רכב ותחבורה |
כך תכינו את הרכב שלכם לטסט |
![]() |
לילך אנטון יום רביעי, 14 בנובמבר 2018, 07:28 |
|
הכנה לטסט מחייבת התייחסות לנושאים כמו תאורה, צמיגים, מגבים, מערכת הפליטה, הבלמים וההגה. במה תוכלו לטפל לבד ומתי מגיעים למוסך? הנה כל התשובות |
![]() |
להכין את הרכב לטסט (צילום: pexels) |
מבחן הרישוי השנתי, שמכונה בעגה הפופולארית "טסט", מהווה דרישה של משרד הרישוי ותנאי לנהיגה על רכב בישראל. תדירות הטסט נקבעת לפי גיל הרכב והיא נעה בין פעם לפעמיים בשנה, כאשר את המבחן עצמו אפשר לערוך רק במכוני רישוי רשמיים. מטרת המבחן היא בין היתר לבדוק את מערכות התאורה, האיתות, הבלמים, ההגה, הצירים והצמיגים, כמו גם את הריקבון בתחתית הרכב ואת מצב מערכת הפליטה וכיוון הגלגלים.
במידה ואחד האלמנטים שנבדקים לא עומד בדרישות, הרכב נפסל במבחן הרישוי ובעליו צריך לגשת למוסך כדי לתקן את הליקויים ולחזור לטסט נוסף. כמו כן, אי אפשר לעבור טסט בלי ביטוח רכב חובה בתוקף. מבחינה כספית ההוצאה על מבחן הרישוי השנתי אינה גדולה, אך ההמתנה למבחן ואובדן ימי העבודה עלולים לגרום עוגמת נפש. הפתרון הוא להתכונן מראש לחלק מהדברים ולהגדיל את הסיכוי לעבור את המבחן בהצלחה. |
תאורה, צמיגים ומגבים
את ההכנה של הרכב לטסט רצוי להתחיל עם מערכת התאורה. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לרכב, להתניע אותו ולהדליק את כל האורות. אפשר לבקש מאדם נוסף שעומד בחוץ לבדוק אם כל הפנסים עובדים לרבות האיתות ולנסות לראות אם יש נורה שרופה. במידה וזה אכן המצב, רצוי לנסות להחליפה לבד או להגיע למוסך. לשם השוואה, בעיה בפנסים שמעידה על קצר במערכות החשמל מחייבת טיפול של חשמלאי. גם את כיוון האורות לא תוכלו לבצע לבד כי רק מוסכים בודדים מצוידים במערכת המתאימה. קחו בחשבון שהסיבה לעוצמת אור לא נכונה שתכשיל אתכם בטסט עשויה להיות הרכבת נורה לא מתאימה, רפלקטור פנימי של פנס שנפגע עקב חדירת מים ועוד. החדשות הטובות הן שגם את הצמיגים והמגבים תוכלו לבדוק לבד עוד טרם הביקור במכון הרישוי. בכל הנוגע למגבים, התמקדו במצבם של להבי הגומי, הפעילו את המגבים כדי לראות שהם מנקים היטב והחליפו אותם אם הגומי נוקשה או קרוע. לאחר מכן בדקו את הצמיגים כדי לראות שאין סדקים או קרעים בדופן ואם לחריצים יש מספיק עומק. מה עושים עם מערכת הפליטה, הבלמים וההגה? המערכות הפנימיות של הרכב עשויות להרתיע נהגים שאין להם ניסיון במכונאות. בפועל, את מצב מערכת הפליטה אפשר לבדוק בעזרת הרחה של גזים שרופים שחודרים למכונית או שינוי בצליל המנוע. מנגד, ברוב הבעיות שקשורות לבלמים לא תוכלו לטפל לבד אבל בכל זאת עדיף לדעת על זה מראש. לבסוף, נסו לשחק עם ההגה ולהזיז אותו ימינה ושמאלה כדי לבדוק את התגובות. במידה ותרגישו חופש או דפיקות, הגיעו למוסך ובצעו טיפול מקיף ובטיחותי. |
|
כל הכתבות הקודמות |
עוד כתבות שיכולות לענין אותך |
כתבות נוספות |
|