המודל החדש שמיושם במחלקת החינוך הקדם יסודי, בהובלתה של מנהלת המחלקה גילה גואטה, הופך את מערך גני הילדים בעיר ממאות גנים בודדים, לכ-15 אשכולות גנים, כאשר בכל אחד מהאשכולות יהיו כעשרה גני ילדים. בשלב הראשון שכבר החל, הסייעות שנבחרו לשמש כסייעות מובילות אשכול, החלו לעבור הכשרה וליווי מקצועי על ידי יועץ מומחה בתחום, במסגרתה מתקיימים מפגשים בהם הסייעות המובילות נחשפות לנושאים ותכנים מגוונים מעולמות תוכן שונים כגון הנחיית קבוצות, ייעוץ, אימון (קואצ'ינג), תקשורת בין אישית, פסיכולוגיה חיובית, מנהיגות והובלה. עם סיום ההכשרה שתימשך כשנה, הסייעות המובילות ישמשו כראשות צוות לגנים אשר נמצאים בתחום האשכול שלהן, כשלדבריה של מנהלת מחלקת החינוך הקדם יסודי גילה גואטה, "מטרת העל בתהליך הוא שיפור איכות החינוך עבור ילדי הגנים, הוריהם ועבור כל צוותי החינוך. אין לי ספק כי ההשקעה בפיתוח האישי והמקצועי של הסייעות תוביל לאקלים מיטבי בגן ותייעל את עבודת הסייעות בצורה משמעותית".
התהליך המהפכני הוא חלק משורת צעדים חיוניים שעיריית חדרה מובילה במסגרת מדיניות ראש העיר להציב את תחום החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני, תוך שאיפה מתמדת לחדשנות, קידום וטיפוח מערכת החינוך העירונית. היעד המרכזי של התהליך הוא ייעול העשייה החינוכית בגני הילדים ושיפור הטיפול האישי והחינוכי בילדי הגנים, אך במחלקה לחינוך קדם יסודי מציגים השפעות חיוביות במגוון היבטים, הממתינות בקצהו של התהליך.
"התהליך יטייב את עבודת הסייעות בגן וייצור 'גאוות יחידה' בקרב כלל הסייעות בגני הילדים," אומרת גואטה, שמדגישה כי "כחלק מהכשרתן המקצועית, הסייעות המובילות ירכשו ידע חדש וייחשפו לגישות ותפיסות בתחומים שונים, מה שיאפשר יצירה אורגנית של מסגרת השתייכות תומכת לסייעות באשכולות השונים, יגביר את מעורבותן ומחויבותן כחלק אינטגרלי מהצוות החינוכי בגן, כמו כן יעמיק את הקשרים בין הגננות לסייעות, יקדם ביניהן יצירת שפה משותפת וממשקי עבודה עם צוות אגף החינוך, ויתרום ליצירת שפה אחידה בגן.
|