מתעוררת לעוד יום שגרתי במשרד. ביומן שלי כתוב לו"ז מפורט של פגישות עם פונים. אז כתוב. אני תמיד יודעת איך היום שלי מתחיל, אבל לרוב לא יודעת איך הוא מסתיים.
08:00 - מגיעה למשרד, מרתיחה מים לקפה. בשעה 08:30 אמורה להגיע אליי אם עצמאית לשלושה ילדים בסוגיית הסידור החוץ ביתי של בנה בן ה-13 לפנימייה.
08:10 - טלפון מיועצת ביה"ס, היא מדווחת לי שהתלמידה ל' לא מגיעה לביה"ס מאז שיצאנו לפגרת הקורונה. ארבעה חודשים ועוד חמישה ימים, אבל מי סופר? לתלמידה ל' עוד שני אחים אשר שלושתם סובלים מהזנחה קשה; שלושה ילדים קטנים שלא מכירים משהו אחר מלבד בדידות ועזובה. היועצת מספרת שאתמול המחנכת הייתה אצלם בביקור בית וחזרה פשוט מזועזעת. אני שואלת מה קרה, והיא עונה שהבית היה נראה זוועה, לכלוך ובלגן בכל עבר, ילדים רעבים "ללא שמחת חיים". היועצת שואלת אותי: נו, אז מה אתם מתכוונים לעשות עם הילדים הללו, מה עוד צריך לקרות??
עוד לא הספקתי לענות לה ולפתע אני שומעת את השומר בחוץ מתווכח עם הפונה שהוזמנה אליי ל-8:30. היא איחרה, והוא מבקש ממנה להמתין, אבל היא לחוצה וכנראה גם עצבנית כי עבר עליה בוקר קשה ולכן היא מרימה את הקול ונראה שאם לא הייתי ממהרת להרגיע את הרוחות מי היה יודע לאן זה יתפתח.
בשעה 9:30 אני עוברת על המיילים. אוסף של דיווחים ליתר דיוק. חלק קטן מהם ניתן לדחות מעט ולקרוא מאוחר יותר ואילו חלק לא מבוטל תופס את עיניי ומחייב את התערבותי המיידית מתוקף חוק 'חובת הדיווח'. אני קוראת על ילדים שסובלים מהזנחה קשה, מאלימות על כל רבדיה, מפגיעות מיניות בתוך המשפחה ועוד סיפורים שהלב מתקשה להכיל.
10:00 - אני יוצאת לביקור בית אצל עולים חדשים שעלו ארצה לפני מספר שנים אבל עדיין לא הצליחו להתערות בחדרה. הבית מסודר אמנם, אבל דל מאוד. בחדר השינה ישנים שלושה ילדים, שניים מהם במיטת יחיד אחת קטנה במידותיה, ואילו הילדה בת ה-5 ישנה עדיין בלול. עוד לא הספקתי לעכל, ובחדר ההורים אני קולטת שיש רק מזרן על הריצפה וזהו. זה הפריט היחיד שיש בחדר. האמא עדיין לא מצאה עבודה, הבעל עובד בניקיון אבל זה לא מספיק. הם מספרים לי שהם לא זכאים לקיצבה מהביטוח הלאומי, ושהמשכורת פשוט לא מספיקה. בביה"ס לא שילמו כלל, ל"מי חדרה" יש חוב עצום ואת החשמל הם מטעינים כל פעם בסכום כסף שמזדמן להם. "פעם ב 100 שקלים, ואם יש מזל אז ביותר..". ואני שואלת את עצמי במה לעזור להם? איך מתחילים לתעדף ולמפות צרכים?
|