כיצד נראה התהליך?
"מדובר בתהליך ארוך ומורכב", מציין ד"ר מיקי דודקביץ מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, ואני גאה מאוד בצוותים שלנו מכל התחומים שנרתמו אליו במלוא המרץ מתוך תחושת שייכות ארגונית ורצון עז לשפר ולקדם את המרכז הרפואי".
תחילתו הייתה כבר בדצמבר 2013 באמצעות מבדק ראשוני שמיפה את מצבו של בית החולים, וכלל ביקורים במחלקות ובמכונים ושיחה עם אנשי הצוות בנושאים שונים. בסופו של התהליך הוצגו לכלל צוות בית החולים הבכיר את הממצאים. עם סיום המיפוי הראשוני הוקמו בבית החולים ועדות שתפקידן לעסוק בנושאים השונים של האקרדיטציה. הוועדות מורכבות מאנשי הסגל של בית החולים – רופאים, אחיות, פארא רפואיים, ואנשי מנהל ומשק, והן עוסקות בנושאים ממוקדי מטופל, כגון: הנגישות לטיפול והמשכיות הטיפול, זכויות המטופל ומשפחתו, אומדן המטופל, הטיפול בחולה, הטיפול התרופתי, כירורגיה והרדמה, הדרכת המטופל ומשפחתו, שיפור איכות ובטיחות המטופל, מניעת ובקרת זיהומים, ניהול, מנהיגות ואסטרטגיה, ניהול מתקני בית החולים ובטיחותם, השכלה וכישורי עובדים וניהול המידע והתקשורת.
כעת ממתינים ב"הלל יפה" למבדק האמת שאחריו ייקבע מתן התקן. ד"ר דודקביץ מציין: "הצוות שלנו השקיע מאמץ רב עד למבדק הדמה, וימשיך להשקיע גם בהמשך. זה לחלוטין ניכר בתוצאות המבדק וברושם החיובי שהשארנו בקרב צוות הסוקרים מטעם ארגון ה -JCI. יחד עם זאת, המבחן האמיתי עוד לפנינו ועוד יותר מכך יצירת תרבות ארגונית של איכות ומצוינות כך שאין אנו נחים על זרי הדפנה. אני סמוך ובטוח שאם נמשיך ברצינות שהפגנו עד כה, נעלה על דרך המלך לקראת המבדק הסופי ונעבור גם אותו בהצלחה – לטובת הארגון ובאופן ברור- לטובת מטופלינו, שהרי עבורם נועד ההליך כולו".
|