לדברי אדית בראל נציגת השכונה אשר נכחה בפגישה עם ראש העירייה, “בפגישה שנערכה בלשכת ראש העיר בנושא ביטול ההסעות לבתי הספר ניצנים ומוריה, התקבל הרושם כי גזר הדין כבר ידוע מראש, ראש העיר הוא השוטר הטוב והגב’ לאה אבוטבול מ”מ אגף החינוך היא השוטר הרע. לצערי, הגב’ לאה, כאשת חינוך שאמורה לייצג את ילדי העיר ולהסביר לראש העיר מה עובר על ילד כאשר הוא חוצה כביש כל כך מסוכן בפעם הראשונה בחייו, את התגובות הקוגניטיביות שלו, האינסטינקט הראשוני שלו, התחושות שלו, הביטחון שלו והסכנות הנשקפות לילד בחציית הכביש – כל אלה לא קיבלו יחס בעניין.
הפתרונות שקיבלנו הם פתרונות למען הפרוטוקול, ולא למען בטיחות ילדינו! כמובן, לא צוין בפרוטוקול שהגב’ אבוטבול נשאלה אם בוטלו הסעות בבתי ספר נוספים, היא אמרה שכן, אך כשביקשנו שתפרט אלו בתי ספר, היא לא ענתה. לאחר בדיקה מקיפה שערכנו גילינו כי ישנו בית ספר דתי שאינו שייך למשרד החינוך, ועבורו מומנו הסעות ע”י העירייה. גם להם ביטלו את ההסעה, ונשאלת השאלה מדוע לא ציינה זאת הגב’ לאה, וזאת מאחר שההסעות הוחזרו להם מסיבות פוליטיות. אני חייבת לציין ששכונת גני אלון גם היא אינה עומדת בקריטריון ה 2- ק”מ, אך להם עדיין מסובסדת ההסעה.
כאשר שאלנו מדוע גני אלון מקבלים סבסוד, ציינו בפנינו כי מדובר בשכונה שמצב הסוציו אקונומי שלה נמוך. איך עיריית חדרה מרשה לעצמה לתייג שכונה שלמה? הרי גני אלון מעולם לא קיבלה הסעות במימון העירייה בשל מצבה הסוציו אקונומי אלא בגלל הרכבת והסכנה לחצות אותה. כיום אין בעיית רכבת, הרי נבנה גשר ענק למען הבטיחות, ולכן אין סיבה מוצדקת לתת הסעות במימון העירייה ולכן מצאו סיבה חדשה.
הפתרון שהציעה הגב’ לאה לקו אגד על חשבון ההורים אינו יעיל משתי סיבות: 1. סיבה כלכלית, קו אגד הנו קו רווחי במידה שלא יהיה ביקוש, אגד תיאלץ לבטלו. 2. ראש העיר יוצר בבית הספר שני מעמדות: המעמד החלש שכונת גני אלון שלהם מחכה האוטובוס חינם, ומעמד ה’עשירים’ קו אגד בתשלום. ראש העיר אינו רשאי לשפוט את סדרי העדיפויות הכלכליות שלנו בעוד הוא משנה את סדרי העדיפויות הכלכליות של כספי הציבור לפי חליל הפוליטיקה ולא למען ביטחונם של ילדים קטנים, ועוד לתייג אותנו כשכונות “עשירות” ושכונות “עניות”.
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: עיריית חדרה פועלת על-פי חוק ובהתאם לקריטריונים קבועים וידועים. בשנים האחרונות חרגו בעירייה מהקריטריונים האמורים והפעילו מערך הסעות בזבזני גם בשכונות שאינן עונות על קריטריון המרחק וכן בשכונות שפועלים בהן קווי שירות של אגד המגיעים ממילא אל מוסדות החינוך. אף על פי שפעמים רבות היו ההסעות משכונות אלה מגיעות לבית הספר בתפוסה ריקה כמעט לחלוטין, המשיכה העירייה בהתנהלות זו אשר עלתה לקופה הציבורית כ 15- מיליוני שקלים מדי שנה.
בעקבות כל זאת החלה עיריית חדרה לחדול בהדרגה מהפעלת מערך הסעות בשכונות שבהן פועלים קווי שירות של אגד או שאינן עונות על קריטריון המרחק ואחרים. בשכונת ויצמן יופעל קו שירות של אגד וכעת נבחן מיקומן של התחנות לנוחות התלמידים והוריהם. תלמידים המתגוררים בשכונה ועונים לקריטריוני המרחק )על-פי גילאים( יקבלו מהעירייה כרטיסיות לשימוש בקו השירות של אגד. בנוסף, יוצבו צוותים של השיטור העירוני בכביש אהרונסון במטרה להגביר את הבטיחות בדרכים בעיקר בשעות של תחילת וסיום יום הלימודים”.
|