לדברי ראש העירייה צביקה גנדלמן: "מאז כניסתי לתפקיד אני מכוון לכך שלחדרה יהיה להציע לתלמידים את כל אפשרויות החינוך: ממלכתי, ממלכתי דתי, דמוקרטי, מכללה אקדמית, מכינה קדם צבאית, בית ספר טכנולוגי לאנרגיה חשמל וסביבה, חינוך מיוחד, חינוך מכיל, ובקרוב גם גנים מכילים, וכעת גם חינוך מונטסורי. זאת כדי לאפשר לכל ילד למצוא את מקומו בהתאם לייחודיות שלו ולחוזקות שבו, ולהתקדם בצורה מיטבית במסגרת החינוכית הממנפת את יכולותיו. ההשקעה בחינוך, והעובדה שכל תלמיד יכול למצוא מענה להעדפותיו, מביאה לחדרה אוכלוסיות צעירות וחזקות שמבקשות חינוך איכותי לילדיהן לצד איכות חיים וסביבה".
הגישה המונטסורית נולדה ברומא, שם הקימה ד"ר מונטסורי בית ספרה הראשון בשנת 1907. מאז מוכר החינוך המונטסורי בעולם ומונה כ-25,000 בתי ספר. הפילוסופיה של מריה מונטסורי התמקדה בשלושה הדגשים עיקריים: הסביבה כבית; מרחבי למידה מעוררים סקרנות; סביבה שמאפשרת תנועה. מונטסורי האמינה ש"המטרה שלנו היא לא רק לגרום לילד להבין, אלא לגעת בדמיונו כדי להלהיב אותו עד היסוד".
בערב היכרות שנערך בזום להורים ילדי גני חובה שהביעו עניין ורצון ללמוד על הכיתות המונטסוריות ב"השחף", הוצגה תפיסת הלמידה. הדרך המונטסורית דוגלת ברב-גילאיות, המאפשרת התקדמות טבעית של תהליך הלמידה והסרת "מחסומים" המונעים מהילד להתקדם בהתאם להתפתחותו האישית. תפיסה שהתפתחותו של הילד מבוססת על הבנה מופשטת ודרך חוויות קונקרטיות ובכך הילד זוכה להבנה מעמיקה של מושגים שהוצגו. עוד מקדמת התפיסה תוכנית לימודים אישית המטפחת חוזקות ונותנת מענה למקומות שיש לקדם בהתאם ליכולותיו של התלמיד.
|