ערוצי שיווק
בתחומים רבים של חיינו יש שינויים תכופים ומי שרוצה להיות מעודכן, צריך לצעוד עם הקדמה ועם הטרנדים החדשים, כדי להיות חלק ממערך העשייה הכללי. הראשונים שזיהו את מהפך הקניות המקוונות ברשת שכלל ערוצי שיווק חדשים, מיהרו להקים אתרי אינטרנט של מכירת המוצרים שלהם כי היה להם ברור שזה רק עניין של זמן עד שבישראלים יקלטו את האופציות החדשות ויקנו מהבוקר עד הלילה. בתחילת הדרך הדברים אכן הלכו בעצלתיים אך בעלי אתר האינטרנט דאגו לשדרג אותו כל הזמן, להוסיף פריטים למכירה וליהנות מהמכירות המינוריות שהתרחשו פה ושם.
אנשי עסקים אחרים חשבו שיש זמן ואין מה למהר ולבצע
בניית אתרים עסקיים לעסקים שלהם כיוון שייקח להערכתם עוד המון זמן, עד שיגיע הבום הגדול. אך כל מה שקורה באמריקה ובעולם כולו מגיע תמיד גם לישראל. הישראלים לומדים מהר מאד מאנשי העולם הגדול את התנאים האופטימליים לרכישת מוצרים בזול דרך ערוצי שיווק מתוחכמים, לביצוע הזמנות מהירות אשר גם ההגעה של החבילה היא בזריזות ושאין צורך לנסוע תמיד לקניונים כי הרכישה דרך הon line היא הרבה יותר נוחה.
ערוצי שיווק חדשים לקהל הלקוחות
אתרי האינטרנט בחו"ל קסמו לישראלים, הם מצאו שם מציאות במחירים מצחיקים בתחומים רבים, החל באביזרים לטלפון הסלולרי, בגדים והנעלה עבורם ועבור הילדים, מחשבים ואין ספור פריטים נוספים. כל ההתעסקות עם ההזמנות ועם המשלוחים, הייתה לטרנד משמעותי ורק אז אנשי עסקים נוספים הבינו שמדובר באופציה של ערוצי שיווק בעלי פוטנציאל אדיר ולכן הם חייבים להצטרף לגל ההצלחה.
הזמנות באתרי האינטרנט
אנשי העסקים אומנם דאגו להקים אתר אינטרנט בעל היצע נבחר של הסחורות שלהם, הכינו סחורות במחסנים הלוגיסטיים שלהם ונערכו לכל אופציות התשלומים על פי כללי התקינה הבין לאומיים. עם זאת רובם היו עדיין ספקנים וקו החשיבה שלהם היה שאם אכן תהיה פריצה גדולה והישראלים יעברו לקנות באינטרנט, הדבר יפתיע אותם מאד.
אך למרבה הפלא, האופציה החדשה סחפה ישראלים רבים שנהנו מאד מהנוחות של העברת הזמנות לסופרמרקט, למוקדים למכירת ירקות ופירות טריים, ביגוד, צעצועים, אופניים, חלפים ועוד ועוד. בדרך זו הם חסכו זמן יקר של נסיעה וחיפוש אחר חנייה. שעות של חיפוש אחר מוצרים ספציפיים בסופרמרקט והמון זמן בקופה.
שירות לוגיסטי מעולה
ערוצי שיווק הם נהדרים להזמנה, אך התנאי ההכרחי להמשך הקשר עם כל לקוח הוא מענה לוגיסטי מהיר וניהול אינטראקציה עם הלקוח. מחלקות התפעול של העסקים הבינו זאת מהר מאד לאחר שכמה לקוחות נטשו אותם ולכן הקימו מערך לוגיסטי ממוקד ויצירתי שמאפשר ללקוחות לקבל את המשלוחים אשר נקנו באופציה של ערוצי שיווק ישירים, במהירות לביתם.
הנסיקה העצומה נראתה מיד עם פרוץ מגפת הקורונה. חוסר הוודאות השאירה את כולם בבית וכמות ההזמנות הייתה גבוהה פי כמה ושירותי המשלוחים עבדו לאורך שעות רבות, כדי לספק את המשלוחים.