיבות מבעבר.
מה חדש בביטוח החובה? עיקרו של ביטוח החובה הוא בפיצוי על נזקי גוף של המעורבים בתאונה ולעיתים נדמה כי יש דמיון רב בין ההצעות השונות. כחלק מהשינויים החדשים שיחולו בו, ניתן יהיה להקפיא את ביטוח החובה בדומה לביטוח מקיף ולקבל החזר על תקופת ההקפאה בתום התקופה, לפרק זמן של 30 יום ויותר. בנוסף, יותר לא יהיו רשאיות חברות הביטוח לדחות תביעה בגין רישיון נהיגה שאינו בתוקף מסיבות טכניות כגון אי תשלום אגרה או צבירת דוחות חניה. כמו כן, יחויבו חברות הביטוח בפרסום פוליסת חובה דיגיטלית על מנת לייצר שקיפות בתנאים. |
מה חדש בביטוח המקיף?
התקנות החדשות בביטוח המקיף יכולות להיות כאלה שישפיעו עמוקות על הכיס שלנו, אך כיוון ההשפעה יהיה תלוי בעיקר בנו, הלקוחות, ובכך שנפנים את השינוי ונבין מה חדש. ראשית, עקב המצב בו תשלום הפיצוי על טוטאל לוס הינו גבוה ממחיר השוק לאותו רכב, יציעו חברות הביטוח ביטוח מוזל עם פרמיה מוזלת כך שגובה הפיצוי, בהסכמת הלקוח, יהיה נמוך יותר. שנית, הוצע כי רק תביעות שעלותן גבוהה מסכום הפרמיה השנתית יספרו לעבר הביטוחי ורק אז יביאו לעליה במחיר הפרמיה בשנה שאחרי, להבדיל מסכום של 35% מגובה הפרמיה הנהוג כיום. בנוסף, גם כאן בדומה לשינוי שנעשה בביטוח החובה, לא יוכלו חברות הביטוח לדחות תביעה בגין רישיון נהיגה שאינו בתוקף מסיבות טכניות. ביטול הקנס על הפסקת ביטוח קצת כמו שהיה עם שוק הסלולר, מסתמן כי תשלום כנגד מעבר בין חברות עומד להתבטל ובכך להקל על הלקוחות במעבר בין חברות הביטוח, כך שבביטול הפוליסה יקבל המבוטח החזר מלא. בישראל נעים על הכביש כ-2.9 מיליון כלי רכב אשר עולים לציבור כ-9 מיליארד ₪ בשנה בכספי ביטוח חובה ומקיף. ברשות שוק ההון קיימת ההבנה הבסיסית כי דווקא בגלל העובדה שהציבור מחויב ברכישת ביטוח, יש לשמור על זכויותיו ולדאוג להנגשת המידע בצורה נוחה. לנו רק נותר לקוות כי השינויים הללו באמת יעזרו לנו לרכוש ביטוח שמתאים יותר למבוטח. |
|
כל הכתבות הקודמות |
עוד כתבות שיכולות לענין אותך |
כתבות נוספות |
|