עסקים |
הנגשת מבנים: הטכנולוגיות המתקדמות זמינות, עכשיו צריך רק לבצע |
![]() |
פלאשנט עסקים יום חמישי, 29 באפריל 2021, 21:35 ממומן |
|
מומחי נגישות מקצועיים מציעים פתרונות משתלמים לבעלי בניינים בנושא הנגשת מבנים. מטרת התקנת אמצעי הנגשה היא לספק שיטה פשוטה לשימוש בתכונות ובמתקנים של בניין, כולל תחזוקה או שיפור, על מנת להבטיח גישה נוחה לכולם |
![]() |
הנגשת מיבנים (צילום: יח"צ) |
אפשרויות שונות של הנגשת מבנים
פיתוח הנגשת מבנים מתבצעת על ידי המומחים בתחום, בתוכנית שכוללת: אפשרויות כניסה נוחות לבניין. התקנת מעליות. שירותים נגישים. מקומות חניה נגישים. שילוט נגיש. אחריות ניהולית של בעלי הבניין להתקין אמצעי הנגשה לבעלי מוגבלויות. תחזוקת מתקני נגישות. תוכנית פינוי חירום. הקפדה על נגישות במבנים מחוץ לבניין, תוכנית הנגשת מבנים צריכה לכלול הקפדה על מקומות חניה נגישים לאנשים עם מוגבלויות. לאנשים אחרים שמחנים את מכוניותיהם, צריך להיות ברור שמקומות חניה מיוחדים שמורים לאנשים הזקוקים להם. המשטחים והתאורה סביב הבניין והשבילים בהם משתמשים הלקוחות, צריכים להיות בטוחים על מנת שאפשר יהיה להגיע לבניין בקלות ובבטיחות. דלת הכניסה הראשית צריכה להיות מעוצבת כהלכה, וכניסה אחת לפחות צריכה להיות נגישה, אם הכניסה הראשית אינה נגישה. התקנת רמפות ומעלוני מדרגות אם באזורי שירות ציבורי יש מדרונות תלולים, חשוב לוודא התקנת מעלוני מדרגות ורמפות מעוצבות כהלכה. יש להימנע מהצבת מדרגות בקומה בבניין, במידת האפשר. במקומות הדרושים, יש להתקין רמפה או הרמת פלטפורמה לפי הצורך. הנגשת מבנים כוללת גם התקנת מעליות נגישות בכל הבניינים החדשים שיש להם יותר מקומה אחת, וחשוב לוודא שהמעליות מתוכננות להנחיות הטובות ביותר. יש לבדוק את פעולת המעליות באופן קבוע ולהקפיד שהן מסומנות עם שילוט ברור. הנגשת מסדרונות ודלתות במבנים ציבוריים במבנים ציבוריים, יש להקפיד על מסדרונות ומסלולי הליכה שאינם מונעים על ידי מכונות או כל מכשיר אחר, ופתחי הדלתות צריכים להיות רחבים במידת האפשר עם אפשרות קלה לפתיחת דלתות סגורות. |
הנגשת מבנים ציבוריים כוללת גם שילוט שיאפשר ללקוחות להבין לאן הם צריכים להגיע. השלטים צריכים להיות:
מעוצבים בהתאם להנחיות מומלצות. עם כתב ברייל או אותיות מוגבהות ככל הניתן. עם כיתוב גדול מספיק כדי שהלקוחות יוכלו לקרוא אותם בקלות. שימוש בסמלים בינלאומיים מתאימים. הימנעות מהכנת שילוט "תוצרת בית". הצבת השילוט במקום שבו הלקוחות יהיו מסוגלים לראות אותם בקלות ולא להתנגש בהם. הנגשת אזורי קבלה וחדרי המתנה אזורי קבלת שירות ציבורי וחדרי המתנה צריכים להיות מתוכננים ומתוחזקים כחלק מתוכנית מקיפה של הנגשת מבנים. הכיסאות צריכים להיות מתוכננים כהלכה, עם תערובת של סוגים וגדלים, ואפשרויות שימוש במשענות ידיים. חדרי שירותים נגישים במבנים שמספקים שירותים לציבור, הנגשת מבנים צריכה לכלול שירותים שלקוחות עם מוגבלויות יכולים להשתמש בהם, ולבצע בקפידה את הנחיות הבנייה. יש להתקין מערכת אזעקה בשירותים הנגישים ולבדוק אותה באופן קבוע כדי לוודא שאיש צוות של הבניין יסייע למישהו במקרה חירום. חשוב גם לוודא כי שירותים נגישים אינם משמשים לאחסון ציוד ניקוי, משלוחים או כל דבר אחר. מומלץ לספק גם פחים סניטריים בשירותים נגישים, ולהניח אותם במקום בו הם לא יפריעו לתנועת כיסאות גלגלים. |
|
כל הכתבות הקודמות |
עוד כתבות שיכולות לענין אותך |
כתבות נוספות |
|