עזרה ראשונה בשפת הסימנים |
שלומי גבאי יום שני, 8 בפברואר 2016, 09:33 |
|
לראשונה חובשים ופאראמדיקים של מד"א עברו הדרכה לשימוש בשפת הסימנים. בוזמה חדשה של מד"א והמכון לקידום החירש הגיעו בסוף השבוע עשרות מצוותי מד"א למכון לקידום החירש ועברו הדרכה מיוחדת שתאפשר להם לתקשר עם חרשים וכבדי שמיעה בשטח באמצעות שפת הסימנים |
לומדים את שפת הסימנים (צילום: דוברות מד"א) |
במד"א ובמכון לקידום החירש החליטו לצאת בשיתוף פעולה מיוחד ויוצא דופן שיכשיר את החובשים והפאראמדיקים של מד"א לדבר את שפת הסימנים על מנת לתקשר בזירות של אירועים עם נפגעים חירשים וכבדי שמיעה או בני משפחותיהם.
בסדנא המיוחדת שנערכה בסוף השבוע במכון לקידום החירש על ידי מנהלת תחום ההדרכה במכון הגברת גל רוקניאן לקחו חלק למעלה מ-30 חובשים ופאראמדיקים של מד"א שלמדו על עולמם של קהילת החרשים, שמעו על כללי תקשורת עם אנשים חרשים וכבדי שמיעה ולמדו אוצר מילים בשפת הסימנים לשאלות הרלוונטיות בתחום מצבי חירום רפואיים, מידע על מצב הנפגע, על הרקע הרפואי שלו, שאלות על עזרה ומילות הכוונה המסייעות לתקשר עם קהילת החרשים וכבדי השמיעה ובני משפחתם. |
יצויין כי הנגשת שירותי החירום לקהילת החירשים וכבדי השמיעה במד"א החלה כבר בשנות ה-90 עם כניסתו של מכשיר הפקס למוקד מד"א, בהמשך לפני כ- 16 שנים נכנסה מערכת מסרונים (SMS) ובשנים האחרונות התווספה גם טכנולוגיות הדואר האלקטרוני.
חובשת מתנדבת במד"א גל שידלו מפתח תקווה שהשתתפה בסדנא סיכמה: "אני יוצאת מכאן היום עם תחושה נהדרת שללא כל מאמץ ובתוך זמן קצר רכשנו ידע בסיסי לתקשר עם קהילת החרשים וכבדי השמיעה, זאת הייתה חוויה נעימה שלי באופן אישי חיזקה את יכולת ההתמודדות שלי במקרה שאצטרך". |
|
מנהלת המכון לקידום החירש הגב' יעל קקון: "החרשים וכבדי השמיעה נתקלים לא מעט בבעיות של קבלת שירותים. במסגרת הנגשת שירותי החירום לקהילה אנחנו רואים חשיבות רבה מאוד לפתוח ערוץ מיוחד של שיתוף פעולה עם מגן דוד אדום. אין לנו ספק שההדרכות לחובשים ולפאראמדיקים יסייעו בהצלת חיים וישפרו את השירות לציבור החרשים וכבדי השמיעה."
מנכ"ל מד"א אלי בין: "ברצוני להודות למכון לקידום החירש על היוזמה ושיתוף הפעולה. כל ידע חדש שצוברים החובשים והפאראמדיקים במד"א מסייע במשימתנו העיקרית שהיא הצלת החיים. כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל היינו חלוצים בהנגשת שירותנו לקהילת החירשים וכבדי השמיעה באמצעות פקס, מסרונים וכתובת דוא"ל והיום קידמנו אמצעי הנגשה נוסף שעובדי ומתנדבי מד"א יוכלו להבין טוב יותר גם את אוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה בישראל. אנו נמשיך במד"א ככל יכולתנו לפעול לטובת הנגשת כלל שירותנו לציבור". |
|
|
כתבות נוספות שיכולות לענין אותך | ||||
|
כל הכתבות הקודמות |