פלאשנט עסקים - שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה?
עסקים
שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה?

רון איתן
יום חמישי, 19 באוקטובר 2017, 20:23
שימוש נכון בשיווק מסורתי יכול להיות לא פחות יעיל מכלים דיגיטליים. אז איפה לומדים איך לעשות את זה בצורה נכונה ומתי בכל זאת כדאי לשלב בין סוגים שונים של מהלכי שיווק? הנה כל הפרטים

שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה
שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה (צילום: יח"צ)

מאז ומעולם ניסו בני אדם לשווק את מרכולתם לאנשים אחרים. בין אם מדובר במסחר פרימיטיבי והחלפת מצרכים או במתן הנחות ללקוחות חוזרים, השיווק מניע את הכלכלה העולמית ומשפיע באופן ישיר על החיים של כל אחד ואחת מאתנו. הדבר היחיד שמשתנה הוא הדרך שבה המוען בוחר להעביר את המסר לנמען והכלים שבהם אנחנו משתמשים בשביל לשווק מוצר, שירות או עסק מסוים.

מצד שני, אי אפשר להתעלם מהתמורות שעברו על תחום השיווק והפרסום. רק בעשרות השנים האחרונות למדנו כיצד להשתמש בעיתונים כדי לשווק פרסומות להמונים, לאחר מכן עברנו לתשדירי רדיו ובסוף גילינו את הטלוויזיה. אז חדר האינטרנט לחיינו וכל נושא השיווק השתנה משמעותית, כי כלים דיגיטליים מאפשרים לנו לעקוב בזמן אמת אחר ביצועים ועמידה ביעדים. אז כיצד השיווק המסורתי בכל זאת שרד?

אין תחליף לשיווק המסורתי
שיווק מסורתי הוא הבסיס לכל מהלך שיווק שקיים ועוד יגיע בעתיד. לא משנה באיזה כלי נבחר להשתמש או איזה טכנולוגיה תעמוד לרשותנו, כי תמיד נרצה להציג מוצר מסוים באור חיובי ולהניע לקוחות פוטנציאליים לפעולה. זה בדיוק מה שעוזר לשיווק המסורתי לשרוד ולכן מלמדים אותו באקדמיה ובמוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי העולם.

מעבר לכך, אפשרויות השיווק השונות עדיין רלוונטיות כי קהלי היעד משתמשים באמצעי תקשורת שונים. למעשה, ככל שאמצעי התקשורת הופכים להיות מגוונים יותר, כך הצורך בשיווק מסורתי עולה. אפשר למשל לפגוש חלק מהלקוחות הפוטנציאליים ברדיו ובעיתון, בעוד לחלק אחר נבחר לפנות באמצעות מנועי חיפוש באינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות. השיווק הדיגיטלי והשיווק באינטרנט לא החליפו את השיווק המסורתי, אלא לקחו את האלמנטים הבסיסיים שלו ותרגמו אותם לזירות חדשות.

שילוב בין מהלכי שיווק: ליהנות מכל העולמות
בעולם ההייטק יודעים היטב כיצד לשלב בין מהלכי שיווק שונים על גבי הפלטפורמות של התקשורת החדשה. הכלים הדיגיטליים נרתמים לטובת שדרוג הביצועים של השיווק המסורתי, ויש גם דרכים לזהות היכן נמצא קהל היעד עוד לפני שפורסים את עוגת התקציב. השילוב בין מהלכי השיווק הוא החידוש האמיתי של השנים האחרונות והוא כאן כדי להישאר.

לסיכום, מי שלומד שיווק מסורתי באקדמיה לא צריך לדאוג כי בשלב מסוים ילמדו אותו גם על שיווק באינטרנט ושיווק דיגיטלי. לחילופין, מי שבחר במסלול של לימודי הייטק ייחשף גם לשיווק המסורתי כי בלעדיו אי אפשר להתקדם הלאה. עליו לזכור שלא ניתן למכור אף מוצר בלי להכיר את יסודות השיווק ורצוי ולהשתמש בכמה שיותר כלים כדי להשיג את המטרה.
חיפוש כתבות
   כל הכתבות
כתבות נוספות שיכולות לענין אותך
מלון כפר גלעדי נפתח מחדש מלון כפר גלעדי נפתח מחדש
לאחר כשנה וחצי שמלון כפר גלעדי...
פלאשנט עסקים | 21/2/2025
מבצע מיוחד לתושבי חדרה מבצע מיוחד לתושבי חדרה
קניון עופר חדרה עם הטבה משתלמת...
פלאשנט עסקים | 4/11/2024
פעמיים כי טוב בקניון עופר חדרה פעמיים כי טוב בקניון עופר חדרה
...
פלאשנט עסקים | 10/9/2024
מקומות שכדאי לבקר בהם מקומות שכדאי לבקר בהם
...
פלאשנט עסקים | 26/8/2024
מקומות שכדאי לבקר בהם מקומות שכדאי לבקר בהם
...
פלאשנט עסקים | 26/8/2024
עוד בעסקים ובצרכנות
טיב טעם למען נפגעי המלחמה טיב טעם למען נפגעי המלחמה
לרגל יום הבירה הבינלאומי רשת ט...
פלאשנט עסקים | 13/8/2024
"באתי לראות וראיתי פלא"
...
פלאשנט עסקים | 4/8/2024
מגרדים וזוכים מגרדים וזוכים
כל תפריט זוכה בפרס...
פלאשנט עסקים | 9/7/2024
משדרגים את קניון עופר חדרה משדרגים את קניון עופר חדרה
קבוצת קניוני עופר תשקיע 10 מיל...
פלאשנט עסקים | 9/7/2024
תומכות בעסקים בזמן המלחמה הגיעו לפרדס חנה תומכות בעסקים בזמן המלחמה הגיעו לפרדס חנה
...
פלאשנט עסקים | 19/3/2024

כל הכתבות הקודמות