הפקות יקרות ומושקעות: המסך הקטן הופך לגדול יותר
נטפליקס הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל של צפייה על המסך הקטן. בגלל שינויים טכנולוגיים שאפשרו לה להזרים תכנים על גבי האינטרנט בלי המתנה וללא עיכובים, נטפליקס חדרה לשוק במהירות וניתבה עוד ועוד כספים להפקות יקרות ומושקעות. הסדרה הראשונה שהפיקה, "בית הקלפים", הביאה למה שנהוג לכנות "טלוויזיה" גם את הכוכבים הגדולים של הוליווד ומאז הכל היסטוריה.
היום כבר קשה לזכור שטרם עידן נטפליקס,
תכניות טלוויזיה נאלצו להישאר מאחור ולקבל רק את הפירורים של הסרטים מהקולנוע. בזכות נטפליקס, כל אחד מאתנו מקבל עולם ומלואו של תכנים, סדרות, עלילות ודמויות בלחיצת כפתור ובלי לקום מהכורסא.
סגנון הצפייה: לא מפסיקים עד שמסיימים
נטפליקס גם הביאה לעולם את סגנון הצפייה של "בינג'": העלאה של כל הפרקים לאתר בעת ובעונה אחת ואפשרות לצפייה רצופה בעונות מלאות. עד לפני נטפליקס, נאלצנו לחכות לפרק חדש מדי שבוע וגם לספוג פרסומות ותוכן שיווקי. עכשיו כל זה הוא בגדר חלום רחוק, כי דמי מנוי חודשיים מאפשרים לו לקבל חזרה את השליטה.
הסגנון של צפיית בינג' משפיע בצורה דרמטי גם על האופן שבו יוצרים מתכננים את הסדרות שלהם. מטבע הדברים, היוצרים מודעים להעדפות שלנו ולכן הרבה תכנים בנויים כך שנוכל לצרוך את כל העונה בעת ובעונה אחת.
אינטראקטיביות: הכל בלחיצת כפתור
השינוי האחרון שעשתה נטפליקס נוגע לאינטראקטיביות. כאן זיהתה נטפליקס את הפוטנציאל האדיר של תיווך התכנים דרך מחשב, בעיקר באופן שבו ניתן לאפשר לצופים להשפיע על מהלך העלילה. זה התחיל עם הפרק של "מראה שחורה" שבו בחרנו את השתלשלות הסיפור, אך עוד היד נטויה.
לסיכום, נטפליקס משנה את עולם הטלוויזיה. בנוסף, היא משפיעה עלינו כצרכנים וזה לא עומד להיגמר בקרוב.