ההבדל בין להבין ללא להבין, ההבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא הבדל משמעותי במיוחד בכל הנוגע לעסקים. לעיתים זה ההבדל בין להיות או לחדול, ההבדל בין שורת רווח הגיונית או מינוס גדול בבנק. קידום אתרים בגוגל זה תחום שאם אתם מבינים בו, לפחות מספיק בכדי לשוחח בצורה ברורה עם מקדם האתר שלכם ולהבין את המהלכים החיוניים לעסק שלכם כעת, רוב הסיכויים שהעסק שלכם עומד לנסוק, ובצורה משמעותית.
להיות עם נוכחות גבוהה בגוגל זה להיות עסק מצליח. מרבית העסקים המצליחים כיום ממנפים את היכולת לקדם את האתר שלהם בגוגל, ואלו שלא עושים זאת, נשארים מאחור. את זה אתם בוודאי כבר מבינים, אבל מה לגבי הפרטים הטכניים – איך עושים את זה?
בסקירה קצרה ותמציתית זו נביא בפניכם את הפרטים העיקריים, זיקוק מדויק של הידע שאתם פשוט חייבים לדעת כבעלי עסקים שמחפשים להצליח ולמנף את רשת האינטרנט, שכיום המילה "גוגל" כמעט חופפת לה.
קידום אתרים בגוגל – מהשורש עד לפירות
יש תוצאות מיידיות – אם אתם מחפשים תוצאות מיידיות, כלומר זרם של לידים, טלפונים או רכישות באתר למשל, זה אפשרי. זה יעלה קצת יותר, אבל אם עושים את זה נכון, זה חד משמעית שווה את זה. דברו עם מקדם האתרים שלכם ותבקשו קידום ממומן לעסק שלכם.
מחשבה לטווח ארוך – יש אפשרות לקדם אתר בגוגל לאורך זמן, בהוצאה כלכלית נמוכה יותר (לרוב), ולראות את התוצאות עולות בצורה אורגנית, צמיחה שהיא לרוב איטית אך יציבה, ונותנת לעסק לצמוח בקצב בריא. אם אתם לא חייבים זרם מיידי של לקוחות או אין לכם סכום ראשוני גבוהה יחסית להשקיע במודעות בתשלום, כדאי אולי להתחיל עם קידום אורגני מסוג זה.
שילוב – לרוב הדבר הנכון, שילוב בריא עם מחשבה קדימה על התקציב וההתנהלות שלכם יכלול, במרבית מהלכי הקידום בגוגל, גם מודעות בתשלום וגם קידום אורגני. השילוב הזה יוצר מצב בוא אתם מקבלים זרם יציב של לקוחות מהפרסום בתשלום, לקוחות אלו מממנים את העסק אך גם את המשך הקידום, ועם הזמן הקידום האורגני תופס את הנתח הראוי מהשוק ואתם יכולים להוריד תקציב מהמודעות בתשלום וליהנות מזרם לקוחות מהעבודה שנעשתה לטווח ארוך.
רגע לפני שמתחילים
כל עסק מגיע עם ז’רגון, ומעבר לקידום אורגני או קידום ממומן בגוגל, צריך לדעת עוד כמה מילים כדי לתקשר קצת יותר טוב עם המקדם שלכם. אגב, בוודאי שמתם לב כי אנו לוקחים כמובן מאליו שיש לכם מקדם אתרים, וכי אתם לא מנסים לעשות
קידום אתרים בגוגל בעצמכם. אם אתם לא מומחים, אל תעשו את זה לבד. זה לרוב כמו זריקת כסף לפח (או יותר נכון לחשבון הבנק של גוגל), ועדיף ללכת עם מקצוענים בתחום.
בכל אופן, אתם צריכים לדעת מהם לינקים או קישורים, מהם לידים, ובעיקר מה אתם מנסים להשיג. איזה סוג פעולה אתם רוצים לקבל מהלקוח הפוטנציאלי שלכם. אולי זה אימייל, אולי הצטרפות לרשימת תפוצה. אולי זה בכלל שיחת טלפון או פשוט שירכוש משהו באתר. דבר זה נקרא "קריאה לפעולה", ובכל מהלך של קידום אתרים בגוגל חשוב שהקריאה תהיה ברורה וממוקדת.